Saab 9-3 huolia

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
R900
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: To Marras 25, 2010 19:40

Saab 9-3 huolia

Viesti Kirjoittaja R900 »

Nyt tuli kolmas Saab pihaan ostettua.
Mallia Saab 9-3 2.0T 150hv vm.2004

Ajelin oston jälkeen pari päivää niin moottori vikavalo syttyi palamaan. Ajossa/tyhjäkäynnissä ei minusta huomaa mitään erikoista.(Siis selvää nykimistä/pätkimistä).
Lukia antoi vikakoodit P003, P1682 ja P0340. Mistähän aloittais vikaa
korjaamaan?
Olisko puolat/tulpat paras vaihtaa?

Sitten himottas laittaa auto e85 käyväksi, niin tarviiko muuta kun uuden ohjelman?
Tulpat on jo NGK BKR7ESC, IDM on 55352173 numero ja näyttäs olevan harmaat suuttimet paikallaan.
9000 CD 2.0
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Joulu 10, 2007 20:21

Re: Saab 9-3 huolia

Viesti Kirjoittaja 9000 CD 2.0 »

Tulpat pitää/pitäisi olla NGK BFR6ES-10??,jos oikein muistan. Eli aluksi sytytystulppien vaihtoon ja mahdollisesti bensasuodatin. Ja tulppien pitää olla NGK:ta.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Saab 9-3 huolia

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Tulppien pitää olla NGK BKR7ESC-11 E85:lla eikä mitään muita tulppia.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-3 huolia

Viesti Kirjoittaja petrisa »

^ Se on juuri noin.
Kysyjällä oli jo nämä tulpat, niin siltä osin ok.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
R900
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: To Marras 25, 2010 19:40

Re: Saab 9-3 huolia

Viesti Kirjoittaja R900 »

Autossa on myyjän tiedon mukaan vain bensalla käypä ohjelma, mut silti on NGK BKR7ESC tulpat.
Voisko se aiheuttaa kyseiset vikakoodit?


Mut toimiiko NGK BKR7ESC-11 kunpelkällä bensalla ajaa. Vai pitäskö olla ne NGK BFR6ES-10
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5648
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Saab 9-3 huolia

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ei tuo tulpan tyyppi voi suoraan aiheuttaa vikakoodia. Kyseinen tulppa toimii hyvin myös bensalla, mielestäni jopa paremmin kuin platinat. Se sensijaan voi aiheuttaa sytytyskatkoksia jos tulppien vaihdosta on liian kauan aikaa ja kärkiväli on kasvanut liian suureksi tms.

Itse vaihtaisin ensimmäiseksi kierroksen BKR7ESC-11 tulppia ja nollaisin vikakoodit. Jos sytytyskatkokset palaavat niin sitten puolia lähtisin uusimaan.

NGK BFR6ES-10 tulppaa ei ole edes olemassa. Todennäköisesti ensimmäinen kirjoittaja viittaa B207 moottorin platinatulppiin jotka ovat NGK PFR6T-10G vuosimalliin 2007 asti ja 2008 eteenpäin PFR6D-10G

T8:n biopowerointiin tietoa lisää täällä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=59&t=152867
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
R900
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: To Marras 25, 2010 19:40

Re: Saab 9-3 huolia

Viesti Kirjoittaja R900 »

Jep itse tarkoitin juurikin NGK PFR6T-10G tulppia.

Motonetistä hain kierroksen NGK BKR7ESC-11 tulppia. Tovottavasti selviäis pelkällä tulpien vaihdolla.
Kannattaako suosiolla etsiä alkuperäispuolat jos tarve tulee vaihtaa?

Muuten näyttäs olevan osat valmiit e85 mut suuttimet mietitytää. Onko purettva suuttimet irti että näkee onko oikeat?
Mitä suuttimesta näkyy niin näyttäs väriltään olevan harmaat. Riittääkö tiedoksi?
Vastaa Viestiin