Moro!
Paineistin tuossa omaa putkistoa ja se pitää paineet n. 10-15 sek. Suhinaa kuuluu kaasuläpästä?
Toki mankkuen kautta ei pitäis pääsyä nyt varmaan olla,mut tulppasin varmuudeksi.
Tulpattu suodattimen päästä ja läppäkotelon päästä. Ja tosiaan nassuun tuntuu virtaus tuolta kasuläpästä.
Mistä sinne voi ilma vielä mennä, menikö jotain vikaan. Mites muut on tehneet?
https://www.dropbox.com/s/lgaj9ed9zornl ... i.jpg?dl=0
Ahtoputkiston painetesti
Ahtoputkiston painetesti
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Re: Ahtoputkiston painetesti
Taitaa päästä paineilma vuotamaan kaasuläppäkoteloon kampiokammiohuohotuskanavan kautta.
Tuki myös tuo reitti.
Tuki myös tuo reitti.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Ahtoputkiston painetesti
Moi!
Joo tuo on varmaan ihan oikea tuomio muutes! Varovasti puhaltelin ja en uskaltanu reilusti painaa, kun ei tuntunut pysyvän oikealla puolella paine. Alko heti jänskättää että löytyy stefat väärästä paikasta kun oikein paineistaa....
Otin öljykorkin auki ja annoin virrata ilman vähän reilummin niin voilá öljytilastahan se suhisee...
Joo tuo on varmaan ihan oikea tuomio muutes! Varovasti puhaltelin ja en uskaltanu reilusti painaa, kun ei tuntunut pysyvän oikealla puolella paine. Alko heti jänskättää että löytyy stefat väärästä paikasta kun oikein paineistaa....
Otin öljykorkin auki ja annoin virrata ilman vähän reilummin niin voilá öljytilastahan se suhisee...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
-
- "Ruisku"
- Viestit: 134
- Liittynyt: Su Touko 18, 2008 13:07
Re: Ahtoputkiston painetesti
eli imusarja irti ja pilli vaihtoon, ei oo paha homma.
Insignia 2.0 Turbo sport OPC Line, Mokka 1.4T Cosmo & Vectra GTS
Ex Vectra GTS Biopower
Ex Vectra GTS Biopower
Re: Ahtoputkiston painetesti
Ei, ei, tarvitse mitään vaihtaa.Signum 2.0T kirjoitti:eli imusarja irti ja pilli vaihtoon, ei oo paha homma.
Tuo ilma menee läpi tuolta ellei reittiä tuki.
Huohotus tapahtuu kahdesta eri reitistä. Kun imusarjassa on alipaine huohotus menee takaiskuventtiilin kautta kaasuläppäkotelon luota imusarjaan. Ahtotilanteessa imusarjassa on ylipaine, joten tuo edellä mainittu reitti ei toimi ja takaisku on vielä varmistamassa paineen pääsyä väärään suuntaan. Ahtaessa huohotus menee nyt ilmanputsarin jälkeen ennen turboa, jossa on imu (alipaine).
Nyt mikäli painetestissä painaa ilmaa tuolta ilmanputsarista lähtevän putkeen menee se huohotusputkeen ja edelleen takaiskun kautta imusarjaan. Sekä myös kampikammioon öljyloukun kautta. Tuosta ilmanputsarin jälkeen lähtevästä putkesta pitää irroittaa huohotusletku ja tulpata letkun paikka.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)