HUOM! NG9-3 takakontin johtosarjaan lisäsulake suojamaan RECiä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Lukittu
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

HUOM! NG9-3 takakontin johtosarjaan lisäsulake suojamaan RECiä

Viesti Kirjoittaja tturku »

Tämä ohje koskee KAIKKIA NG9-3 (vuosimallit -03 ->) (SS, SC, CV...) korimallista ja mallivuodesta riippumatta.

Laittakaa sulake RECin johtosarjaan suojellaksenne RECia johtosarjan tai takaluukun moottorin oikosululta.
Sulake tulee T-C kampaan pinnistä 3 lähtevään johtoon (takajohtosarjan liitinkampa). Kampa on toinen vasemmalta ylärivissä.
Johto on valkoinen (my 03-05) tai ruskea/violetti (my06->). Johto on 0,5mm2 ja löytyy kammasta kolmantena ylhäältä.
Sopiva sulake on 10A (punainen) ja sulakkeeksi kannattaa valita minisulake, kun auto on muutenkin täynnä niitä.
Sopiva sulakepesä on esimerkiksi Bilteman 35-647.

Itse työ tapahtuu kampeamalla kamman kiinnitysklipsi ylöspäin (pieni ruuvari auttaa alussa), jolloin kampa irtoaa RECista. Samalla takaluukun valo sammuu.
Sitten nippuside poikki kammasta, teipin purkua, johdon etsiminen ja poikkasu. Johdon päät kuoritaan ja juotetaan sulakepesän johtoihin. Eristys helpoiten kutistesukalla. Uusi nippuside kampaan kiinnittämiseksi ja kampa takaisin paikalleen painamalla kiinnitysklipsiä sisään (alas).
Suosittelen kiinnittämään itse sulakepesän nippusiteellä johtosarjaan kiinni siten, että itse sulakepesä näkyy liittimen ollessa paikallaan.
Hommaan menee noin 5-10 minuuttia ja tarvikkeita tarvitaan juotin, tinaa, kutistesukkaa, sulakepesä, 2-3 nippusidettä, pienet sivuleikkurit ja pieni tavallinen ruuvimeisseli.

Kolmeen NG kolkkiin REC uusittu vikakuvauksella takaluukku ei avaudu.
RECin hinta oli kun vimeksi kysyin ainoastaan 1178e, käytetystäkin joutuu maksamaan 400e purkamolle.

Kuva

Kuva

ja vielä toinen kuva valmiista toteutuksesta:

Kuva
(http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 0#p1161985)

Kiitokset näistä erinomaisista ohjeista kuuluu nimimerkeille:
Ohje: Mimmi
kuvat: kalle37 ja Saab.96
Lukittu