Iski älytön kuume cabiin.
Selaillut nyt tässä kaikenlaisia ja tullut og93 kautta siihen tulokseen että T8 sen pitää olla.
Mitäs cabin erikoisuuksia kannattaa katsella kun näitä koeajaa?
B207 ja perus 93:en ongelmakohdat on tiedossa ainakin näistä facelifteistä.
Suomessa nyt tilanne että.täällä on parikin aika reilusti halvempaa yksilöä kuin mitä blocket tarjoaa. 150-200 ajettuja 03-04 2.0t kaikki.
Nuo ei vielä täysin täytä omia kriteereitä koska olen päätynyt 07 cabiin melkolailla pelkästään GM kojelaudan takia, ja toki että tuo olisi vielä vanhalla korilla. Toki jos uudempi samalla hinnalla löytyy niin sitten suoraan facelift.
Cabrioletin hankintaa
-
- "Viggen"
- Viestit: 516
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Cabrioletin hankintaa
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1773
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Cabrioletin hankintaa
Noh, eipä noissa tosiaan normi-NG tutuksi tulleiden juttujen lisäksi ole kuin tuohon kattorakennelmaan liittyviä asioita;
-Sufletin (kattokankaan) kunto, on aika peruspaikat missä näkyy tatioksia, niistä ei tarvi murehtia, mutta jos on puhki asti...
-Tonneau cover eli kattokotelon kansi, että menee linjassa auki ja kiinni, eikä katko matkalla
-Kattorungon moitteetton toiminta käytön aikana, kuuntele vaijerine narinat ja kato "rissapyörät" ettei ole metallimurua, tarkasta myös että ovat hyvässä rasvassa
-Tunnistaa että on etupenkit lukittu liukukiskoissaan (Ilmoittaa ylänäyttöön -07 saakka), hoksaat kun otat penkin selkänojan etuasentoon ja laitat virrat päälle
-JA jos kattorunko ei ole linjassa, tiputtaa kivasti etuoven ikkunan etureunasta vettä suoraan ikkunakatkaisijapaneelin päälle, juurikin siitä mihin katto loppuu ja tuulilasin kehys alkaa, tarkasta molemmat puolet
-Mukavuusavaus avaimesta kannattaa testata (Aukaisunappia pohjassa pitkään-> ovilasit laskee, avaa katon, laittaa koteloon ja laskee takasivulasit)
-Kattele ettei ole kattokotelon pohjalla epämääräisiä läikkiä tahi muuta, ettei ole nestevuotoja
En nyt tähän hätään keksi muuta.
Korihan noissa hieman nitisee, mutta se on sitä avoautoilun riemua. Ja jos haluaa lisänitinää niin laita poikkituki konehuoneeseen..
-Sufletin (kattokankaan) kunto, on aika peruspaikat missä näkyy tatioksia, niistä ei tarvi murehtia, mutta jos on puhki asti...
-Tonneau cover eli kattokotelon kansi, että menee linjassa auki ja kiinni, eikä katko matkalla
-Kattorungon moitteetton toiminta käytön aikana, kuuntele vaijerine narinat ja kato "rissapyörät" ettei ole metallimurua, tarkasta myös että ovat hyvässä rasvassa
-Tunnistaa että on etupenkit lukittu liukukiskoissaan (Ilmoittaa ylänäyttöön -07 saakka), hoksaat kun otat penkin selkänojan etuasentoon ja laitat virrat päälle
-JA jos kattorunko ei ole linjassa, tiputtaa kivasti etuoven ikkunan etureunasta vettä suoraan ikkunakatkaisijapaneelin päälle, juurikin siitä mihin katto loppuu ja tuulilasin kehys alkaa, tarkasta molemmat puolet
-Mukavuusavaus avaimesta kannattaa testata (Aukaisunappia pohjassa pitkään-> ovilasit laskee, avaa katon, laittaa koteloon ja laskee takasivulasit)
-Kattele ettei ole kattokotelon pohjalla epämääräisiä läikkiä tahi muuta, ettei ole nestevuotoja
En nyt tähän hätään keksi muuta.
Korihan noissa hieman nitisee, mutta se on sitä avoautoilun riemua. Ja jos haluaa lisänitinää niin laita poikkituki konehuoneeseen..
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Cabrioletin hankintaa
Ja plussaa on jos mukana tulee alkuperäinen taitettava tuulisuoja takaistuimen päälle. Ehdoton varuste jos matkaa kaksin pidempää matkaa valtateillä tai motarilla. Kai tuulisuojaa vielä alkuperäisvariusteinakin saa, hinta tais olla reilu 500€.
Ei kannata hylätä ehdokasta jos joku ikkuna ei ihan istu. Cabbessa kaikkia ikkunoita pystyy säätämään: korkeus, kallistus jne. Samoin sivupeilien jaloissa on säädöt "joka suuntaan". Tietysti jos kaikki venksottaa niin sitten voi ihmetellä miksi.
Ikkunanostimet noissa kovilla koska niitä käytetään aina kun katto nostetaan. Jos vähän ääntelee, ohjainten voitelu auttaa, varsinkin takaikkunat.
Ei kannata hylätä ehdokasta jos joku ikkuna ei ihan istu. Cabbessa kaikkia ikkunoita pystyy säätämään: korkeus, kallistus jne. Samoin sivupeilien jaloissa on säädöt "joka suuntaan". Tietysti jos kaikki venksottaa niin sitten voi ihmetellä miksi.
Ikkunanostimet noissa kovilla koska niitä käytetään aina kun katto nostetaan. Jos vähän ääntelee, ohjainten voitelu auttaa, varsinkin takaikkunat.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
-
- "Viggen"
- Viestit: 516
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Cabrioletin hankintaa
Kiitoksia! Em. jutuilla on helpompi lähteä katselemaan näitä.
Jyväskylässä kävin yhtä ajamassa, ja kuumehan vain kasvoi. En tosin muistanut kuinka tuhnu 1.8t vakiona on
Tuntui ettei mene yhtään mihinkään, joten hetihän tuollainen olisi päivitettävä vähintään stage3.
Muuten JKL auto oli ihan hyvässä kunnossa mutta ruostetta oli maalin alla katon "kannen" ja itse rungon välissä.
Haminassa myynnissä samanlainen 50k vähemmän ajettuna ja sähköpenkeillä, hinta sama, joten tämä ainakin jää kauppaan.
Jyväskylässä kävin yhtä ajamassa, ja kuumehan vain kasvoi. En tosin muistanut kuinka tuhnu 1.8t vakiona on
Tuntui ettei mene yhtään mihinkään, joten hetihän tuollainen olisi päivitettävä vähintään stage3.
Muuten JKL auto oli ihan hyvässä kunnossa mutta ruostetta oli maalin alla katon "kannen" ja itse rungon välissä.
Haminassa myynnissä samanlainen 50k vähemmän ajettuna ja sähköpenkeillä, hinta sama, joten tämä ainakin jää kauppaan.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10