Minkäslaista dumppia 9-3 aero 2.8v6 turboon
Minkäslaista dumppia 9-3 aero 2.8v6 turboon
Onkos kellään kokemuksia että minkäslainen dumppi sopisi 9-3 2.8v6 aeroon.... ?
Re: Minkäslaista dumppia 9-3 aero 2.8v6 turboon
Ei minkäänlainen.
Ilmamassaohjattuun järjestelmään ei saa laittaa dumppia, koska järjestelmä menee sekaisin kun sisään mitattua ilmaa päästettäisiin ulos järjestelmästä. Vain ja ainoastaan bypass-venttiii, ei muita.
Ilmamassaohjattuun järjestelmään ei saa laittaa dumppia, koska järjestelmä menee sekaisin kun sisään mitattua ilmaa päästettäisiin ulos järjestelmästä. Vain ja ainoastaan bypass-venttiii, ei muita.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Minkäslaista dumppia 9-3 aero 2.8v6 turboon
nooh minkäslaista bypass-venttiiliä suosittelisit? juuh tuli testattua tuo dumbbi homma, ei oikeen pelitä niinkun pitäs, vaikka otin tuon turbon vieressä olleen kikkareen pois ja laitoin lätkän sen tilalle.
Re: Minkäslaista dumppia 9-3 aero 2.8v6 turboon
Mikä vika nykyisessä bypassissa on?Jalmari86 kirjoitti:nooh minkäslaista bypass-venttiiliä suosittelisit? .
Dump ja bypass ajaa saman asian. Erona on vain se, että dump päästää paineen ulkoilmaan ja bypass kierrättää sen takaisin imupuolelle. Jos tavoitteenasi on vain saada "suhinat kuulumaan", unohda koko juttu.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Minkäslaista dumppia 9-3 aero 2.8v6 turboon
nooh khyllä se olis mukava ku suhisis hieman. ja dumbbiin oon koittanu 3eri joustakin. Sais vaan tuon ilmamassaohjaimen jotenkin kytketyä niin että ei antais vikakoodia siitä . mut eiköhän tähän jotain keksitä
Re: Minkäslaista dumppia 9-3 aero 2.8v6 turboon
Veikkaanpa ettei yrityksesi mahda onnistua.
Kun paine "suhahtaa ulkoilmaan", ilmamassaa virtaa silloin putkessa ja se näkynee ilmamassamittauksessa nopeana piikkinä. Vastaavasti paineen purkautuessa imupuolelle, jossa myös ilmamassa mittaus tapahtuu, ei vastaavaa piikkiä silloin synny. Tässä jälkimmäisessä systeemi on tavallaan suljettu ja ilma ei voi virrata kuin sylintereihin. Dumpin kanssa se pääsee ulkoilmaan ja näinhän ei ECUn softan mukaan saisi olla, joten se tulkitsee vikaa.
Nämä nykyaikaiset moottorinohjausjärjestelmät eivä tahdo sallia mitään jälkikäteen tehtäviä mekaanisia muutoksia (virityksiä) vaan kaikki on oltava myös softassa. Siispä taidat nyt tuhlata aikaa ja energiaa tämän asian kanssa. Sikälikin se on aivan turhaa, koska autosi on jo tehokas eikä se mielestäni tarvitse mitään äänitehosteita tuon asian vakuudeksi. Älä luokkaannu mutta nuo "suhinajutut" on sellaisia ..... tiedät kyllä millaisten juttuja.
Kun paine "suhahtaa ulkoilmaan", ilmamassaa virtaa silloin putkessa ja se näkynee ilmamassamittauksessa nopeana piikkinä. Vastaavasti paineen purkautuessa imupuolelle, jossa myös ilmamassa mittaus tapahtuu, ei vastaavaa piikkiä silloin synny. Tässä jälkimmäisessä systeemi on tavallaan suljettu ja ilma ei voi virrata kuin sylintereihin. Dumpin kanssa se pääsee ulkoilmaan ja näinhän ei ECUn softan mukaan saisi olla, joten se tulkitsee vikaa.
Nämä nykyaikaiset moottorinohjausjärjestelmät eivä tahdo sallia mitään jälkikäteen tehtäviä mekaanisia muutoksia (virityksiä) vaan kaikki on oltava myös softassa. Siispä taidat nyt tuhlata aikaa ja energiaa tämän asian kanssa. Sikälikin se on aivan turhaa, koska autosi on jo tehokas eikä se mielestäni tarvitse mitään äänitehosteita tuon asian vakuudeksi. Älä luokkaannu mutta nuo "suhinajutut" on sellaisia ..... tiedät kyllä millaisten juttuja.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Minkäslaista dumppia 9-3 aero 2.8v6 turboon
juuh alkaa kyllä riittämään nämä dumbbi kokeilut =( ikävä kyllä. jos vaan vaihtaa orkkis ahtoputken ja muut kalut takasin niin ei tuu mitään vikavaloja sun muita onkelmia
-
- "Ruisku"
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ke Huhti 16, 2014 19:13
- Paikkakunta: Uusikaupunki
- Viesti:
Re: Minkäslaista dumppia 9-3 aero 2.8v6 turboon
mielummin tuhlaa rahat ja muut vaikkapa putkistoon. jos ääntä haluaa...
eikä siitä nyt kovin suurta haittaakaan ole tehopuolelle.
eikä siitä nyt kovin suurta haittaakaan ole tehopuolelle.
96 1.5 v4 -76
9-5 stw 2.0t -02 - purkuauto, osia myynnissä
9-5 stw 2.0T -02
99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
900S 3d -90
9-5 stw 2.0t -02 - purkuauto, osia myynnissä
9-5 stw 2.0T -02
99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
900S 3d -90
Re: Minkäslaista dumppia 9-3 aero 2.8v6 turboon
mitäs jos mulle tuleekin bypass venttiili jossa ilmankierto imuputkeen, niin miten saan ohitettua sähköventtiilin anturin joka on turbon kyljessä niin ettei se sytytä vikakoodia ? jos tähän sais vielä vastauksen
Re: Minkäslaista dumppia 9-3 aero 2.8v6 turboon
Kysyn vielä uudelleen.Jalmari86 kirjoitti:mitäs jos mulle tuleekin bypass venttiili jossa ilmankierto imuputkeen, niin miten saan ohitettua sähköventtiilin anturin joka on turbon kyljessä niin ettei se sytytä vikakoodia ? jos tähän sais vielä vastauksen
Mikä vika on nykyisessä bypassissa?
Miksi olet väkisin vaihtamassa nyt johonkin toiseen "suhinattomaan" bypassiin?
Kyseinen turbon bypass on suoraan sähköisesti ohjattu venttiili. Sitä ohjataan PWM sähköllä. Jos et tiedä mitä se tarkoitta, opiskele. Siinä itse bypassissa ei ole mitään anturia lisäksi. Bypass toimilaitetta ei voi ohittaa, koska sen sähköistä virtapiiriä tarkkaillaan. Bypassissa on periaatteessa kaksi asentoa auki/kiinni, mutta sähköisellä PWM ohjauksella sen toimintaa voidaan hallitusti säätää tilasta toiseen ja saada näin ahtimen pyöriminen jouhevammaksi.
Kerronpa sinulle vielä uudelleen.
Unohda koko homma ja keskity vaikka pakoputkeen kuten jo vinkattiinkin, jos katu-uskottavuutta ei autossasi mielestäsi ole riittävästi ja sinulla on pakkomielle tehdä asialle jotain.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)