Nyt tuli kolmas Saab pihaan ostettua.
Mallia Saab 9-3 2.0T 150hv vm.2004
Ajelin oston jälkeen pari päivää niin moottori vikavalo syttyi palamaan. Ajossa/tyhjäkäynnissä ei minusta huomaa mitään erikoista.(Siis selvää nykimistä/pätkimistä).
Lukia antoi vikakoodit P003, P1682 ja P0340. Mistähän aloittais vikaa
korjaamaan?
Olisko puolat/tulpat paras vaihtaa?
Sitten himottas laittaa auto e85 käyväksi, niin tarviiko muuta kun uuden ohjelman?
Tulpat on jo NGK BKR7ESC, IDM on 55352173 numero ja näyttäs olevan harmaat suuttimet paikallaan.
Saab 9-3 huolia
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Ma Joulu 10, 2007 20:21
Re: Saab 9-3 huolia
Tulpat pitää/pitäisi olla NGK BFR6ES-10??,jos oikein muistan. Eli aluksi sytytystulppien vaihtoon ja mahdollisesti bensasuodatin. Ja tulppien pitää olla NGK:ta.
Re: Saab 9-3 huolia
Tulppien pitää olla NGK BKR7ESC-11 E85:lla eikä mitään muita tulppia.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Saab 9-3 huolia
^ Se on juuri noin.
Kysyjällä oli jo nämä tulpat, niin siltä osin ok.
Kysyjällä oli jo nämä tulpat, niin siltä osin ok.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Saab 9-3 huolia
Autossa on myyjän tiedon mukaan vain bensalla käypä ohjelma, mut silti on NGK BKR7ESC tulpat.
Voisko se aiheuttaa kyseiset vikakoodit?
Mut toimiiko NGK BKR7ESC-11 kunpelkällä bensalla ajaa. Vai pitäskö olla ne NGK BFR6ES-10
Voisko se aiheuttaa kyseiset vikakoodit?
Mut toimiiko NGK BKR7ESC-11 kunpelkällä bensalla ajaa. Vai pitäskö olla ne NGK BFR6ES-10
Re: Saab 9-3 huolia
Ei tuo tulpan tyyppi voi suoraan aiheuttaa vikakoodia. Kyseinen tulppa toimii hyvin myös bensalla, mielestäni jopa paremmin kuin platinat. Se sensijaan voi aiheuttaa sytytyskatkoksia jos tulppien vaihdosta on liian kauan aikaa ja kärkiväli on kasvanut liian suureksi tms.
Itse vaihtaisin ensimmäiseksi kierroksen BKR7ESC-11 tulppia ja nollaisin vikakoodit. Jos sytytyskatkokset palaavat niin sitten puolia lähtisin uusimaan.
NGK BFR6ES-10 tulppaa ei ole edes olemassa. Todennäköisesti ensimmäinen kirjoittaja viittaa B207 moottorin platinatulppiin jotka ovat NGK PFR6T-10G vuosimalliin 2007 asti ja 2008 eteenpäin PFR6D-10G
T8:n biopowerointiin tietoa lisää täällä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=59&t=152867
Itse vaihtaisin ensimmäiseksi kierroksen BKR7ESC-11 tulppia ja nollaisin vikakoodit. Jos sytytyskatkokset palaavat niin sitten puolia lähtisin uusimaan.
NGK BFR6ES-10 tulppaa ei ole edes olemassa. Todennäköisesti ensimmäinen kirjoittaja viittaa B207 moottorin platinatulppiin jotka ovat NGK PFR6T-10G vuosimalliin 2007 asti ja 2008 eteenpäin PFR6D-10G
T8:n biopowerointiin tietoa lisää täällä:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=59&t=152867
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Saab 9-3 huolia
Jep itse tarkoitin juurikin NGK PFR6T-10G tulppia.
Motonetistä hain kierroksen NGK BKR7ESC-11 tulppia. Tovottavasti selviäis pelkällä tulpien vaihdolla.
Kannattaako suosiolla etsiä alkuperäispuolat jos tarve tulee vaihtaa?
Muuten näyttäs olevan osat valmiit e85 mut suuttimet mietitytää. Onko purettva suuttimet irti että näkee onko oikeat?
Mitä suuttimesta näkyy niin näyttäs väriltään olevan harmaat. Riittääkö tiedoksi?
Motonetistä hain kierroksen NGK BKR7ESC-11 tulppia. Tovottavasti selviäis pelkällä tulpien vaihdolla.
Kannattaako suosiolla etsiä alkuperäispuolat jos tarve tulee vaihtaa?
Muuten näyttäs olevan osat valmiit e85 mut suuttimet mietitytää. Onko purettva suuttimet irti että näkee onko oikeat?
Mitä suuttimesta näkyy niin näyttäs väriltään olevan harmaat. Riittääkö tiedoksi?