Sport Sedanin tunkkauspaikat auton alla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Sport Sedanin tunkkauspaikat auton alla
Jopa on autojen materiaalit menneet huonoiksi, kun Sport Sedanin tunkkauspaikat auton alla ovat muovia (siis se osa, johon tunkki laitetaan kiinni)
Vaihdoin eilen auton renkaat ja käytin auton nostamiseen hallitunkkia. Hallitunkki oli laitettu juuri sille paikalle, josta autoa pitäisi nostaa. Kaikkien muiden renkaiden vaihto meni hyvin, mutta vasemman eturenkaan vaihto oli fiasko, sillä vaihdettuani renkaan ja laskettuani auton alas muovinen tunkinkiinnityspaikka tipahti irtosi kokonaan auton pohjasta ja tipahti maahan Laitoin sen sitten takaisin paikalleen (siinä on muoviset klipsit, joilla sen pitäisi kiinnittyä auton pohjaan sille varatulle paikalle), mutta eipä se enää kiinnittynyt kunnolla paikalleen, vaan jäi heilumaan.
Soitin heti tänään (4.4.2005) Länsiautoon ja vaadin uutta osaa takuuseen. Samalla valitin siitä, että ovikaiuttimet resonoivat taas, vaikka ne on jo kertaalleen vaihdettu. Sain ajan 18.4., joten auto on menossa 4. kerran takuukorjaukseen pikkujutuista Onneksi nuo em. pikkujutut eivät vaikuta autolla ajamiseen.
"Nimim. Vi u aa"
Vaihdoin eilen auton renkaat ja käytin auton nostamiseen hallitunkkia. Hallitunkki oli laitettu juuri sille paikalle, josta autoa pitäisi nostaa. Kaikkien muiden renkaiden vaihto meni hyvin, mutta vasemman eturenkaan vaihto oli fiasko, sillä vaihdettuani renkaan ja laskettuani auton alas muovinen tunkinkiinnityspaikka tipahti irtosi kokonaan auton pohjasta ja tipahti maahan Laitoin sen sitten takaisin paikalleen (siinä on muoviset klipsit, joilla sen pitäisi kiinnittyä auton pohjaan sille varatulle paikalle), mutta eipä se enää kiinnittynyt kunnolla paikalleen, vaan jäi heilumaan.
Soitin heti tänään (4.4.2005) Länsiautoon ja vaadin uutta osaa takuuseen. Samalla valitin siitä, että ovikaiuttimet resonoivat taas, vaikka ne on jo kertaalleen vaihdettu. Sain ajan 18.4., joten auto on menossa 4. kerran takuukorjaukseen pikkujutuista Onneksi nuo em. pikkujutut eivät vaikuta autolla ajamiseen.
"Nimim. Vi u aa"
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
No, et ole ainoa, joka on hallitunkilla tuollaisen tunkkauspalan rikkonut. Isän autosta hajosi heti alkuun, kun kertaa olin viime syksynä renkaita vaihtamassa. Loput vaihdoinkin sitten auton oman tunkin kanssa, mutta kyllä jäi ihmetyttämään tuo muovin käyttö tuossa kohtaa. Mulla todennäköisesti klipsujen katkeamisen syynä oli se, että hallitunkki ei päässyt liikkumaan alustallaan riittävän hyvin ja se taas aiheutti sivuttaista vääntöä tuohon muovipalaan ja seurauksena ne kaksi pientä klipsua siellä kotelossa sanoivat naps. Hieman omaa vikaa kyllä tuossa. Jatkossa renkaanvaihdot suoritetaan auton omalla tunkilla.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Mä en kyllä ala vaihtamaan noita renkaita auton omalla tunkilla, ellei sitten ole äärettömän pakko (rengas puhkeaa matkalla tms.). Täytyy keksiä joku "viritys" tuohon auton nostoon hallitunkilla. Tulee tässä heti mieleen joku puupala tai kova kumin pala, jonka laittaisi hallitunkin ja tunkkauspaikan väliin, jolla voisi nostaa autoa suoraan niin, että auton paino kohdistuisi tasaisesti tuolle muoviselle tunkkauspaikalle, jotta ei tulisi "vinorasitusta", joka näköjään aiheuttaa tuon tunkkauspaikan rikkoutumisen.G-mies kirjoitti:Jatkossa renkaanvaihdot suoritetaan auton omalla tunkilla.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Kuvittelisin, että se muovinpala on siellä estämässä metallipintojen rikkoutumista ruostumista. Miksiköhän se pala pitää olla joka kulmassa, kun sen voisi pistää siihen tunkkiin ja näin yksi riittäisi? Hallinosturien kanssa kuitenkin käytetään omia kumimuovityynyjä, puupaloja yms.
Pohdin vain.
Pohdin vain.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Niinpä. Ehkä ne on kiinnitetty auton pohjaan siksi, että kukaan ei hukkaisi niitä. Hukkaaminen voisi olla riskinä, jos ne olisivat irtotavaraaMtSound kirjoitti:Miksiköhän se pala pitää olla joka kulmassa, kun sen voisi pistää siihen tunkkiin ja näin yksi riittäisi?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Kyllä sitä autoa kestää nostaa muustakin kohtaa kuin juuri siitä tunkinkorvallisesta. Itse olen nostanut omaa 99:iä eriäitä kertoja helmasta (lue: oikeasta helmasta, ei näkyvästä) ja välissä pitänyt kumityynyä tai sopivan kokoista puupalaa. Joten en epäilisi yhtään nostaa uudempaakaan autoa varsinkin hallitunkilla muovihelman takaa oikeasta helmasta mikäli siitä voi tunkilla tukevasti nostaa.
Omasta mielestä tuo muovin käyttö ei ole pahasta. Siinä vain pitäisi se kiinnitystapa olla mahdollisimman luja.
Omasta mielestä tuo muovin käyttö ei ole pahasta. Siinä vain pitäisi se kiinnitystapa olla mahdollisimman luja.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Re: Sport Sedanin tunkkauspaikat auton alla
Samat kokemukset, kun hallitunkkia käytin. Pitäisi käyttää Saabin omaa. Oli muuten myös vasen eturengas, jonka muoviosa jäi heilumaan.Turbo Sensonic kirjoitti:Jopa on autojen materiaalit menneet huonoiksi, kun Sport Sedanin tunkkauspaikat auton alla ovat muovia (siis se osa, johon tunkki laitetaan kiinni)
Vaihdoin eilen auton renkaat ja käytin auton nostamiseen hallitunkkia. Hallitunkki oli laitettu juuri sille paikalle, josta autoa pitäisi nostaa. Kaikkien muiden renkaiden vaihto meni hyvin, mutta vasemman eturenkaan vaihto oli fiasko, sillä vaihdettuani renkaan ja laskettuani auton alas muovinen tunkinkiinnityspaikka tipahti irtosi kokonaan auton pohjasta ja tipahti maahan Laitoin sen sitten takaisin paikalleen (siinä on muoviset klipsit, joilla sen pitäisi kiinnittyä auton pohjaan sille varatulle paikalle), mutta eipä se enää kiinnittynyt kunnolla paikalleen, vaan jäi heilumaan.
Soitin heti tänään (4.4.2005) Länsiautoon ja vaadin uutta osaa takuuseen. Samalla valitin siitä, että ovikaiuttimet resonoivat taas, vaikka ne on jo kertaalleen vaihdettu. Sain ajan 18.4., joten auto on menossa 4. kerran takuukorjaukseen pikkujutuista Onneksi nuo em. pikkujutut eivät vaikuta autolla ajamiseen.
"Nimim. Vi u aa"
SSAero
Laitoin itsekin pienen laudan pätkä, joka murtui alta aikayksikön eikä saa osua siihen muoviosaan, jolloin se menee rikki.Turbo Sensonic kirjoitti:Mä en kyllä ala vaihtamaan noita renkaita auton omalla tunkilla, ellei sitten ole äärettömän pakko (rengas puhkeaa matkalla tms.). Täytyy keksiä joku "viritys" tuohon auton nostoon hallitunkilla. Tulee tässä heti mieleen joku puupala tai kova kumin pala, jonka laittaisi hallitunkin ja tunkkauspaikan väliin, jolla voisi nostaa autoa suoraan niin, että auton paino kohdistuisi tasaisesti tuolle muoviselle tunkkauspaikalle, jotta ei tulisi "vinorasitusta", joka näköjään aiheuttaa tuon tunkkauspaikan rikkoutumisen.G-mies kirjoitti:Jatkossa renkaanvaihdot suoritetaan auton omalla tunkilla.
SSAero
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Täytyykö tässä sitten tosissaan alkaa käyttämään tuota GM:n omaa tunkkia, joka on ihan syvältä? Jos alkaa vaihtamaan renkaita sen avulla, niin sittenhän saa varata rengassouviin aikaa lähes koko päivänSSAero kirjoitti:Laitoin itsekin pienen laudan pätkä, joka murtui alta aikayksikön eikä saa osua siihen muoviosaan, jolloin se menee rikki.
SSAero
Toinen vaihtoehto on käydä vaihdattamassa renkaat rengasliikkeessä, jolloin auto nostetaan nosturilla ylös, eikä noihin tunkkauspaikkoihin kosketa lainkaan.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Sport Sedanin tunkkauspaikat auton alla
Menikö tuo takuun piikkiin? Itse yritän saada uuden osan takuuseen, koska ohjekirjassa ei missään lue, että tunkkauspaikoista ei saa nostaa hallitunkillaSSAero kirjoitti:Samat kokemukset, kun hallitunkkia käytin. Pitäisi käyttää Saabin omaa. Oli muuten myös vasen eturengas, jonka muoviosa jäi heilumaan.
SSAero
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Itse ostin hallitunkin (Biltemasta) mukaan sellaisen n. Ø120mm joustoelementin joka tulee tunkin päälle. En ole sitä käyttänyt kun NG900 nousee muutenkin mutta luulisi jakavan voimaa suuremmalle alalle.
Ei sitä muovia sitten voi irroittaa ennen tunkkausta vai onko liian iso homma?
Ei sitä muovia sitten voi irroittaa ennen tunkkausta vai onko liian iso homma?
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Re: Sport Sedanin tunkkauspaikat auton alla
Meni takuuseen.Turbo Sensonic kirjoitti:Menikö tuo takuun piikkiin? Itse yritän saada uuden osan takuuseen, koska ohjekirjassa ei missään lue, että tunkkauspaikoista ei saa nostaa hallitunkillaSSAero kirjoitti:Samat kokemukset, kun hallitunkkia käytin. Pitäisi käyttää Saabin omaa. Oli muuten myös vasen eturengas, jonka muoviosa jäi heilumaan.
SSAero
SSAero
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Aha. Mitä ainetta tuo joustoelementti on? Kumia? Täytyypä etsiä sellainen käsiinsä seuraavalla kerralla, kun vaihtaa renkaita Sport Sedaniin.NG900SET -95 kirjoitti:Itse ostin hallitunkin (Biltemasta) mukaan sellaisen n. Ø120mm joustoelementin joka tulee tunkin päälle. En ole sitä käyttänyt kun NG900 nousee muutenkin mutta luulisi jakavan voimaa suuremmalle alalle.
Eipä taida valitettavasti pystyä. Tuossa muovisessa tunkkauspaikassa on muovikielekkeet, jolla tuo koko muovinen höskä on kiinni auton pohjassa olevassa, tunkkauspaikkaa varten tehdyssä rei'ässä. Yritin saada tuota muovinpalaa uudelleen irti auton pohjasta, vaan eipä onnistunut. Nyt se on kiinni paikallaan, mutta heiluuNG900SET -95 kirjoitti:Ei sitä muovia sitten voi irroittaa ennen tunkkausta vai onko liian iso homma?
No ei se mitään. Jos SSAerolla meni tuo asia takuun piikkiin, niin miksei sitten minullakin. Olen varannut 18.4. ajan takuukorjaukseen. Samalla vaihdetaan autoon jo toistamiseen ovikaiuttimet, koska ne ovat taas alkaneet resonoimaan Älyttömintä tässä ovikaiutinjutussa on se, että huoltofirma asentaa vaan uudestaan ja uudestaan huonolaatuisia kaiuttimia (eli orkkisvaraosaa), kun voisi laittaa kerralla laadukkaammat kaiuttimet, jolloin ongelma poistuisi, eikä autosta tulisi enää maahantuojalle lisää takuukustannuksia kaiuttimien takia.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Näyttää olevan polyuretaania. Kulkee nimella Jack-Pad. Koodi 15-8200.Turbo Sensonic kirjoitti:Eipä taida valitettavasti pystyä. Tuossa muovisessa tunkkauspaikassa on muovikielekkeet, jolla tuo koko muovinen höskä on kiinni auton pohjassa olevassa, tunkkauspaikkaa varten tehdyssä rei'ässä. Yritin saada tuota muovinpalaa uudelleen irti auton pohjasta, vaan eipä onnistunut. Nyt se on kiinni paikallaan, mutta heiluu :evil:
No ei se mitään. Jos SSAerolla meni tuo asia takuun piikkiin, niin miksei sitten minullakin. Olen varannut 18.4. ajan takuukorjaukseen. Samalla vaihdetaan autoon jo toistamiseen ovikaiuttimet, koska ne ovat taas alkaneet resonoimaan :evil: Älyttömintä tässä ovikaiutinjutussa on se, että huoltofirma asentaa vaan uudestaan ja uudestaan huonolaatuisia kaiuttimia (eli orkkisvaraosaa), kun voisi laittaa kerralla laadukkaammat kaiuttimet, jolloin ongelma poistuisi, eikä autosta tulisi enää maahantuojalle lisää takuukustannuksia kaiuttimien takia.
Kannattaisko vaan ostaa omat kajarit kun menee huoltoon ja sanoa että laittavat ne huonolaatuisten orkkisten tilalle. Menee ostaminen omaan piikkiin liisarissa mutta eipähän tarvi jatkuvasti kuluttaa aikaa huollossa. Kallista sekin kun työaikaa menee hukkaan.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6