Joo arvelinkin, että tuo. Betaversio ei ainakaan toiminut yhteen tuon mun BT-lukijan kanssa, joka siis toimii Torquen kanssa, vaan herjasi ELM:n yhteensopivuudesta.petrisa kirjoitti:Korjataan , sehän on tietenkin Scanmyopel ja siitä vielä can -versio eli tarkasti ottaen Scanmyopelcan .jjasco kirjoitti:
Opelscanner?
saab 9-3 aero 2003 softaaminen
Re: saab 9-3 aero 2003 softaaminen
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: saab 9-3 aero 2003 softaaminen
Aeron vakiosuuttimet riittää stage 1 -tasolle. 2003-2006 "pikku-t" kaipaa isompia suuttimia ainakin biopowerointiin. Ja noihin käy suoraan 2003-2006 Aeron suuttimet ilman johtosarjamuutoksia.Tumtum kirjoitti:2003 vaatii jo muutakin päivitystä jos haluu enempi tehoja ottaa,
suuttimet/niille johtosarja
Re: saab 9-3 aero 2003 softaaminen
Itseltäni löytyy myös 2003 aero 2.0T. Tässä vuotaa kampiakselin takastefa sekä vaihdelaatikosta 6. synkrot ovat rikki, joten näiden korjauksen yhteydessä ajattelin samalla päivittää kytkimen. Käykö tähän siis tuo uudemman V6 aeron kytkin? Tuota kytkintopicia lukemalla ei jäänyt oikein selkeää kuvaa asiasta.
Esimerkiksi NeoBrosilta (Clutch Kit, Saab 9-3 05-12 2.8 V6 Aero):
http://www.neobrothers.co.uk/clutch-kit ... 4504-p.asp
Tarkoituksena olisi myös kytkinremontin jälkeen softata auto etanonille ja ottaa tehoa + 250 hv. Minulta löytyy jo uudempi IDM sekä ECU. Käsittääkseni etanolilla aeron vakiosuuttimet jaksavat 240 hv asti, joten suuttimet tarvitsisi vielä löytää. Jos ostan isommat suuttimet, niin onko harrastajalta hankitut softat jotenkin kihloissa tiettyjen suuttimien kanssa vai voiko ohjelman räätälöidä tietyille suuttimille sopivaksi?
Suuttimiksi kaavailin näitä (4x Siemens Fuel Injector 630cc & Injector Loom, Saab 9-3 2.0 Petrol):
http://www.neobrothers.co.uk/4x-siemens ... 4945-p.asp
Ja kuinka paljon tuolta voi ottaa hevosia ennen kuin pakopuoli (putki, dp, turbo) alkaa rajoittamaan tehoa?
Esimerkiksi NeoBrosilta (Clutch Kit, Saab 9-3 05-12 2.8 V6 Aero):
http://www.neobrothers.co.uk/clutch-kit ... 4504-p.asp
Tarkoituksena olisi myös kytkinremontin jälkeen softata auto etanonille ja ottaa tehoa + 250 hv. Minulta löytyy jo uudempi IDM sekä ECU. Käsittääkseni etanolilla aeron vakiosuuttimet jaksavat 240 hv asti, joten suuttimet tarvitsisi vielä löytää. Jos ostan isommat suuttimet, niin onko harrastajalta hankitut softat jotenkin kihloissa tiettyjen suuttimien kanssa vai voiko ohjelman räätälöidä tietyille suuttimille sopivaksi?
Suuttimiksi kaavailin näitä (4x Siemens Fuel Injector 630cc & Injector Loom, Saab 9-3 2.0 Petrol):
http://www.neobrothers.co.uk/4x-siemens ... 4945-p.asp
Ja kuinka paljon tuolta voi ottaa hevosia ennen kuin pakopuoli (putki, dp, turbo) alkaa rajoittamaan tehoa?
#7525
Aero 9-3 2003
Aero 9-3 2003
Re: saab 9-3 aero 2003 softaaminen
Softa saadaan kustomoitua suuttimille käypäiseksi ja suosittelen hommaamaan suuttimiksi boschin ev14 finjectorilta. Hinta jää suunnilleen samoihin johtosarjoineen ja saat samalla paremmat suuttimet. :)Zuunah kirjoitti:Jos ostan isommat suuttimet, niin onko harrastajalta hankitut softat jotenkin kihloissa tiettyjen suuttimien kanssa vai voiko ohjelman räätälöidä tietyille suuttimille sopivaksi?
Suuttimiksi kaavailin näitä (4x Siemens Fuel Injector 630cc & Injector Loom, Saab 9-3 2.0 Petrol):
http://www.neobrothers.co.uk/4x-siemens ... 4945-p.asp
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: saab 9-3 aero 2003 softaaminen
Finjectorilta tosiaan suuttimet, itsellä oli nämä: http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 33286-186/Zuunah kirjoitti: Ja kuinka paljon tuolta voi ottaa hevosia ennen kuin pakopuoli (putki, dp, turbo) alkaa rajoittamaan tehoa?
Itsellä oli myös 2.0T Aerossa vaihdettu 3" DP, alucooleri ja vakioputkisto (ilman keskipönttöä). 270hp/400Nm, softaajan mukaan enempää ei sillä Aeron vakioturbolla saanut koska työnsi jo täydet ilmat. Jo pelkät DP:n ja alucoolerin vaihdot muuttivat moottorin luonnetta merkittävästi.
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: saab 9-3 aero 2003 softaaminen
Olen laittanut tänä kesänä kahteen 2.0 Aeroon ( vm. 2010 ja 2011 ) V6 kytkinpaketin tällä hakutermillä LuK 624322533.
Paketti sisältää myös työsylinterin ja esimerkki linkki: http://www.ebay.de/itm/LUK-3-tlg-Kupplu ... SwuLZY6UjY
Toinen linkki: https://aeromotors.ee/kataloog/search/624322533/LuK/
Kolmas linkki: http://www.ebay.ie/itm/OPEL-VECTRA-C-2- ... Sw~FJZNgGs
HUOM! En tilannut näistä, vaan halvimman, joka sattui silloin ebay:ssa olemaan tarjolla.
Vielä tärkeä varoitus! Kytkimen halkaisija saa olla vain 240 mm ja Saabin V6 originaali on 250 mm ja ei käy!
( Tuollaisen käyttämättömän 250 mm:n Saabin V6 paketin kaksoismassoineen saisi minulta halavalla! )
Itsetehdyllä alkupään röörillä + isommilla suuttimilla lähtee viinalla kohtuullisesti 275hv/462Nm.
Paketti sisältää myös työsylinterin ja esimerkki linkki: http://www.ebay.de/itm/LUK-3-tlg-Kupplu ... SwuLZY6UjY
Toinen linkki: https://aeromotors.ee/kataloog/search/624322533/LuK/
Kolmas linkki: http://www.ebay.ie/itm/OPEL-VECTRA-C-2- ... Sw~FJZNgGs
HUOM! En tilannut näistä, vaan halvimman, joka sattui silloin ebay:ssa olemaan tarjolla.
Vielä tärkeä varoitus! Kytkimen halkaisija saa olla vain 240 mm ja Saabin V6 originaali on 250 mm ja ei käy!
( Tuollaisen käyttämättömän 250 mm:n Saabin V6 paketin kaksoismassoineen saisi minulta halavalla! )
Itsetehdyllä alkupään röörillä + isommilla suuttimilla lähtee viinalla kohtuullisesti 275hv/462Nm.