Lisätään tuohon edelliseen.
Kun niitä takabumerangeja vaihtaa, niin edullisemmaksi tulee vaihtaa vain se bumerangin pusla. Pääsääntöisesti se ulompi pusla menee väljäksi. Itse tehden on tietenkin työlästä vaihtaa se pusla, kun pitäsi olla siihen sopiva ulosvetäjä. Joku taisi mainita, että sama työkalu kuin 9-5:n käy myös tähän. Itse vaihtaen helpompi on vaihtaa koko tukivarsi, mutta silloin takapyörän kulma tältä osin menee lähes 100%:sti pieleen. Joutuu siis käyttämään pyöränsuuntauksessa. Vaihtamalla vain tuo pusla kulma ei yleensä muutu, jos ne on aikanaan säädetty välyksettömällä puslalla.
Etupään osalta ei ole mitään tarvetta vaihdon jälkeen viedä pyöränsuuntaukseen. Vaikkakin tästä asiasta usein "kättä väännetäänkin". Iskarin alapään pulttien reikien ollessa väljät tilanne tietenkin muuttuu.
Etupään osalta ei pääse muuttumaan muuta kuin camber, jos se nyt yleensä muutuu (ei pitäisi). Takapään osalta muuttuu camber liki varmasti vaihtamalla koko tukivarsi. Tuo takapään camberin muutos vaikuttaa heti auton kulkuun, koska taka-akseli pääsee helposti vaikuttamaan auton ohjattavuuteen.
Saabin WIS ei ohjeista etupään iskari/jousi vaihtotyön jälkeen pyöränsuuuntausta, mutta takapään bumerangin osalta kyllä. Joten pyöränsuuntauksesta joutuu laskemaan lisäkustannuksia riippuen miten takapään remontin hoitaa.
Saab 9-3 ostamassa
Re: Saab 9-3 ostamassa
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Saab 9-3 ostamassa
Jatkan vielä samaan ketjuun kiittäen kaikkia mielipiteistä ja faktoista joita olette jakaneet, erittäin hyödyllistä tietoa!
Ostin tänään 9-3 -04 aeron Ruotsista ja tuon sen lähipäivinä Suomeen.
Kysymys vielä flexfueliin liittyen. Onko foorumilaisten toimesta mahdollista päivittää flexfuel ohjelmaan tai stage 1 päivitystä ja onko kenelläkään kokemusta kyseisistä toimenpiteistä?
Edellisestä autosta jäi ylimääräiseksi eflexfuel kitti niin onko siinä mitään järkeä versus ohjelma?
Kiitos vielä kerran avuliaisuudesta!
Ostin tänään 9-3 -04 aeron Ruotsista ja tuon sen lähipäivinä Suomeen.
Kysymys vielä flexfueliin liittyen. Onko foorumilaisten toimesta mahdollista päivittää flexfuel ohjelmaan tai stage 1 päivitystä ja onko kenelläkään kokemusta kyseisistä toimenpiteistä?
Edellisestä autosta jäi ylimääräiseksi eflexfuel kitti niin onko siinä mitään järkeä versus ohjelma?
Kiitos vielä kerran avuliaisuudesta!
Re: Saab 9-3 ostamassa
Eflexfuelia et Saabin kanssa tarvi, foorumilta löytyy porukkaa, jotka päivittävät Aeron softan biopoweriksi. Kotipaikkakuntasi lähialueen softaaja kannattaa etsiä käsiin.rauhtom kirjoitti:Jatkan vielä samaan ketjuun kiittäen kaikkia mielipiteistä ja faktoista joita olette jakaneet, erittäin hyödyllistä tietoa!
Ostin tänään 9-3 -04 aeron Ruotsista ja tuon sen lähipäivinä Suomeen.
Kysymys vielä flexfueliin liittyen. Onko foorumilaisten toimesta mahdollista päivittää flexfuel ohjelmaan tai stage 1 päivitystä ja onko kenelläkään kokemusta kyseisistä toimenpiteistä?
Edellisestä autosta jäi ylimääräiseksi eflexfuel kitti niin onko siinä mitään järkeä versus ohjelma?
Kiitos vielä kerran avuliaisuudesta!
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: Saab 9-3 ostamassa
Nähnyt muutamassa 9-3 (ja C-Vectra) myynti-ilmoituksessa kerrottavan, että automaattilaatikko miettii hetken ennen liikkeelle lähtöä. Onko tämä merkki lähiaikoina tapahtuvasta hajoamisesta vaiko joku tuon Aisinin laatikon ominaisuus?
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Saab 9-3 ostamassa
Edellisen 9-3:n 5-vaihteinen teki tuota kun yön yli seisotuksen jälkeen eli kylmänä lähti liikkeelle.Saabatti kirjoitti:Nähnyt muutamassa 9-3 (ja C-Vectra) myynti-ilmoituksessa kerrottavan, että automaattilaatikko miettii hetken ennen liikkeelle lähtöä. Onko tämä merkki lähiaikoina tapahtuvasta hajoamisesta vaiko joku tuon Aisinin laatikon ominaisuus?
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: Saab 9-3 ostamassa
Mutta ei särkynyt tai muuten oireillut?
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Saab 9-3 ostamassa
Ei särkynyt, vaihteen vaihdot oli välillä sellaisia kuin olisi kytkin luistanut, mutta ei nyt mitenkään erityisesti häirinnyt nekään.Saabatti kirjoitti:Mutta ei särkynyt tai muuten oireillut?
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne