-08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Samasta ongelmaa on täälläkin, joskin autona 1.8t. Pitkiä startteja vaatii, ja sitten kun käynnistyy niin 5-10 sekuntia röpöttää kunnes käynti tasaantuu. Jos auton sammuttaa ja starttaa heti uudestaan, niin ei mitään ongelmaa. Mutta jos 20 min auto seisoo lämpimänä, niin taas saa startata pidempään. Käynnissä kun on, niin käy normaalisti, samoin vetoja riittää kun kokeilee. Mutta erikoista on tämä.
Suuttimet voisi olla hyvä veikkaus, josta lähteä ratkaisua hakemaan?
Suuttimet voisi olla hyvä veikkaus, josta lähteä ratkaisua hakemaan?
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Minulla siis melko lailla samanlaiset oireet, paitsi että vaadittu startti ei nyt ole niiiiiin pitkä, vaihdellen 2-5 sekuntia ehkä? Joskus lähtee nopeammin ja joskus hitaammin. Ja kun sammuttaa ja heti starttaa, niin ei myöskään mitään ongelmaa. Muuten ei ongelmia. Asiaa googlailtua kyseessä voisi olla ainakin suuttimet, suutintukki tai polttoaineen paineensäädin. Ehkä myös kampiakselin asentotunnistin, mutta se, että auto starttaa uudestaan ongelmitta, ei ehkä oikein sovi siihen.Murhapuro kirjoitti: ↑Ti Syys 29, 2020 21:24Samasta ongelmaa on täälläkin, joskin autona 1.8t. Pitkiä startteja vaatii, ja sitten kun käynnistyy niin 5-10 sekuntia röpöttää kunnes käynti tasaantuu. Jos auton sammuttaa ja starttaa heti uudestaan, niin ei mitään ongelmaa. Mutta jos 20 min auto seisoo lämpimänä, niin taas saa startata pidempään. Käynnissä kun on, niin käy normaalisti, samoin vetoja riittää kun kokeilee. Mutta erikoista on tämä.
Suuttimet voisi olla hyvä veikkaus, josta lähteä ratkaisua hakemaan?
9-3 SS 2.0t BioPower Vector 2008 A, ”Snow Silver”
Ex: 9-3 SS 2.0t Vector 2003 A, ”Midnight Blue”
Ex: 9-3 SS 2.0t Vector 2003 A, ”Midnight Blue”
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Tuleeko polttoaineen haju sisälle asti startatessa?
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Minä en ainakaan ole huomannut että tulisi.
9-3 SS 2.0t BioPower Vector 2008 A, ”Snow Silver”
Ex: 9-3 SS 2.0t Vector 2003 A, ”Midnight Blue”
Ex: 9-3 SS 2.0t Vector 2003 A, ”Midnight Blue”
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Joku suutin varmaan viallinen. Ainakin minulla farkussa oli nuo ongelmat.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Jos noita suuttimia lähtee vaihtamaan, niin uskaltaisiko niitä ostaa refurbishedeina (esimerkki), olisi nimittäin aika paljon edullisemmat, kun yksittäiset uudet alkuperäiskappaleet maksavat sen 200 euroa
9-3 SS 2.0t BioPower Vector 2008 A, ”Snow Silver”
Ex: 9-3 SS 2.0t Vector 2003 A, ”Midnight Blue”
Ex: 9-3 SS 2.0t Vector 2003 A, ”Midnight Blue”
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Murheet jatkuvat. Vaihdatin puolat ja tulpat, ei vaikutusta. Mittautin puristukset ja ohivuodot, näissä ei ongelmia. PA-paineet ok, bensapumppu vaihdettu keväällä mutta toimii kuten pitää. Suuttimet irti, ja Finjectorille tarkastettavaksi sekä huollettavaksi. Suuttimet tuli takaisin huollettuna ja eikun takaisin paikalleen. Auto käy 10min kauniisti, kunnes alkaa tyhjäkäynnillä hirvittävä röpötys, ja syttyy moottorin vikavalo. Testerillä näyttää, että useita sytytyshäiriöitä sylintereissä.
Auto starttauttaa pitkään, käy hyvin kun imu on päällä, mutta sitten kun se tipahtaa pelistä, alkaa tämä käynnin huojuminen. Jos ulkopuolelta kuuntelisi, niin luulisi että pumppaan kaasua.
Mikä ihme tässä autossa voi olla?
Auto starttauttaa pitkään, käy hyvin kun imu on päällä, mutta sitten kun se tipahtaa pelistä, alkaa tämä käynnin huojuminen. Jos ulkopuolelta kuuntelisi, niin luulisi että pumppaan kaasua.
Mikä ihme tässä autossa voi olla?
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Jos kakominen alkaa konehuoneen hetken lämmettyä niin ecuvikaa ehdottaisin seuraavaksi. Niitä on mennyt myös facelifteisyä vaikka eniten ihan alkupään vuosimalleista
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Mitkä olivat puristuspainetestin tulokset sylinterikohtaisesti, eli mikä oli mittajaan mielestä ok? Minkä merkkinen bensapumppu vaihdettiin keväällä? Mitkä tulpat autossa on? Ja se polttoaineen paineensäädin onko vaihdettu?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Piti soittaa ja tarkistaa, 12 (?) kuulema jokaisessa sylinterissä. Lappua ei ole tähän hätään.
Pierburgin pumppu laitatettiin autoon, ja sitä on testattu, että paineet ovat oikeat kun virrat vääntää päälle.
Tulpat on NGK BKR7ESC‑11, näitä olen käyttänyt jo vuosia, eikä aiemmin ole ongelmaa ollut.
Ja polttoaineen paineensäädintä ei ole vaihdettu. Tämän viat saattaisivat aiheuttaa tämän tyyppisiä oireita?
Uusin oire on näemmä paukkuminen kun antaa kaasua. Joku syöttö/ennakko taitaa olla perseellään tällä hetkellä. Mielenkiintoista.
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Niin tässä kun samannotsikon alla seilaa erilaisia konetyyppejä niin Pakarin vihje venttiilivikaan onkin mahdollinen.
Eli puristuspaineet KYLMÄSTÄ koneesta mitattuna. Ja bensaregu vaihtoon jos regulta alipaineletkun irrottaessa letkusta tulee bensatippoja, ne on silloin väärällä puolella.
Eli puristuspaineet KYLMÄSTÄ koneesta mitattuna. Ja bensaregu vaihtoon jos regulta alipaineletkun irrottaessa letkusta tulee bensatippoja, ne on silloin väärällä puolella.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Totta, eli minulla siis 1.8t kone kyseessä. Tuota venttiilivikaa pelkäsin myös, siksi mittautin arvot mutta kun ei ole tuloksia tässä käsillä. N. 12 oli arvot kuulema jokaisessa, ja meinattiin että näissä se vika ei ole..vesa67 kirjoitti: ↑Su Loka 25, 2020 14:41Niin tässä kun samannotsikon alla seilaa erilaisia konetyyppejä niin Pakarin vihje venttiilivikaan onkin mahdollinen.
Eli puristuspaineet KYLMÄSTÄ koneesta mitattuna. Ja bensaregu vaihtoon jos regulta alipaineletkun irrottaessa letkusta tulee bensatippoja, ne on silloin väärällä puolella.
Tarkistetaan tuo antamasi neuvo. Isot kiitokset!
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Mitattiinko ne puristukset kylmästä, yön yli seisoneesta koneesta? Se Pierburgin polttoainepumppu ei välttämättä siedä etanolia ja sama koskee boschilaisia joita yleisesti myydään näihin laitteisiin.
Olivathan vaihdetut puolat Saabin alkuperäisiä? Tarvikkeet eivät pelaa näissä.
Polttoaineen paineensäätimen vika aiheuttaa myös pitkää starttia. Se on niin halpa osa että kannattaa vaikka suosiolla vaihtaa uuteen
N. 50€ Saabin merkkitiskillä. Asentaessa kannattaa huolellisesti laittaa, ettei o-rengas katkea.
Olivathan vaihdetut puolat Saabin alkuperäisiä? Tarvikkeet eivät pelaa näissä.
Polttoaineen paineensäätimen vika aiheuttaa myös pitkää starttia. Se on niin halpa osa että kannattaa vaikka suosiolla vaihtaa uuteen
N. 50€ Saabin merkkitiskillä. Asentaessa kannattaa huolellisesti laittaa, ettei o-rengas katkea.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: -08 2.0t biopoweri käynnistyy huonosti
Juu, yön yli kylmästä koneesta on mitattu puristukset.
Tuota bensapumppua rupesin arpomaan, voisiko se vika olla sitten siellä..
Ja puolat on alkuperäiset, ymmärsinkin että ovat nirsoja, joten en kokeillut onneani halpojen versioiden kanssa.
Ja minä vaihdan paineensäätimen. Jännästi tuossa autossa vetoja riittää, ja toimii ajaessa normaalisti (toki autolla ei ole juuri nyt ajettu), mutta startti ja tyhjäkäynti isoimmat ongelmat. Jos käynnistää ja sammutta heti, niin silloin starttaa normaalisti.
Tuota bensapumppua rupesin arpomaan, voisiko se vika olla sitten siellä..
Ja puolat on alkuperäiset, ymmärsinkin että ovat nirsoja, joten en kokeillut onneani halpojen versioiden kanssa.
Ja minä vaihdan paineensäätimen. Jännästi tuossa autossa vetoja riittää, ja toimii ajaessa normaalisti (toki autolla ei ole juuri nyt ajettu), mutta startti ja tyhjäkäynti isoimmat ongelmat. Jos käynnistää ja sammutta heti, niin silloin starttaa normaalisti.