Saab 9-3 2.0 Aero vm 2004 (E85) jätti kaupan pihaan.

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
hanex
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 21:31
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Saab 9-3 2.0 Aero vm 2004 (E85) jätti kaupan pihaan.

Viesti Kirjoittaja hanex »

Moro,

Saab 9-3 jäi kaupan pihaan ja ei enää käynnisty. Mikäköhän tuli, toimi kaupalle asti hyvin, mutta kaupalta lähtiessä käynnistyi hetkeksi, mutta kävi todella huonosti. Ja nyt ei sitten enää muutakuin starttailee vaan, mutta ei lupaa käyntiin. SID:n mukaan vikakoodeja tälläisiä näkyi, mitäs nuo meinaa:

B031363
B388004
B388002
B386704

-Hannu
Saab 9-3 2.0 Aero -04 (E85)
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Saab 9-3 2.0 Aero vm 2004 (E85) jätti kaupan pihaan.

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Mitä OBD-testeri sanoo?
9³SS Turbo X '08

-Janne
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3489
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saab 9-3 2.0 Aero vm 2004 (E85) jätti kaupan pihaan.

Viesti Kirjoittaja SS »

Ei kait OBD-testerillä ainakaan tuon enempää irtoa. Miltä moduulilta nuo vikakoodit ovat?
Viimeksi muokannut SS, Ti Heinä 24, 2018 20:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
hanex
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 21:31
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Re: Saab 9-3 2.0 Aero vm 2004 (E85) jätti kaupan pihaan.

Viesti Kirjoittaja hanex »

63 loppunen on ECC
04 REC
02 REC
04 UEC

tollee eSidin tulkitsemana :)

-Hannu
Viimeksi muokannut hanex, Ti Heinä 24, 2018 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 2.0 Aero -04 (E85)
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3489
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saab 9-3 2.0 Aero vm 2004 (E85) jätti kaupan pihaan.

Viesti Kirjoittaja SS »

Ekaa en löytänyt eikä WIS tunne ECC-lyhennettä. REC viat oikeasta peruutusvalosta ja UEC-vika oikea seisontavalo edessä.

Edit: Lienee ACC, eli ilmastointi, koodi kertoo juuttuneesta näppäimestä. Oikein mikään näistä ei nyt viittaa moottoripuolelle.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
hanex
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 21:31
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Re: Saab 9-3 2.0 Aero vm 2004 (E85) jätti kaupan pihaan.

Viesti Kirjoittaja hanex »

Jokin sellainen jumittunut näppäin vika siinä onkin :). no mikäköhä siinä ny sitte ku ei lähe käyntii...

-Hannu
Saab 9-3 2.0 Aero -04 (E85)
Teukka86
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: La Kesä 01, 2013 07:56

Re: Saab 9-3 2.0 Aero vm 2004 (E85) jätti kaupan pihaan.

Viesti Kirjoittaja Teukka86 »

Tänää kävin ihan samanlailla emännälle omalla Saab 9-3. Hinautin Åstromille kuulema oli polttoainepumppu mennyt. Toki vikoja voi olla paljo muitakin....
Saab 9-3 MY2008 1,9 TTID Vector
Jaguar S-Type 3.0 Executive 04
Ex 9-3 SportSedan Linear 1,8t '04
Ex 9-5 Aero '00
Ex 900 2,0i '97
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2140
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-3 2.0 Aero vm 2004 (E85) jätti kaupan pihaan.

Viesti Kirjoittaja anv »

Sanoisin noita ongelmia olevan kaksi, riippumatta automerkistä. Kampuran asentotunnistin oireilee yleensä niin, että kylmänä lähtee käyntiin ja toimii kunnes sammutetaan -> dead, mutta taas kylmänä käyntiin. Pensapumppu saattaa hajota koska vain ilman mitään etukäteisoireita. Itsellä päätti auto toissa vappuna pitää ylimääräisen vapaapäivän ko. syystä.

Jos ongelmana on pensapumppu, sen kuulee kun panee virrat päälle. Pitäisi vähän aikaa surista tankissa. Jos ei, pumppu sökö. Kampuran asentotunnistimen taas voi havaita helposti, kun seuraa kiekkamittaria startatessa. Jos ei eloa, KAA sökö. Itsellä viimeksi PA-pumppu. Seuraavaksi varmaan tuo KA-anturi, kun mittarissa 265tkm.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
jooo
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: To Huhti 23, 2015 11:10

Re: Saab 9-3 2.0 Aero vm 2004 (E85) jätti kaupan pihaan.

Viesti Kirjoittaja jooo »

meillä 9-3 alkoi pätkimään kesken ajon. Sitten lähti vielä kotona pari kertaa käyntiin, mutta kävi huonosti. Lopuksi ei enää edes käynnistynyt. Hinaus Åströmille ja bensapumpusta mitattiin huonot paineet. Pumpun vaihto ja auto toimi taas.
hanex
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 21:31
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Re: Saab 9-3 2.0 Aero vm 2004 (E85) jätti kaupan pihaan.

Viesti Kirjoittaja hanex »

Perjantaina selviää kun hinautan Åströmille tutkittavaksi. Pitäskö sen pensapumpun ääni kuulua selkeesti virtojen kytkemisen aikana tuossakin, en ole ajatellut ennen tuossa autossa, joissakinhan se kyllä kuuluu aika selkeästi. Nyt tuntui, ettei kyllä kuulu oikein mitään.
Saab 9-3 2.0 Aero -04 (E85)
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Saab 9-3 2.0 Aero vm 2004 (E85) jätti kaupan pihaan.

Viesti Kirjoittaja jjasco »

SS kirjoitti:Ei kait OBD-testerillä ainakaan tuon enempää irtoa. Miltä moduulilta nuo vikakoodit ovat?
Arvelinkin, että eSID kaverilla on, mutta kuvittelisin silloin, että myös löytyy koodeille nopeasti myös joku tulkinta. Ja kuten näkyy mikään ei viitannut moottoriin.
9³SS Turbo X '08

-Janne
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Saab 9-3 2.0 Aero vm 2004 (E85) jätti kaupan pihaan.

Viesti Kirjoittaja jjasco »

hanex kirjoitti:Perjantaina selviää kun hinautan Åströmille tutkittavaksi. Pitäskö sen pensapumpun ääni kuulua selkeesti virtojen kytkemisen aikana tuossakin, en ole ajatellut ennen tuossa autossa, joissakinhan se kyllä kuuluu aika selkeästi. Nyt tuntui, ettei kyllä kuulu oikein mitään.
Kyllä sieltä melko selkeästi kuuluu pumppu kun laitat virrat. Käske vaikka joku toinen laittamaan virrat ja kuuntele itse lähempää.
9³SS Turbo X '08

-Janne
hanex
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 21:31
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Re: Saab 9-3 2.0 Aero vm 2004 (E85) jätti kaupan pihaan.

Viesti Kirjoittaja hanex »

jjasco kirjoitti:
SS kirjoitti:Ei kait OBD-testerillä ainakaan tuon enempää irtoa. Miltä moduulilta nuo vikakoodit ovat?
Arvelinkin, että eSID kaverilla on, mutta kuvittelisin silloin, että myös löytyy koodeille nopeasti myös joku tulkinta. Ja kuten näkyy mikään ei viitannut moottoriin.
Juu vasta pari kk sitten hommattu vekotin ni ei oo suoraan apua mistä koodeihin löytyy selitystä :D nyt WIS ladattu niin auttanee :)
Saab 9-3 2.0 Aero -04 (E85)
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3489
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saab 9-3 2.0 Aero vm 2004 (E85) jätti kaupan pihaan.

Viesti Kirjoittaja SS »

Jep, eSID kertoo ainoastaan moduulin lyhenteen (joka ei ainakaan moottorinohjaimelle ole sama kuin WIS:ssä) ja koodit, mitään kuvausta tuo ei näytä toisin kuin vaikkapa TECH2. Koodit molemmat lukevat samalla tavalla, tosin esimerkiksi eberin ajoittaista puuttumistä väylästä eSID ei ole osannut kertoa, TECH2 kyllä.

Vähän aiheen vierestä, mutta toimikoot yleisenä infona.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
hanex
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 21:31
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Re: Saab 9-3 2.0 Aero vm 2004 (E85) jätti kaupan pihaan.

Viesti Kirjoittaja hanex »

Selvisikin jo tänään, eli bensapumppu sieltä oli hajonnut, ei ilmeisesti muuta, haen huomenna pois niin selvennee jos jotain muutakin oli. Ainut sitten noin sivuongelmana tullut homma, kun hinuri naarmutti ja raapas irti etupuskurin alahelman. No jospa tuo sitten korvattaisiin.

Kiitoksia avustaneille vinkeistä!
Saab 9-3 2.0 Aero -04 (E85)
Vastaa Viestiin