Jarrupäivityksen mietiskelyä (TurboX, Brembo)

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Jarrupäivityksen mietiskelyä (TurboX, Brembo)

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Olen tässä miettinyt etujarrujen päivitystä isompiin ja oikeastaan Saabin oem-vaihtoehdot ovat Aeron 314 milliset, sekä TurboX:n 345 milliset.

Aeron levyt ovat niin vähän pienemmät kuin nuo omassani olevat että samalla sinne nyt sitten laittaisi oikeasti isoa levyä, vähän ulkonäkösyistäkin. TurboX:n satuloita ei vaan tuppaa löytymään mistään, ja käsittääkseni samaa satulaa löytyy myös Opelin mallistosta mutta sielläkin esim. bildelsbasen huutaa tyhjyyttään.

Sitten selaillessa Vectran mahdollisia OEM-Bremboja tuli vastaan nämä:

http://www.autovaux.co.uk/product/13357 ... liper.aspx

Aidot? Brembon (GM OEM) satulat ja hinta mielestäni hyvinkin kohtuullinen. 163 puntaa kappale. Levythän noihin maksaa sitten luokkaa 300 euroa kappale, mutta ajattelinkin käyttää TurboX:n levyjä jos mahdollista.

Ei luulisi olevan mahdoton homma mallintaa tuohon Saabin olka-akselin ja Brembon satulan välille kiinnike, ellei jopa suoraan löytyisi GM:n mallistosta.

Onko täällä kellään kokemusta Saabin jarrujen päivittämisestä isompiin, (isompiin kuin 314 mm) jos on niin mielelläni kuulisin tarinaa tai kuvia aiheesta.

EDIT: Onko Insigniassa sama olka-akseli kuin 93:ssa? Ainakin näyttää kovasti samalle ja jos on niin sittenhän todennäköisesti tuohon saisi suoraan Insignian VXR mallista kiinnikkeen.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Jarrupäivityksen mietiskelyä (TurboX, Brembo)

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Ilmeisesti TurboX:n satula on sama kuin Aeron? Kiinnike vaan erilainen? Näin ainakin väittävät ulkomaisilla foorumeilla.

Onko kellään heittää osakoodeja tuolle 314 ja 345:n satulalle?
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Jarrupäivityksen mietiskelyä (TurboX, Brembo)

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Jatkan vielä yksinpuhelua, toivottavasti tästä on jollekkin hyötyä. :lol:

Selvittelyn jälkeen ehkä halvin Brembo-päivitys on seuraavanlainen:

- Cobalt SS:n Brembo-satulat:
Osakoodi: GM 25900763 ja GM 25900764
- Palat satuloihin
- Uudet custom-jarruletkut (08-> eteenpäin voi riittää, sitä aikaisemmat ilmeisesti liian lyhyet)
- Uudet kiinnityspultit (bremboissa erikokoiset kun vakiona)
- Holkki olka-akseliin em. pulttia varten
- 314 milliset Aeron levyt

Tästä esim. Satulat ja palat yhdessähttp://www.ebay.de/itm/New-2008-10-Chev ... SwewJTn2i4
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Jarrupäivityksen mietiskelyä (TurboX, Brembo)

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Käsittääkseni TurboX:n satuloiden ja levyjen pitäisi mennä laakista paikalleen? Noihin Insginian/NG9-5 brembojen asennukseen piti jotain säätää, että sopii. OPC Vectrassa on myös 345mm ja ne menee suoraan NG9-3:een. Noita v oi myös etsiä ebaysta.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... o#p1120017
9³SS Turbo X '08

-Janne
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Jarrupäivityksen mietiskelyä (TurboX, Brembo)

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Juu TurboX:n satulat menee kyllä helposti, vaikea niitä on vain löytää, vaikka etsisi Opelin versiota. Tai siis satulahan on sama kuin 314 mm jarruissa, mutta kiinnike tietenkin erilainen.

Siksi olenkin nyt päätynyt jo ulkonäkösyistäkin noihin Cobalt SS:n Bremboihin jotka menee siis myös heittämällä 93:iin ja 95:iin (02->)

Kellään kiinnostusta kimppatilaukseen jenkeistä? Taidan lähteä itse hakemaan jos täytyy yksin tilata koska tulli ja postitus on melkein puolet lentolipusta.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jarrupäivityksen mietiskelyä (TurboX, Brembo)

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Tulikos tämä tuunaus koskaan tehtyä?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin