Saabina 2006 vuoden 9-3 1.8t. Tehnyt muutaman kerran, että n. puoli tuntia sammutuksen jälkeen:
-ohjauslukko ei äännähdä kun avaimen työntää pesään
-startatessa varoitusvalot vapisevat, samoin nopeus -ja kierroslukumittarin neulat
-rele napsuu (ei kyllä aina sitäkään) eilä käynnisty
Tönäämällä käynnisty hyvin. Kylmä motti lähti aamusta hyvin käymään, ja pari kertaa lämpimänä sen jälkeen, mutta kun vähän aikaa kulu, teki ed. mainitun, ja ilmotti kerran luistonestonkin häiriötä. Mitähän kannattas ensin syytellä? Peiliin katsomisen jälkeen
Ainoa ensiapu on ollut akun piuhojen irrotus ja putsaus.
SÄHKÖHÄIKKÄÄ STARTATESSA
Re: SÄHKÖHÄIKKÄÄ STARTATESSA
Kuulostaa äkkiseltään, että akku on oikosessa. Eli vaihda tai ainakin mittaa/mittauta akku.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: SÄHKÖHÄIKKÄÄ STARTATESSA
Juuri näin, akkuvikaTobbana kirjoitti:Kuulostaa äkkiseltään, että akku on oikosessa. Eli vaihda tai ainakin mittaa/mittauta akku.
-Sami
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ke Tammi 26, 2011 20:40
Re: SÄHKÖHÄIKKÄÄ STARTATESSA
Akku mitattu ja hyväksi havaittu, mutta voiko olla silti? Mitattu kylläkin varmaan 7 seisseestä autosta.
Re: SÄHKÖHÄIKKÄÄ STARTATESSA
Puuttuuko tuosta nyt jokin sana välistä, vai mitattiinko todella seitsemästä seisseestä autosta?
Jos nyt kuitenkin mitattiin tätä ongelmoivaa autoa, niin millä tavalla mitattiin? Kiinnostavaa olisi tietää säilyykö akkuännite hyväksyttävällä tasolla kuormitettaessa. Esim virrat päälle ja starttiyritys. Hyvässä akussa napajännite säilyy yli 10 voltin tasolla jopa 30 sekunnin startilla pyörittämisen ajan.
Akun kuormitustesterillä saa kattavampaa tietoa irtonaisestakin akusta, mutta ihan yleismittarillakin pärjää, kun käyttää autoa kuormitukseksi.
Lepotilassa olevan kuormittamattoman ehjän akun jännitemittaus voi antaa jotain viittausta akun varaustilasta, mutta ei kerro mitään akun virranantokyvystä.
Jos nyt kuitenkin mitattiin tätä ongelmoivaa autoa, niin millä tavalla mitattiin? Kiinnostavaa olisi tietää säilyykö akkuännite hyväksyttävällä tasolla kuormitettaessa. Esim virrat päälle ja starttiyritys. Hyvässä akussa napajännite säilyy yli 10 voltin tasolla jopa 30 sekunnin startilla pyörittämisen ajan.
Akun kuormitustesterillä saa kattavampaa tietoa irtonaisestakin akusta, mutta ihan yleismittarillakin pärjää, kun käyttää autoa kuormitukseksi.
Lepotilassa olevan kuormittamattoman ehjän akun jännitemittaus voi antaa jotain viittausta akun varaustilasta, mutta ei kerro mitään akun virranantokyvystä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Kaasari"
- Viestit: 21
- Liittynyt: Ke Tammi 26, 2011 20:40
Re: SÄHKÖHÄIKKÄÄ STARTATESSA
7 tuntia piti olla. En ollu paikalla vaan kaikki on kun nuoruuden asuntomurroissa eli huhupuheisiin perustuvaa.