saab 9-3 aero 2003 softaaminen

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: saab 9-3 aero 2003 softaaminen

Viesti Kirjoittaja jjasco »

petrisa kirjoitti:
jjasco kirjoitti:
Opelscanner?
Korjataan :( , sehän on tietenkin Scanmyopel ja siitä vielä can -versio eli tarkasti ottaen Scanmyopelcan :wink: .
Joo arvelinkin, että tuo. Betaversio ei ainakaan toiminut yhteen tuon mun BT-lukijan kanssa, joka siis toimii Torquen kanssa, vaan herjasi ELM:n yhteensopivuudesta.
9³SS Turbo X '08

-Janne

karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: saab 9-3 aero 2003 softaaminen

Viesti Kirjoittaja karg »

Tumtum kirjoitti:2003 vaatii jo muutakin päivitystä jos haluu enempi tehoja ottaa,
suuttimet/niille johtosarja
Aeron vakiosuuttimet riittää stage 1 -tasolle. 2003-2006 "pikku-t" kaipaa isompia suuttimia ainakin biopowerointiin. Ja noihin käy suoraan 2003-2006 Aeron suuttimet ilman johtosarjamuutoksia.

Zuunah
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: La Heinä 29, 2017 07:28
Paikkakunta: Tampere

Re: saab 9-3 aero 2003 softaaminen

Viesti Kirjoittaja Zuunah »

Itseltäni löytyy myös 2003 aero 2.0T. Tässä vuotaa kampiakselin takastefa sekä vaihdelaatikosta 6. synkrot ovat rikki, joten näiden korjauksen yhteydessä ajattelin samalla päivittää kytkimen. Käykö tähän siis tuo uudemman V6 aeron kytkin? Tuota kytkintopicia lukemalla ei jäänyt oikein selkeää kuvaa asiasta.

Esimerkiksi NeoBrosilta (Clutch Kit, Saab 9-3 05-12 2.8 V6 Aero):
http://www.neobrothers.co.uk/clutch-kit ... 4504-p.asp

Tarkoituksena olisi myös kytkinremontin jälkeen softata auto etanonille ja ottaa tehoa + 250 hv. Minulta löytyy jo uudempi IDM sekä ECU. Käsittääkseni etanolilla aeron vakiosuuttimet jaksavat 240 hv asti, joten suuttimet tarvitsisi vielä löytää. Jos ostan isommat suuttimet, niin onko harrastajalta hankitut softat jotenkin kihloissa tiettyjen suuttimien kanssa vai voiko ohjelman räätälöidä tietyille suuttimille sopivaksi?

Suuttimiksi kaavailin näitä (4x Siemens Fuel Injector 630cc & Injector Loom, Saab 9-3 2.0 Petrol):
http://www.neobrothers.co.uk/4x-siemens ... 4945-p.asp

Ja kuinka paljon tuolta voi ottaa hevosia ennen kuin pakopuoli (putki, dp, turbo) alkaa rajoittamaan tehoa?
#7525
Aero 9-3 2003

Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 4863
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: saab 9-3 aero 2003 softaaminen

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Zuunah kirjoitti:Jos ostan isommat suuttimet, niin onko harrastajalta hankitut softat jotenkin kihloissa tiettyjen suuttimien kanssa vai voiko ohjelman räätälöidä tietyille suuttimille sopivaksi?

Suuttimiksi kaavailin näitä (4x Siemens Fuel Injector 630cc & Injector Loom, Saab 9-3 2.0 Petrol):
http://www.neobrothers.co.uk/4x-siemens ... 4945-p.asp
Softa saadaan kustomoitua suuttimille käypäiseksi ja suosittelen hommaamaan suuttimiksi boschin ev14 finjectorilta. Hinta jää suunnilleen samoihin johtosarjoineen ja saat samalla paremmat suuttimet. :)
Sami Räihä #1910
9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09
Ex: 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Softausta tarjolla - TECH2 | YV-loota tukossa, sp: nimimerkkini (at) gmail.com

jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: saab 9-3 aero 2003 softaaminen

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Zuunah kirjoitti: Ja kuinka paljon tuolta voi ottaa hevosia ennen kuin pakopuoli (putki, dp, turbo) alkaa rajoittamaan tehoa?
Finjectorilta tosiaan suuttimet, itsellä oli nämä: http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 33286-186/

Itsellä oli myös 2.0T Aerossa vaihdettu 3" DP, alucooleri ja vakioputkisto (ilman keskipönttöä). 270hp/400Nm, softaajan mukaan enempää ei sillä Aeron vakioturbolla saanut koska työnsi jo täydet ilmat. Jo pelkät DP:n ja alucoolerin vaihdot muuttivat moottorin luonnetta merkittävästi.
9³SS Turbo X '08

-Janne

upi
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 09:01

Re: saab 9-3 aero 2003 softaaminen

Viesti Kirjoittaja upi »

Olen laittanut tänä kesänä kahteen 2.0 Aeroon ( vm. 2010 ja 2011 ) V6 kytkinpaketin tällä hakutermillä LuK 624322533.

Paketti sisältää myös työsylinterin ja esimerkki linkki: http://www.ebay.de/itm/LUK-3-tlg-Kupplu ... SwuLZY6UjY

Toinen linkki: https://aeromotors.ee/kataloog/search/624322533/LuK/

Kolmas linkki: http://www.ebay.ie/itm/OPEL-VECTRA-C-2- ... Sw~FJZNgGs
HUOM! En tilannut näistä, vaan halvimman, joka sattui silloin ebay:ssa olemaan tarjolla.

Vielä tärkeä varoitus! Kytkimen halkaisija saa olla vain 240 mm ja Saabin V6 originaali on 250 mm ja ei käy!
( Tuollaisen käyttämättömän 250 mm:n Saabin V6 paketin kaksoismassoineen saisi minulta halavalla! )

Itsetehdyllä alkupään röörillä + isommilla suuttimilla lähtee viinalla kohtuullisesti 275hv/462Nm.

Vastaa Viestiin