Jees eli seuraavanlaista murhetta.
Jo kolmisen vuotta on ollut airbagin vikavalon palamista kylmällä säällä. Kun lämpötila ulkona nousee 18 asteen tai yli niin kaikki pelittää. Vika on paikallistettu tech2 ja muillakin testereillä ohjain yksikköön, eli se joka sijaitsee kyynärnojan alla.
Ilmeisesti boxissa on jotain kylmajuotoksen tapaista vikaa.
Jos boxi vaihdetaan uuteen niin ilmeisesti pitää ohjelmoida?
Voiko korvata käytetyllä boxilla toisesta autosta?
Osaako joku korjata tällaista vikaa??
Onko täällä paikalla velhoja jolla olisi kiinnostusta ja osaamista mun rakkaan kulkineen murheeseen?
Numero josta tavoittaa 0405832010 ja tietysti avointa keskustelua kans aiheesta.
Turussa majailen.
Airbag ohjainyksikkö vaihtoon tai korjaukseen. Saako täältä apuja?
Airbag ohjainyksikkö vaihtoon tai korjaukseen. Saako täältä apuja?
93ss Aero 2.0T M6 2003
Re: Airbag ohjainyksikkö vaihtoon tai korjaukseen. Saako täältä apuja?
Boksin voi korvata purkuautosta otetulla boksilla, mutta vain jos purkuboksi on täsmälleen samanlaisella SRS-konfiguraatiolla oleva, myös korimalli ja mahdollisesti myös vuosimalli vaikuttaa. Boksia ei tässä tapauksessa tarvitse naittaa autoon. Täysin uusi boksi taas naitetaan autoon ja sille kerrotaan minkälainen SRS-varustelu autossa on. Korjauskokemuksia ei ole.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Airbag ohjainyksikkö vaihtoon tai korjaukseen. Saako täältä apuja?
Onkohan vaan näin myös uudemmassa väyläohjatussa 9-3:ssa...? Onko tästä siis kokemusta että näin olisi vaihdettu? Edellä kerrottu toimii ainakin vanhempaa tekniikkaa olevassa 9-5:ssä mutta siinä ei ole väyläohjausta... NG93 on täysin erilainen tiedonsiirtoväyliltään.
Mietin tässä vain kun ng9-3:ssa jokainen ohjainlaite/yksikkö lähettää väylään ainakin alustanumerotiedon.. ja checksummien tulee täsmätä myös että näinköhän toista ohjainlaitetta saadaan suoraan toimimaan toisessa autossa vaikka järjestelmät olisivat identtiset.. Toisaalta en osaa sanoa että onnistuuko NG9-3:sten airbagin ecujen uudelleen ohjelmointi, kun taas 9-5:sten airbag ecu ei ole ohjelmoitavissa kuin vain kerran.
Väittäisin että TECH2 testeriä tarvitaan melko varmasti boksin vaihdossa ja voi olla myös että kanta-autosta pitää ohjainlaite irroittaa oikeaoppisesti tech2:lla ennenkuin siinä voi olla edes pieni mahdollisuus saada toimimaan toisessa autossa.
Mietin tässä vain kun ng9-3:ssa jokainen ohjainlaite/yksikkö lähettää väylään ainakin alustanumerotiedon.. ja checksummien tulee täsmätä myös että näinköhän toista ohjainlaitetta saadaan suoraan toimimaan toisessa autossa vaikka järjestelmät olisivat identtiset.. Toisaalta en osaa sanoa että onnistuuko NG9-3:sten airbagin ecujen uudelleen ohjelmointi, kun taas 9-5:sten airbag ecu ei ole ohjelmoitavissa kuin vain kerran.
Väittäisin että TECH2 testeriä tarvitaan melko varmasti boksin vaihdossa ja voi olla myös että kanta-autosta pitää ohjainlaite irroittaa oikeaoppisesti tech2:lla ennenkuin siinä voi olla edes pieni mahdollisuus saada toimimaan toisessa autossa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Airbag ohjainyksikkö vaihtoon tai korjaukseen. Saako täältä apuja?
-06 farkkuun olen boksin vaihdon jälkeen Techillä katsonut, että kaikki toimii. Kaveri teki tämmöisen kolariauton ja ohjeiden mukaan hommas boksin. Sama juttu näissä SRS-bokseissa, ei ole ohjelmoitavissa kuin kerran, mutta näissä ei ole alustanumeroa koodattuna, joten voidaan siirtää autosta toiseen. Jos tekee vialliselle boksille poiston techillä, niin sitten herjailee laitteen puuttuvan väylästä, kun uusi(purkuboksi) on asennettu. Boksi kyllä toimii ihan normaalisti, mutta vikakoodinluennassa tulee herjaa. Vanhaa boksia kun ei pysty naittamaan autoon millään tapaa, siihen kelpaa vain tehdasuusi.
On näihin NG-kolmosiin tullut kaikenlaista jo väkerrettyä, joten on tiedossa kyllä koodailut, turvapääsyt ym. Välttämättä kaikkia komponentteja ei tarvitse edes irrottaa Techillä, ne pystyy silti naittamaan uuteen kohteeseen ihan kivuttomasti. Ainoa on, että edellisen auton konfiguraatio kummittelee siirretyn osan muistissa.
Matti
On näihin NG-kolmosiin tullut kaikenlaista jo väkerrettyä, joten on tiedossa kyllä koodailut, turvapääsyt ym. Välttämättä kaikkia komponentteja ei tarvitse edes irrottaa Techillä, ne pystyy silti naittamaan uuteen kohteeseen ihan kivuttomasti. Ainoa on, että edellisen auton konfiguraatio kummittelee siirretyn osan muistissa.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Airbag ohjainyksikkö vaihtoon tai korjaukseen. Saako täältä apuja?
Jees, itellä jäi kummittelemaan toinen auto vikakoodin luennassa ex kolkkiin kun vaihdoin ovipahvit.. Ajattelin että johan on systeemit kun ovipahvit tunnistaa toisesta autosta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89