Luin tuon FAQ:in ohjaustehostimen vuodosta, mutta ilmeisesti siinä kysymys eri ongelmasta kun suurimmalla osalla tuntui vuotoa tulevan korkin alta, tai näin ainakin ymmärsin. Omassa autossa säiliö on ulkopuolisesti puhdas.
Eli kysymyksinä on, kuluuko tuo ohjaustehostimen neste itsestään X ajan kuluessa ja on normaalia että sitä joskus pitää lisätä, esim vuoden välein? Ja jos siellä nyt on jokin letku joka vuotaa ja päättääkin pettää kesken ajon heittäen nesteet ulos, voiko autolla ajaa vielä lähimmälle korjaamolle vai rikkooko auton?
9-3 -03 Ohjaustehostimesta kysymys
Re: 9-3 -03 Ohjaustehostimesta kysymys
Tässä perinteisessä tehostimen öljysekoilussa on kyse yleisimmin siitä, että moottoriöljyä pukkaa tehostimeen, joka tulee lopulta ulos säiliöstä. Ilmeisesti sinulla ei ole tämä vika päällä, vaan tehostinöljyt vuotaa jostain muualta pihalle. Yleensä nämä vuodot on paikallistettavissa auton alta nosturilla. Mitään kovin fataalia tuossa ei pitäisi tapahtua, jos tilannetta seuraa ja lisää öljyä tarvittaessa. Jos öljyt katoaa äkisti, niin voihan se tehostin ottaa siitä itseensä ja ainakin ohjauksesta tulee aivan helvatan raskas... Kannattaa ainakin pitää öljyputeli mukana matkassa täydellisen tyhjentymisen varalta.
Eski
Eski
-
- "Hirsch"
- Viestit: 737
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: 9-3 -03 Ohjaustehostimesta kysymys
Jos öljy tehostimesta valuu kokonaan pois voi tehostin särkyä jos autolla ajetaan. Se öljy samalla voitelee tehostimen. Minulla taisi vuotaa liitin itse tehostimen kyljestä mutta silloin tuli auton alle läikkä maahan. Riippuu tietenkin vuodon määrästä. On aika hankalassa paikkaa kiriä liitoksia ainakin 08 diissselissä.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: 9-3 -03 Ohjaustehostimesta kysymys
Kiitos vastauksista. Täytyy käydä tutkituttamassa mistä vuotaa ja varoiksi ostaa öljyputeli autoon.