-08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Kuulostaa niin samalta kuin omassa kolkissakin oli.. Vaihdettiin paineensäädin, mutta asentaessa meni o-rengas katki... Etsittiin pitkään vikaa että miksi ei tullu kuntoon. Kunnes sitten löytyi se katkennut o-rengas.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Saatiin juuri tarkemmat vikakoodit ulos, eli herjaa koodeja P0304 ja P1344. Voi helvata tätä touhua, eli sähkövika jossain neljännen sylinterin syövereissä.
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Sitten sytytyspuolan johtosarjan kimppuun ja tutki löytyykö murtumia johtosarjasta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ti Maalis 24, 2020 11:35
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Täällä 1,8 -07 ja samat murheet. Piti ruveta kirjoittamaan, ettei muut tee samaa hutiremppaa. Ja vielä sekin osui samaan, että edellinen omistaja ajanut pelkällä etanolilla ja ongelmat alkoi, kun ajoin pelkällä bensalla (en tiennyt päivitetyn). Vaihdettu maptunin puolat, sytytysyksikkö, tulpat, kampiakselin asentoanturi ja muuten pumppu, lambdat. Oireet oli aluksi täysin samat, mutta parani etanoliin siirtymisen myötä. Kun sitten aikansa ajoi etanolilla, alko pätkiä ajossa ja nyt ei enää käy kaikilla jne. Just noita sytytyskatkoja antaa testeri.
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Mulle marmorin ohje oli, että "virisofta" pois ja bensalla ajoa, ei näitä ole suunniteltu etanolille. Suuttimet ja kaikki menee tukkoon etc. Noh, ei bensa muuttanut tilannetta mihinkään, enkä jaksa uskoa että tuo se syyllinen on.
Ensi viikolla pitäisi selvitä oman autoni vika. Päivitän kyllä heti, mikä on vikana.
Ensi viikolla pitäisi selvitä oman autoni vika. Päivitän kyllä heti, mikä on vikana.
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Eipä ole ratkennut vielä tämä show. Ei löytynyt johdoista vikaa, ja vikakoodikin muuttui yhden sylinterin koodista "useita sytytyshäiriöitä sylintereissä". Kaasuläppä irroitettiin ja putsattiin, oli paskainen muttei muuttanut tilannetta. Ainoa oli, että kun läppä nostettiin pois, huomattiin että imukanavassa on reilusti bensaa. Tai no reilusti ja reilusti, mutta kuitenkin siellä kellui polttoainetta. Tämähän voisi hyvinkin selittää pitkän startin, sekä huonon tyhjäkäynnin? Auto edelleen vetää ajossa hyvin, mutta tuntuu käyvän koko ajan vähän rikkaalla.
Suuttimet siis käytettiin finjectorilla huollossa, mutta jostain sitä bensaa nyt vuotaa..
Suuttimet siis käytettiin finjectorilla huollossa, mutta jostain sitä bensaa nyt vuotaa..
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Joko se bensaregu on vaihdettu ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Kertokaahan sitten joku, joka keksii sen viimeisen vian näille Mulla lähtee aina käyntiin vähän huonosti ja käy siis sekunnin pari vähän huonosti. Saman tyyppistä röpötystä toisinaan ekat pari sekuntia, mitä femman kanssa kun ruuvailee nollakelillä etanolilla käyntiin.
Kylmänä lähtee lyhyellä startilla, yleensä sen sekunnin röpöttäen. Lämpösenä kans ja yleensä täysin ok, mutta kun se lämmin kone on seissyt puoli tuntia, niin sitten alkaa sahaaminen. Vikoja olen blokannut seuraavasti:
-Bensanpaineensäätimestä ei tule bensaa imusarjan puolelle. Ei vaikka ajon päätteeksi ottaisi letkun pois ja antaisi käydä minuuttitolkulla.
-Bensaa koneen on saatava, kun pitkässä startissa haisee bensa.
-Vaikka Tehcillä naksuttelisi pari pumppausjaksollista bensaa ennen starttausta (ehkä siis 20 sekuntia pakkokäyttöä) on vieteri siltikin piiiiiitkä. Eli vaikka bensanpaine laskisi tai pumpun tuotto olisi huono, olen sen tuolla eliminoinut pois.
-Sytkäpuolelta ei ole vikakoodeja eikä merkittävissä määrin missfirejä.
Kone on tehtaan BioPower, jota ajan bensalla. Eli venttiilivika on suljettu pois. Toisaalta kylmällä tuo pelaa paremmin kuin puolilämpimänä eli senkin puolesta venttiilivika ei ole.
Jäljelle jää vuotavat suuttimet? Mutta miksi se vuoto on ongelma puolilämpimänä eikä kylmänä? Enemmänhän ne suuttimet alleen laskee yön yli tihkuttaessaan kuin kauppareissulla
Sekin mahdollisuus toki on, että tässä on joku propellihatun ranetussofta ecussa. Mutta tuntuisi hassulta sen varaan laskea.
Kylmänä lähtee lyhyellä startilla, yleensä sen sekunnin röpöttäen. Lämpösenä kans ja yleensä täysin ok, mutta kun se lämmin kone on seissyt puoli tuntia, niin sitten alkaa sahaaminen. Vikoja olen blokannut seuraavasti:
-Bensanpaineensäätimestä ei tule bensaa imusarjan puolelle. Ei vaikka ajon päätteeksi ottaisi letkun pois ja antaisi käydä minuuttitolkulla.
-Bensaa koneen on saatava, kun pitkässä startissa haisee bensa.
-Vaikka Tehcillä naksuttelisi pari pumppausjaksollista bensaa ennen starttausta (ehkä siis 20 sekuntia pakkokäyttöä) on vieteri siltikin piiiiiitkä. Eli vaikka bensanpaine laskisi tai pumpun tuotto olisi huono, olen sen tuolla eliminoinut pois.
-Sytkäpuolelta ei ole vikakoodeja eikä merkittävissä määrin missfirejä.
Kone on tehtaan BioPower, jota ajan bensalla. Eli venttiilivika on suljettu pois. Toisaalta kylmällä tuo pelaa paremmin kuin puolilämpimänä eli senkin puolesta venttiilivika ei ole.
Jäljelle jää vuotavat suuttimet? Mutta miksi se vuoto on ongelma puolilämpimänä eikä kylmänä? Enemmänhän ne suuttimet alleen laskee yön yli tihkuttaessaan kuin kauppareissulla
Sekin mahdollisuus toki on, että tässä on joku propellihatun ranetussofta ecussa. Mutta tuntuisi hassulta sen varaan laskea.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Siis se bensaregu paljastuu jos hetken seisotuksen päälle irrotat alipaineletkun regulta ja sieltä roiskahtaa polttoainetta. Todella yleinen vika mutta jostain syystä sitä vaan ei uskota. Ei ole turkasen kallis osa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
YouTubesta kattelin videota, kun auto kävi ja bensaa tuli nipasta. Mut ensin joo otin letkun pois auton olles sammuksis, eikä tullut bensaa. Sen jälkeen toteutin tuon YouTube-videon ohjeen mukaan ja ei siltikää tullut bensaa.
Voiko siinä sitten muutakin vikaa olla kuin se bensan vuotaminen väärään paikkaan?
Onko hetken seisotus minuutin, viisi vai kymmenen? Sillain tietty jos miettii, että muutaman minuutin tyhjäkäynnillä ei bensaa ilmesty nipasta, niin tuskin sitä muutaman minuutin seisottamisellakaan tulisi En toki oleta olevani oikeassa, mutta 56 € on kuitenkin rahaa sekin, ja kertaalleen asennettua osaa tuskin saa palauttaa kauppaan
Voiko siinä sitten muutakin vikaa olla kuin se bensan vuotaminen väärään paikkaan?
Onko hetken seisotus minuutin, viisi vai kymmenen? Sillain tietty jos miettii, että muutaman minuutin tyhjäkäynnillä ei bensaa ilmesty nipasta, niin tuskin sitä muutaman minuutin seisottamisellakaan tulisi En toki oleta olevani oikeassa, mutta 56 € on kuitenkin rahaa sekin, ja kertaalleen asennettua osaa tuskin saa palauttaa kauppaan
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Olisiko se mahdollista että suuttimista vuotaa hiljalleen polttoainetta imusarjaanJP_Vette kirjoitti: ↑Ma Marras 09, 2020 20:42Kertokaahan sitten joku, joka keksii sen viimeisen vian näille Mulla lähtee aina käyntiin vähän huonosti ja käy siis sekunnin pari vähän huonosti. Saman tyyppistä röpötystä toisinaan ekat pari sekuntia, mitä femman kanssa kun ruuvailee nollakelillä etanolilla käyntiin.
Kylmänä lähtee lyhyellä startilla, yleensä sen sekunnin röpöttäen. Lämpösenä kans ja yleensä täysin ok, mutta kun se lämmin kone on seissyt puoli tuntia, niin sitten alkaa sahaaminen. Vikoja olen blokannut seuraavasti:
-Bensanpaineensäätimestä ei tule bensaa imusarjan puolelle. Ei vaikka ajon päätteeksi ottaisi letkun pois ja antaisi käydä minuuttitolkulla.
-Bensaa koneen on saatava, kun pitkässä startissa haisee bensa.
-Vaikka Tehcillä naksuttelisi pari pumppausjaksollista bensaa ennen starttausta (ehkä siis 20 sekuntia pakkokäyttöä) on vieteri siltikin piiiiiitkä. Eli vaikka bensanpaine laskisi tai pumpun tuotto olisi huono, olen sen tuolla eliminoinut pois.
-Sytkäpuolelta ei ole vikakoodeja eikä merkittävissä määrin missfirejä.
Kone on tehtaan BioPower, jota ajan bensalla. Eli venttiilivika on suljettu pois. Toisaalta kylmällä tuo pelaa paremmin kuin puolilämpimänä eli senkin puolesta venttiilivika ei ole.
Jäljelle jää vuotavat suuttimet? Mutta miksi se vuoto on ongelma puolilämpimänä eikä kylmänä? Enemmänhän ne suuttimet alleen laskee yön yli tihkuttaessaan kuin kauppareissulla
Sekin mahdollisuus toki on, että tässä on joku propellihatun ranetussofta ecussa. Mutta tuntuisi hassulta sen varaan laskea.
Kylmästartilla siitä ei ole haittaa, kun joka tapauksessa tarvitaan rikastusta, niin pieni lisä ei ole haitaksi (voi olla jopa eduksi).
Erittäin lyhyen seisomisen jälkeen polttoainetta ei ehdi valua, jolloin lähtee hyvin käyntiin. Juuri sopiva aika valuttaa imusarjaan polttoainetta ja kone on kuitenkin vielä lämmin, niin rikastus kastelee tulpat/tukehduttaa konetta.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Eli seuraavalla kauppareissulla sit sammuttaa auton poistamalla bensapumpun sulakkeen... Luulis sen auttavan vuotoon, jos tukin paine on vähentyny. Ja toisaalta voihan sitä starttaillakki ensin ilman pumppua, niin sais tuuletettua pyttyjä.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Ei olisi ensimmäinen denso joka vuotaisi jakotukin tyhjäksi männän päälle.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Ja jos sulla on polttoainepumpun päässä takaisku kunnossa niin voit ihan koittaa millianen jäännöspaine sinne tukkiin jää. Siinä tuloputkessa ennen tukkia on venttiili josta voit vapauttaa bensanpaineen. Ota ainakin 2 dl astia siihen alle kun testaat. Toisaalta tällä konstin jos tyhjäät tukin niin seuraava startti on vertailumilelessä erilainen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Ok kiitos vinkeistä.
Kyl se varmaan suutinvika on. Nyt kun taas järkeilee. Lähti meinaan nytki aamulla käyntiin kuin vanha Hiace. Eli hyvä kun ehti avainta loppuun kääntää kun jo hörähti tulille... Ei aikasemmat bensat tämmösiä oo ollu vaan kaikki on hetken pyöritelly.
Ihan muuten tyhmä kysymys, niin onko nää siniset suuttimet? Vai harmaat? Vai likaiset ja kulahtaneet siniset?
WISsin mukaan pitäs olla siniset ja netti tarjoaa vertailukuvaks Smurffin värisiä
Kyl se varmaan suutinvika on. Nyt kun taas järkeilee. Lähti meinaan nytki aamulla käyntiin kuin vanha Hiace. Eli hyvä kun ehti avainta loppuun kääntää kun jo hörähti tulille... Ei aikasemmat bensat tämmösiä oo ollu vaan kaikki on hetken pyöritelly.
Ihan muuten tyhmä kysymys, niin onko nää siniset suuttimet? Vai harmaat? Vai likaiset ja kulahtaneet siniset?
WISsin mukaan pitäs olla siniset ja netti tarjoaa vertailukuvaks Smurffin värisiä
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09