B207 käy laihalla. auto pelaa taas kunnolla!

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: B207 käy laihalla

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Vaihdettujen osien listalla ei ollut lambdaa. Oletko tarkkaillut polttoaineen kulutusta, jos se on rauhallisessa maantieköröttelyssä lähtenyt kasvuun niin vika voi olla vanhentuneessa lambdassa joka turhaa rikastaa seosta. Ja siitä syystä tuo trimmitason kasvun vikakoodi.
Saman vikakoodin tietty tekis jos suutinmalli softassa olisi pielessä.Tai imuvuoto.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Demosta
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Touko 06, 2018 21:33

Re: B207 käy laihalla

Viesti Kirjoittaja Demosta »

Kyllä. Kulutus on ollut nousujohteinen vrt. Aiempaan. Onko tuo lambda tutkittavissa mitenkään, että onko siinä vikaa? Vai kylmästi se(kun) uusittava käsittääkseni OEM osa on ainut pätevä vaihtoehto?

http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/2 ... oneuvo=500
käykö motonetista esmes b207 tarkoitettu bossilainen, vai onko marmoritiskihommia?

Opel huollossa kun techillä katsoivat arvoja. Arasti arvelivat lambdaa, mutta kantaa eivät ottaneet asiaan sen kummemmin, kun ei ole vakio ohjelma boksissa..
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: B207 käy laihalla

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Enpä ole erityisesti vekkuun vaihtanut mutta kumma olisi jos lambda olisi jostain syystä eri kuin b207:ssa. Lisäksi tuohan on puolta halvempi kuin T7 lambda vaikka on aito bosch.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Demosta
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Touko 06, 2018 21:33

Re: B207 käy laihalla

Viesti Kirjoittaja Demosta »

Siis joo, sama lambda näissä on. Mutta mietin, jotta uskaltaako tuommoista laittaa. parempi se varmasti on, kuin pilipali tarvike. Onpa kuitenkin bosch
Signum 2.0T
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07

Re: B207 käy laihalla

Viesti Kirjoittaja Signum 2.0T »

Demosta kirjoitti:Siis joo, sama lambda näissä on. Mutta mietin, jotta uskaltaako tuommoista laittaa. parempi se varmasti on, kuin pilipali tarvike. Onpa kuitenkin bosch
sama kuin orkkis.
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Demosta
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Touko 06, 2018 21:33

Re: B207 käy laihalla taas osia vaihdettu..

Viesti Kirjoittaja Demosta »

Lambda vaihdettu, P0171 edelleen päällä.. voiko sytytyskatkokset vaikuttaa seokseen miten ? Parissa pytyssä oli reilummin sytytyskatkoksia.
Demosta
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Touko 06, 2018 21:33

Re: B207 käy laihalla, osia uusittu taas..

Viesti Kirjoittaja Demosta »

Ooppeliklubilla väläyteltiin tämmöistä.. ihan fiksun kuuloinen idea. Ilmeisesti -07 vaihtui 350cc harmaat injektorit. Nythän tässä on 261cc siniset.

"Syyhän voi olla niinkin yksinkertainen, kun softassa on määritelty isommat suuttimet kuin mitä autossa on. Softa olettaa suuttimet isommiksi ja pitää täten niitä auki lyhyemmän ajan kuin mitä nyt pitäsi. Seos menne nyt laihalle ja sopeuttaminen (polttoaine-ilmaseos) ei mene softan mukaan kohdalleen tietyissä rajoissa."

Näkeekö sitä millään konstilla, että mitkä suuttimet sinne boksiin on tietoihin lykätty.?
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: B207 käy laihalla, osia uusittu taas..

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Lukemalla softan ja katsomalla t8suitella arvoja.
Demosta
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Touko 06, 2018 21:33

Re: B207 käy laihalla. auto pelaa taas kunnolla!

Viesti Kirjoittaja Demosta »

Tuli tänään pyörähdettyä tobbanan luona Iisalmessa. Lyötiin JCarlsonin softa ecuun, ja alkoi pelaamaan. Vanha softa oli isommille suuttimille ja 14T ahtimelle.
Vastaa Viestiin