Auto herjaa välillä parin päivän ajan tuota lukkohäiriötä, joskaan se ei tunnu vaikuttavan mihinkään, en tiedä. Auto käynnistyy ihan normaaliin tapaan. Kerran huomasin, että repsikanpuoleinen takaovi olikin lukossa, eikä auki kuten muut. Vikailmoitus katoaa itsestään, ja ilmaantuu taas kun siltä tuntuu. Jäätymisongelmia ei tuntuis näillä keleillä olevan.
Pari kertaa 80 nopeudessa, kun on tallannut kaasua kiihdytykseen, on vaan nyt tullut semmosta oiretta, että mietin, voisko kyse olla juuri tuosta virtalukkohäiriöstä. Kaasua polkastessa tuntuu, kuin ajaisi juuri katukivetyksen yli, eli pari tärähdystä ja sitten mennään. En oo ainakaan huomannu, että virrat sammuis edes hetkellisesti tuossa vaiheessa, mutta mistähän mahtais olla kyse? Liittyykö häiriöilmoitus ja tuo käyntihäiriö toisiinsa?
9-3 SS Aero -03 Lock system failure
9-3 SS Aero -03 Lock system failure
#3278
Mazda 6 -15
Suzuki GSX-R750 -09
Mazda 6 -15
Suzuki GSX-R750 -09
Re: 9-3 SS Aero -03 Lock system failure
Ei lukkohäiriöillä ja auton moottorin käyttäytymisellä ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Ne ovat kaksi ihan eri juttua. Molemmista noista on runsaasti keskusteluita täällä foorumilla.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 SS Aero -03 Lock system failure
Etsiskelin kyllä, mutten löytänyt omasta mielestäni sopivaa. Jos auto sammuu ajossa, niin kyllä siihen virtalukolla voi olla yhteys (näin oli ainakin OG9-5:ssä, kun virtalukon pohja oli mennyttä). Ja kun en juuri tiedä, mistä tässä on kyse tai onko noilla kahdella asialla yhteyttä, niin siksi kysyin.petrisa kirjoitti:Ei lukkohäiriöillä ja auton moottorin käyttäytymisellä ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Ne ovat kaksi ihan eri juttua. Molemmista noista on runsaasti keskusteluita täällä foorumilla.
Mutta valvoja/ylläpitäjä voi puolestani poistaa koko viestin. Kiitos.
#3278
Mazda 6 -15
Suzuki GSX-R750 -09
Mazda 6 -15
Suzuki GSX-R750 -09
Re: 9-3 SS Aero -03 Lock system failure
Tässä Saabissa on aivan erilainen virtalukko.
Se on käytännössä vain informatiivinen rattiakselin yksikölle. Virtalukko välittää vain signaalitietoa ja sitten loput siirtyy rattiakseliyksikön kautta väylään. Käy luetuttamassa mahdolliset vikakoodit. Virtalukko näissä temppuilee joskus ja silloin autoa herjailee milloin mitäkin ja myös sähköinen rattilukko on siinä ongelmassa mukana.
Toki kaikki on aina mahdollista, eipä siinä mitään, mutta testeriin nyt ihan ensikisi. Koko auton sielunelämä on aivan eri kuin esim. Saab 9-5:ssa, joten siihen sitä ei kannata verrata ongelmien ilmetessä.
Rattilukko vikoja, kaukosäädinvikoja, oven lukkovikoja ja nimenomaan oikea takaovi on ollut ja niistä erikseen juttuja.
Lisäksi näitä erilaisia käynti ja kiihdytysongelmia sekä hyytymisiä myöskin ja niistäkin juttuja, runsaasti
Se on käytännössä vain informatiivinen rattiakselin yksikölle. Virtalukko välittää vain signaalitietoa ja sitten loput siirtyy rattiakseliyksikön kautta väylään. Käy luetuttamassa mahdolliset vikakoodit. Virtalukko näissä temppuilee joskus ja silloin autoa herjailee milloin mitäkin ja myös sähköinen rattilukko on siinä ongelmassa mukana.
Toki kaikki on aina mahdollista, eipä siinä mitään, mutta testeriin nyt ihan ensikisi. Koko auton sielunelämä on aivan eri kuin esim. Saab 9-5:ssa, joten siihen sitä ei kannata verrata ongelmien ilmetessä.
Rattilukko vikoja, kaukosäädinvikoja, oven lukkovikoja ja nimenomaan oikea takaovi on ollut ja niistä erikseen juttuja.
Lisäksi näitä erilaisia käynti ja kiihdytysongelmia sekä hyytymisiä myöskin ja niistäkin juttuja, runsaasti
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)