Seuraavia operaatioita tehty mutta ei ole auttanut:
- Akun miinusnapa irti hieman pidemmäksi aikaa
- Bensapumppu pitäisi toimia, ainakin konehuoneessa muovin alla oleva venttiili ruiskuttaa bensaa paineella kun sitä painaa
- Kipinää antaa, tulpat vaihdoin myös uusiin varmuuden vuoksi
- Apuvirralla koitettu startata jos sattuis olemaan akku sökönä
- Kampiakselin asentotunnistin vaihdettu, on muuten kivassa paikassa

Eilen tajusin että kun laittaa avaimen virtalukkoon niin ratista ei kuulu sitä naksahdusta kuten aiemmin. Päätin siis purkaa virtalukon ja katsoa onko siellä jotain roskaa tai muuta epäilyttävää. Varsin hennosti painoin niitä kuparipintoja pumpulipuikolla ja nehän ei painanut ollenkaan vastaan ja menivät poikki suurinpiirtein siitä kohtaa josta ovat kiinni siinä "kelkassa". Kyseessä oli se valkoinen kelkka eli se mikä on "off-asennon" kohdalla. Joko kosketukseni ei ollutkaan niin herkkä kuin luulin tai sitten ne olivat jo murtuneet, muut kuparipinnat kyllä kestivät saman herkän käsittelyni.
Pitäisi siis uusi virtalukko hommata mutta sen verran pessimistiksi tässä on Saabin kanssa oppinut, että epäilen että tuokaan ei auta. Jos virtalukossa olisi vikaa niin antaisiko se edes yrittää starttaamista vai jumittuisko se avain?
SID ei anna mitään virheilmoitusta, moottorivalo palaa mutta Tech2:sta tai vastaavaa ei tähän hätään ole löytynyt. Toivottavasti ei ole tuo CIM mistä täälläkin on useaan otteeseen kirjoiteltu.