Ttid ei käynnisty.
Re: Ttid ei käynnisty.
Ettei vika olisi siellä konehuoneen sulake/releboksissa? Kokeile ottaa sieltä releet ja sulakkeet irti ja katso onko jostain lämmennyt? Contact Cleaneria voisi laittaa relekantoihin (maltillisesti).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Ttid ei käynnisty.
Moro
Tarkastappas + puolen päävirtakaapeli. Eli tarkoitan kaapelia välillä laturi-startti-akku.
Meille tuli vastavia haasteita kun ko kaapeli oli vähää vaille palanut poikki. Oli ajan saatossa tärisseet kiinnitysmutterit löysälle sekä laturissa että startissa.
Huomasin vian vasta yhden uuden akun jälkeen, että auto enään ladannut kunnolla. Alhainen akun jännite sytytti kojetaulun merkkivalot kuin joulukuusen muutamankin kerran, sekä huono kontakti, liki palanut kaapeli ja alhainen jännite--> startti ei enään jaksanut pyöriä.
kaapelin näkee kyllä ihan silmämääräisesti yläpuolelta kun ottaa sen moottorisuojan irti. Hieman ahdas kokeilla liitoksia, ellei irroita EGR:rää, mutta onnistuu kyllä sekin.
Tarkastappas + puolen päävirtakaapeli. Eli tarkoitan kaapelia välillä laturi-startti-akku.
Meille tuli vastavia haasteita kun ko kaapeli oli vähää vaille palanut poikki. Oli ajan saatossa tärisseet kiinnitysmutterit löysälle sekä laturissa että startissa.
Huomasin vian vasta yhden uuden akun jälkeen, että auto enään ladannut kunnolla. Alhainen akun jännite sytytti kojetaulun merkkivalot kuin joulukuusen muutamankin kerran, sekä huono kontakti, liki palanut kaapeli ja alhainen jännite--> startti ei enään jaksanut pyöriä.
kaapelin näkee kyllä ihan silmämääräisesti yläpuolelta kun ottaa sen moottorisuojan irti. Hieman ahdas kokeilla liitoksia, ellei irroita EGR:rää, mutta onnistuu kyllä sekin.
Asioilla on tapana järjestyä..
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
9-5 Aero wagon MY04 Eko
Ex 9-3 SS Aero MY03 Eko
Ex 9-3 1.9 TTid SC MY08
Re: Ttid ei käynnisty.
Riku PCS:ltä kertoi, että muutama virtalukko oli taas tullut Oriolta, joten niitä on nyt ainakin saatavilla, jos vika sinne suunnalle paikallistuu... Itse ostin tuon virtalukon varalle, koska tuntuuvat hajoavan jossain vaiheessa melkein kaikista NG-kolkeista ja osan saatavuus on pätkinyt pitkään. Sama ongelma koskee myös cimmiä, jota ei vieläkään ole saatavilla...
Eski
Eski
Re: Ttid ei käynnisty.
Nyt olisi sen verran otettu asiaa taas esille että ecun liittimet on otettu irti (v*tun lumihangessa) ja ecun irroitus ei vaikuttanut mitenkään mihinkään.. Eli vika nyt varmaan alkaa paikantumaan tuohon ecuun tai johtosarjaan. Mutta nyt on se ongelma ettei mulla ole mitään kytkentäkaaviota autosta (ylläri pylläri 900,og93, og95 löytyy mutta ei ng93). Olisiko jollain heittää mihin liittimen napaan pitäisi tulla virta ja missä navoissa on maadoitukset, niin pääsisi mittaamaan tuleeko virta ja maadoitukset eculle asti?
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Ttid ei käynnisty.
Itse itselleni vastaten, sain ladattua win 10 toimivan wis:n josta löytyy tarvittava tieto..
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Ttid ei käynnisty.
Noniin vika paikannettu. Eli edellinen omistaja oli tehnyt/teettänyt ecun maadoituksiin korjauksia, jotka oli tehty asiaan kuuluvasti niillä johdon"ryöstäjillä", ja olipa ylläri että päävirtareleen maadoittava johto oli hapettunut poikki ecun päästä.. Yleisömittarilla mittasin jo kertaalleen tuonkin johdon mutta ilmeisesti oli senverta yhteyttä että piippari huusi, mutta jännite/virta ei sitten enään jaksanut kulkea
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Ttid ei käynnisty.
Huh, onneksi ei ollut ecu vielä entinen.
Nyt kun on tuoreessa muistissa niin kyllä kannattaa ottaa samalla se ecu esille ja katsoa ainakin se auton keulaa kohti tuleva ecun pohjaosan kunto...mulla ol syöpynyt siitä mihin on stanssattu ympyränmuotoinen kolo joka varmaan tukee sisällä jotain komponenttia tai siirtää lämpöä pois. Sen kuopan ympärillä oli syviä syöpymiä.
Edit. Sen pohjaosan ja tuon kriittisen kohdan tais pystyä katsomaan ilman ecun ja kannakkeen purkamista irti autosta mutta johtosarjaa piti hieman siirtää
Nyt kun on tuoreessa muistissa niin kyllä kannattaa ottaa samalla se ecu esille ja katsoa ainakin se auton keulaa kohti tuleva ecun pohjaosan kunto...mulla ol syöpynyt siitä mihin on stanssattu ympyränmuotoinen kolo joka varmaan tukee sisällä jotain komponenttia tai siirtää lämpöä pois. Sen kuopan ympärillä oli syviä syöpymiä.
Edit. Sen pohjaosan ja tuon kriittisen kohdan tais pystyä katsomaan ilman ecun ja kannakkeen purkamista irti autosta mutta johtosarjaa piti hieman siirtää
9-3 TTiD