2.0t -03 Aero kierrosten käyttäytyminen
-
- "Kaasari"
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 09:06
2.0t -03 Aero kierrosten käyttäytyminen
Taas uusi Saappimies ihmettelee kierrosten hidasta laskua kiihdyttäessä. Miten tuosta tietää onko ominaisuus vai vika? Kävin toistakin samanlaista autoa koeajamassa jossa en ainakaan kiinnittänyt huomiota moiseen.
Käytös siis jurikin sellaista että kaasuttaessa/kiihdyttäessä kierrokset eivät lähde laskemaan heti kun kaasun nostaa vaan toimii pienellä viiveellä. Häiritsevä ominaisuus jos se vika ei ole. Olisiko kuitenkin bypassissä tai imuvuoto? Jos on suositella jotain vaihdettavaa osaa niin laittakaa linkkiä. En vielä oikein hahmota T5 ja T7 ahtopuolen eroja ja oikeita tarvittavia varaosia.
Käytös siis jurikin sellaista että kaasuttaessa/kiihdyttäessä kierrokset eivät lähde laskemaan heti kun kaasun nostaa vaan toimii pienellä viiveellä. Häiritsevä ominaisuus jos se vika ei ole. Olisiko kuitenkin bypassissä tai imuvuoto? Jos on suositella jotain vaihdettavaa osaa niin laittakaa linkkiä. En vielä oikein hahmota T5 ja T7 ahtopuolen eroja ja oikeita tarvittavia varaosia.
Re: 2.0t -03 Aero kierrosten käyttäytyminen
Ominaisuus se on softassa, Oli jo edellisen sukupolven og9-3 Aerossa. Sun auto on kuitenkin vissiin NG9-3? Silloin siinä on Trionic 8.
Liittyy vissiin päästöihin tuo kierrosten hidas lasku. Pienellä totuttelulla oppii nostamaan kaasun hetkeä ennen kytkimen polkaisemista ja vaihtoa jolloin kierrokset tippuu nopeammin.
Korjatkaa jos puhuin läpiä päähän, en ole T8 saabia veilä omistanut.
Liittyy vissiin päästöihin tuo kierrosten hidas lasku. Pienellä totuttelulla oppii nostamaan kaasun hetkeä ennen kytkimen polkaisemista ja vaihtoa jolloin kierrokset tippuu nopeammin.
Korjatkaa jos puhuin läpiä päähän, en ole T8 saabia veilä omistanut.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 2.0t -03 Aero kierrosten käyttäytyminen
Softaominaisuus joka on myös softalla poistettavissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Kaasari"
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 09:06
Re: 2.0t -03 Aero kierrosten käyttäytyminen
Joo nähtävästi tämä T8 on. Kokoajan oppii uutta..tturku kirjoitti:Ominaisuus se on softassa, Oli jo edellisen sukupolven og9-3 Aerossa. Sun auto on kuitenkin vissiin NG9-3? Silloin siinä on Trionic 8.
Liittyy vissiin päästöihin tuo kierrosten hidas lasku. Pienellä totuttelulla oppii nostamaan kaasun hetkeä ennen kytkimen polkaisemista ja vaihtoa jolloin kierrokset tippuu nopeammin.
Korjatkaa jos puhuin läpiä päähän, en ole T8 saabia veilä omistanut.
Tuosta ominaisuudesta en kyllä tykkää yhtään. Millainen homma se olisi poistaa? Kuka tekee ja onko jotain haittaa jos sen muuttaa "normaaliksi"?jcarlson kirjoitti:Softaominaisuus joka on myös softalla poistettavissa.
Re: 2.0t -03 Aero kierrosten käyttäytyminen
Samanlainen homma kuin muutenkin softamuutos (viritys, ja/tai Biopower-konversio, jälkimmäinen tosin vaatii myös IDM-moduulin vaihdon uudempaan).
Olen muutamaan tuon tehnyt kun on pyydetty muun softauksen yhteydessä. Kaasuläpästä tulee tuon jälkeen todella nopealiikkeinen eli kierrokset tippuu samantien.
Olen muutamaan tuon tehnyt kun on pyydetty muun softauksen yhteydessä. Kaasuläpästä tulee tuon jälkeen todella nopealiikkeinen eli kierrokset tippuu samantien.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2.0t -03 Aero kierrosten käyttäytyminen
Johtaako tämä myös siihen jos nilkka on mallia pilkki että pienellä vaihteella meno on nykivämpää ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 2.0t -03 Aero kierrosten käyttäytyminen
En ole itse tuollaista koeajanut mutta kuulemma tuli varsin rivakka kierrosten lasku. Voi olla hyvinkin että tulee kulmikkaampi kunnes oppii omalla jalalla tekemään pehmennyksen kuten vanhemmissa autoissa piti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2.0t -03 Aero kierrosten käyttäytyminen
Miksi ihmeessä tästä ominaisuudesta pitää päästä eroon?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Kaasari"
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ma Elo 20, 2018 09:06
Re: 2.0t -03 Aero kierrosten käyttäytyminen
Pakko käydä läpi vielä mahdolliset vuodot ja puhdistella paikkoja. Tästä yksilöstä ainakin vaikea uskoa että olisi ominaisuus. Tai sitten siihen vain tottuu. Mutta vielä tuntuu todella oudolta..Pakari kirjoitti:Miksi ihmeessä tästä ominaisuudesta pitää päästä eroon?
Re: 2.0t -03 Aero kierrosten käyttäytyminen
Onhan se ärsyttävän tuntuista jos on tottunut siihen että kaasun noston jälkeen voi (ja pitää) viiveettä painaa kytkimen alas ja vaihtaa vaihdetta. Aika tyypillinen ominaisuus monissa muissakin saman ikäluokan autoissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 2.0t -03 Aero kierrosten käyttäytyminen
Voin olla samaa mieltä.jcarlson kirjoitti:Onhan se ärsyttävän tuntuista jos on tottunut siihen että kaasun noston jälkeen voi (ja pitää) viiveettä painaa kytkimen alas ja vaihtaa vaihdetta. Aika tyypillinen ominaisuus monissa muissakin saman ikäluokan autoissa.
Kyseisen ilmiön olen havainnut tuossa toisessa manuaalivaihteisessa autossa, joka on Opel Vectra C2. Saab ng9-3 on minulla automaatti, joten siinä ei tietenkään moista ilmiötä huomaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)