Saab 9-3 03 SS johdot oviin kajareille

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Saabinomistaja
"Kaasari"

Saab 9-3 03 SS johdot oviin kajareille

Viesti Kirjoittaja Saabinomistaja »

Hei!
Kuinkakohan mahdoton homma olisi vetää johdot ovien kaiuttimien paikkoihin erillissarjalle? Minulla ei ole siis ovissa kaiuttimia, jonka huomasin vasta äsken ja ostin jo erillissarjan :D Ja pysyyköhän aika painava kaiutin kiinni oven "pahvissa" kun se tuntuu aika herkältä.
VilleR
"Tuplakaasari"

Re: Saab 9-3 03 SS johdot oviin kajareille

Viesti Kirjoittaja VilleR »

Ei se johtojen vetäminen ole kovin ihmeellinen homma ole, itse vedin johdot vaan sinne saranan luokse isoon liittimeen ja käytin niitä oven sisällä olevia johtoja jotka menee kaiuttimelle. Mutta tietysti voihan sinne vetää kokonaan uudet johdot perille asti sen pistokkeen läpi. Ne oven sisällä olevat pätkät siis oli -07 valmiina. Se ovipahvi on niin hutera ettei siihen saa elementtiä kiinni kunnolla, sinne melkeen pitää tehdä ite tai hankkia mallikohtaiset korokkeet kun se ovipelti ei ole tasainen siinä kohdalla. Itselle laitoin jakosuotimet kojelaudan alle ja diskantit vedin kojelaudan päällä oleville paikoille.
Saab 9-3 SC "Aero" -07
lentäväsaabisti
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Siellä ei vaan ole niitä johtoja jos on se köyhin audiopaketti. Ei ainakaan 04:ssa eikä 09:ssä ollut.

Itse tein tuon homman 3 vuotta sitten ja meni varmaan 3h per ovi kun oli hieman vaikea saada sitä piuhaa sinne oviliittimen kumituttiin.

Jostain kyllä luin huhuja että peilikolmioon tulisi audiopiuha, mutta siitä eteenpäin olisi vedettävä itse tuossa audio 70 paketissa, jossa ei siis vakiona ole 6.5"
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
lentäväsaabisti
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=133018

Tuossa tuosta omasta projektista juttua.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saabinomistaja
"Kaasari"

lentäväsaabisti kirjoitti:Siellä ei vaan ole niitä johtoja jos on se köyhin audiopaketti. Ei ainakaan 04:ssa eikä 09:ssä ollut.

Itse tein tuon homman 3 vuotta sitten ja meni varmaan 3h per ovi kun oli hieman vaikea saada sitä piuhaa sinne oviliittimen kumituttiin.

Jostain kyllä luin huhuja että peilikolmioon tulisi audiopiuha, mutta siitä eteenpäin olisi vedettävä itse tuossa audio 70 paketissa, jossa ei siis vakiona ole 6.5"
Minulla on takana yhdet koaksiaalit ja ajattelin laittaa eteen 3,5" diskantit ja 6,5" kaiuttimet niihin oviin. Mahtaakohan vahvistin kestää? Onko tietoa paljonko se kestää tarkalleen tai mistä vetää virta toiselle vahvarille?
Saabinomistaja
"Kaasari"

VilleR kirjoitti:Ei se johtojen vetäminen ole kovin ihmeellinen homma ole, itse vedin johdot vaan sinne saranan luokse isoon liittimeen ja käytin niitä oven sisällä olevia johtoja jotka menee kaiuttimelle. Mutta tietysti voihan sinne vetää kokonaan uudet johdot perille asti sen pistokkeen läpi. Ne oven sisällä olevat pätkät siis oli -07 valmiina. Se ovipahvi on niin hutera ettei siihen saa elementtiä kiinni kunnolla, sinne melkeen pitää tehdä ite tai hankkia mallikohtaiset korokkeet kun se ovipelti ei ole tasainen siinä kohdalla. Itselle laitoin jakosuotimet kojelaudan alle ja diskantit vedin kojelaudan päällä oleville paikoille.

Minulla on takana yhdet koaksiaalit ja ajattelin laittaa eteen 3,5" diskantit ja 6,5" kaiuttimet niihin oviin. Mahtaakohan vahvistin kestää? Onko tietoa paljonko se kestää tarkalleen tai mistä vetää virta toiselle vahvarille?
Saabinomistaja
"Kaasari"

lentäväsaabisti kirjoitti:http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=133018

Tuossa tuosta omasta projektista juttua.

Saabinomistaja
"Kaasari"

VilleR kirjoitti:Ei se johtojen vetäminen ole kovin ihmeellinen homma ole, itse vedin johdot vaan sinne saranan luokse isoon liittimeen ja käytin niitä oven sisällä olevia johtoja jotka menee kaiuttimelle. Mutta tietysti voihan sinne vetää kokonaan uudet johdot perille asti sen pistokkeen läpi. Ne oven sisällä olevat pätkät siis oli -07 valmiina. Se ovipahvi on niin hutera ettei siihen saa elementtiä kiinni kunnolla, sinne melkeen pitää tehdä ite tai hankkia mallikohtaiset korokkeet kun se ovipelti ei ole tasainen siinä kohdalla. Itselle laitoin jakosuotimet kojelaudan alle ja diskantit vedin kojelaudan päällä oleville paikoille.
Hei veditkö johdot kojelaudan kaiuttimien luokse niin kuin olen itse ajatellut tehdä vai minne? Ite meinasin että laitan jakosuotimen kojelaudan reikään ja johdot siitä oviin. Vai minne ne olisi järkevä laittaa kun kojelautaan tosiaan aion laittaa diskantit.
VilleR
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja VilleR »

Mää ujutin soittimelta sinne kojelaudan päätyihin johon tuli jakosuotimet, siitä vedin oviin ja laitoin diskantit niihin kojelaudan päällä oleville paikoille. Toinen jakosuodin on kick-paneelin takana ja toinen kojelaudan alla ja diskanteille tein reiät niinhin kojelaudan ritilöihin. Tuli sellanen kohtuu huomaamaton asennus eikä tarvinu tuhota sisustaa mitenkään peruuttamattomasti. Asensin rainbow slc 6.2 kajarit ja oon tyytyväinen sointiin.
Saab 9-3 SC "Aero" -07
Vastaa Viestiin