9-3 Aero '04 ei käynnisty

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
aero
-
Viestit: 6942
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9-3 Aero '04 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja aero »

Mittaa nyt varoiksi ne rutut uusiksi, mutta ei se kovin mainittavaa epämuodostumaa venttiiliin (tahi sen varteen) tartte, että puristusta jää kateisiin.

Tosin luulisi sen kolmellakin käynnistyvän, jos tuollainen ongelma olisi.Eihän nyt vahingossakaan ole jako puolta kierrosta (tai kampuralta kokonaista) kierossa, jolloin kone rätkii sytkää työtahdin sijasta imutahdille (tai oikeastaan puristus- ja pako-, kun ennakollahan se menee...)?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Stenium
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Kesä 04, 2013 20:50
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: 9-3 Aero '04 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Stenium »

Kyllä, ajoitus on kohdallaan, katottiin ne niiden työkalujen mukaan että maksimissaan alle millinheitto voi olla eli hienosäätöä vaille täydellinen. Veli myös teki samanlaiseen ja samanvuoden aeroon ajoitushomman vuosi sitten ja muisti ajoituksen olevan juuri noin miten laitettiin.
Saab 9-5 2.3t vakio '98
Saab 9-5 2.3t viritysprojekti '00
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4625
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 9-3 Aero '04 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Käytettiinkö moottorin jakopään ajoitukseen nimenomaan B207R moottorin ajoitus/lukitus työkaluja?
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
ex:
9-5 2,0t -00
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
9-3 2,2TiD -01
NG900 2,0T -96
NG900s 2,3i -95
9-3SS 1.8t Vector -03
900c -89
Stenium
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Kesä 04, 2013 20:50
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: 9-3 Aero '04 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Stenium »

Ei mutta siis kun vanha ketju oli vielä paikallaan, kävi ilmi että se olikin kohdallaan koska ykkössylinterin nokat näytti olevan juuri samassa kohdassa kuin niissä B207R-työkaluissa pitäisi olla, niitä katsottiin vain netistä. Joten merkattiin valkoisella tussilla viivat nokka-akseleihin ja vanhoihin sekä uusiin pyöriin että on kohdallaan. Ja jos ei kohdallaan niin ainakin niin lähellä että käynnistyisi.
Saab 9-5 2.3t vakio '98
Saab 9-5 2.3t viritysprojekti '00
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 4625
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 9-3 Aero '04 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Siinäpä se vika taitaa sitten olla. Ei pysty tekemään ilman ajoitus/lukitustyökaluja. B207R tarvitsee sitten omat lukitustyökalut, esim. B207E/L ei käy jos nyt ihan oikein muistan.

viewtopic.php?f=15&t=170203&p=1129623&h ... s#p1129623

viewtopic.php?f=15&t=156165&p=1056204&h ... s#p1056204
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
ex:
9-5 2,0t -00
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
9-3 2,2TiD -01
NG900 2,0T -96
NG900s 2,3i -95
9-3SS 1.8t Vector -03
900c -89
Stenium
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Kesä 04, 2013 20:50
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: 9-3 Aero '04 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Stenium »

Mutta jos on valmis näkemään vaivaa niin onnistuu myös ilman työkaluja. Pääsijainnin nokille näkee kuvista loput on säätöä eli koppa irti vaikka kymmenen kertaa ees takasin ja säätöä ja lopulta on kohdallaan. Näidenkin välissä silti luulisi käynnistyvän koska pieni heitto näkyisi tyhjäkäynnissä lähinnä?
Saab 9-5 2.3t vakio '98
Saab 9-5 2.3t viritysprojekti '00
petromies
"Aero"
Viestit: 433
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: 9-3 Aero '04 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja petromies »

Merkkasitte pyöriin.....eihän niissä ole mitään millä läytää jako kohdalleen. Merkki pitää tehdä nokkaakseliin ja nokkapukkiin. Uudet värkit kun laittaa niin panee miölin aikaisemmaöle niin pn melko kohallaan.
Jos alkaa epätoivo iskeä niin tilkka öljyä tulpan reiästä ja kokeilee mitä sitte tapahtuu. Tiivistää pikku vuodot..
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Stenium
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Kesä 04, 2013 20:50
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: 9-3 Aero '04 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Stenium »

Tiedettiin kyllä minne merkit pitää laittaa että tulos tulee oikein. Nokka-akseliin, pukkiin ja nokka-akselin ja nokkapyörän millin kokoseen rakoon, ja nokkapyörään. Tällälailla ei voi erehtyä. Nokka pyöriin merkit sitten kun kampiakselin hihnarulla on kohdallaan sen ajoituskannen kanssa.
Saab 9-5 2.3t vakio '98
Saab 9-5 2.3t viritysprojekti '00
Stenium
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Kesä 04, 2013 20:50
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: 9-3 Aero '04 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Stenium »

Noh, auton vika selvisi. Ja olisi selvinnyt aijemminkin jos ois ollu tarpeeks tarkka. Mut pääasia et löyty nyt.

Nimittäin kiertokangen laakerit oli perunamuusia ja ne oli sopivasti hionut kampiakselinki käyttökelvottomaks. Jos olisin löytänyt alumiinisilppua niinkuin odotin löytäväni yhtään öljypohjasta, olis herännyt epäilykset ja ois väkisin ettiny vian mutta kun ei ollut yhtään :D muutaku sitä alumiinihilettä mut ajattelin että se on normikulumisesta niin jäi tutkimatta paremmin koska kaikki vaikutti hyvältä. Nyt sitten käytännössä viimesenä vaihtoehtona avattiin uudestaan öljypohja kun epäiltiin tota ja runkolaakereita, noh löytyhän se vikq. Noh, tästä opin taas lisää! :)

Ja ongelma ratkeaa nyt sitten sillä että tilaan suosiolla uuden lohkon saabpartsilta :D
Saab 9-5 2.3t vakio '98
Saab 9-5 2.3t viritysprojekti '00
Vastaa Viestiin