2003 vm. 9-3 hälyttää vikakoodia P1312 eikä käy kaikilla

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Apumies-Antero
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Huhti 15, 2018 18:13

2003 vm. 9-3 hälyttää vikakoodia P1312 eikä käy kaikilla

Viesti Kirjoittaja Apumies-Antero »

Eli siis otsikko kertoo oikeastaan kaiken olennaisen. Vuosimallia 2003 oleva automaatti Saab 9-3 tärisee, eli ei käy kaikilla ja hälyttää P1312 vikakoodia. Pikaisella googlaamisella vika viittaisi sylintereihin yksi ja kaksi, mutta ei kuitenkaan näyttänyt muuttuvan suuntaan tai toiseen tulppien vaihdolla, eikä puolien paikkojen vaihdoilla.

Onko kellään innokkaalla saabistilla mitään neuvoja tai tietoja siitä mistä vika voisi johtua?
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5254
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: 2003 vm. 9-3 hälyttää vikakoodia P1312 eikä käy kaikilla

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Vaihdoitko 1 ja 2 puolat ristiin, vai esim. 3-4 -> 1-2?
Ja jos tuon ikäisessä on vielä alkuperäiset (usein kermanvärinen päällys) puolat, niin eiköhän ne ole vaihtotarpeessa.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Apumies-Antero
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Huhti 15, 2018 18:13

Re: 2003 vm. 9-3 hälyttää vikakoodia P1312 eikä käy kaikilla

Viesti Kirjoittaja Apumies-Antero »

Siis vaihdoin 1. ja 2. puolat 3. ja 4. puolan paikalle.
Di17
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Touko 05, 2017 20:47

Re: 2003 vm. 9-3 hälyttää vikakoodia P1312 eikä käy kaikilla

Viesti Kirjoittaja Di17 »

Hakua käyttämällä löytyi maininta, että kyseinen koodi johtuisi lähes aina viallisista puolista. Sitten kun päädyt uudet puolat hankkimaan, niin muistutetaan, että vain orkkikset kelpaavat ja tarvikkeilla aiheuttaa itselleen vain harmia.

Neobrothersilta puolat maksaa n. 50e/kpl ja tulee viikossa Suomeen.
https://www.neobrothers.co.uk/direct-ig ... 4622-p.asp

WISin mukaan ensin tarkastetaan sytytystulpat. Ne on tässä tapauksessa ok.

Seuraavaksi tarkastetaan puolien johdot,

Mikäli vikaa ei löydy, niin viimeisenä vaihdetaan puolat ja tarvittaessa vielä CDM-yksikkö.
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Apumies-Antero
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Su Huhti 15, 2018 18:13

Vika korjattu!

Viesti Kirjoittaja Apumies-Antero »

Puolan vaihdolla vika korjaantui. Kiitos vinkeistä!
Vastaa Viestiin