Jakopääremppaa 2.o t 2004

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
petromies
"Viggen"
Viestit: 579
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Jakopääremppaa 2.o t 2004

Viesti Kirjoittaja petromies »

Jakopää piti rominaa ja rallatusta. Syyksi paljastui jakoketjun keulimmaisen ohjaimen irtoaminen ja rikkoutuminen. 15 cm pitkästä ohjurista löytyi n. 5cm, loput lienevät öljypohjassa. Ohjurin sylinterinkanteen kiinnittävän pultin kierteet oli mennyt sylinterinkannesta ja pultti nökotti ohjurin pultinreiässä irrallaan. Onneksi ei puonnut ketjun väliin. Pultin irtoaminen.... syy vai seuraus ?

Autoon tilattiin NeoBrothersilta koko jakopää tasapainohiluineen. Varaosassa tasapainoakselin kampiakselin pyörä on mallia tönkkö kun taas paikallaan on sellainen jossa hammaspyöräosa pääsee liikkumaan kampiakseliin verrattuna n 10-15 min. Rakenne on kaksiosainen ja ihan se linee tuomoiseksi tarkoitettu. Kummalla pyörällä laitan kasaan, onko "elastinen" pyörä jotenkin parempi ??

Tuli hankittua nuo Laserin ajoituspalikatkin, olipa vanha jakopää jo vähän antautunut...

Edit: Äkkiä tuli NB:ltä vastaus, että liukuva malli on saabin kehittyneempi versio. Voi käyttää myös tuota tönkköä pyörää.
No vanhoilla menee kasaan kun tasapainoakseleista ei kohtuudella saanut pyöriä irti ja koska ne vaikuttivat vielä ihan hyvä kuntoisilta ei viitsinyt alkaa niitä taistelemaan irti. Lieneekö siihen joku patentti miten sais nätisti irti.

Edit2 valmis on ja moottori kuulostaa ihan eriltä. Kuuluu monenlaista vikinää ja suhinaa joka aikaisemmin jai rominan alle...
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Viggenisti
"Turbo"
Viestit: 220
Liittynyt: Su Maalis 15, 2009 17:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Jakopääremppaa 2.o t 2004

Viesti Kirjoittaja Viggenisti »

Katsohan, täältä löytyi kohtalon toveri =)

Täällä hajosi tuo samainen laahain (211tkm), yläpään kiinnityspultti vielä hukassa. Varmaankin öljypohjassa.
Tuon laahaimen yläpäästä, kiinnityspultin kohdalta laahain poikki, kolmessa erillisessä osassa. En tiedä onko pultti irronnut, vai kierteet mennyt ja irronnut. Ihmehomma että tuollainen pultti pääsee irtoamaan.

Seurauksena imupuolen jako pääsi hyppäämään pari hammasta ja kaikki imupuolen venttiilit hipaisi mäntiin. Kansi vielä pajalla tutkittavana, että mitä vaatii. Jos menee vain muutaman venttiilin uusinnalla niin vaihdetaan ne, mutta jos enempi rikki niin sitten Neobrossilta uusi kone tilaukseen.

Nuo Laserin ajoituspalikat sulla mihin konetyyppiin? E/L vai R ?
XC70 D5 -11
petromies
"Viggen"
Viestit: 579
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Jakopääremppaa 2.o t 2004

Viesti Kirjoittaja petromies »

Laser 6325 eli 1,8 ja 2,0 pikku t. Jokunen ebay kauppias mainostaa että kävis R-koneeseenkin mutta eikös siinä ole eri nokka'akselit.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Vastaa Viestiin