F40 kova vauhtipyörä kytkin +700Nm

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

F40 kova vauhtipyörä kytkin +700Nm

Viesti Kirjoittaja arto »

No niin omassa -04 femmassa B235R billet vauhtipyörä F40 jousittamaton massalevy SRE -793 = hirveä rallatus vaihdelaatikosta tyhjäkäynnillä ja moottorijarrulla.

Onko jollain laatikon hiljaiseksi tekevä kestävä kytkin yhdistelmä + 500hv / 700Nm sovelluksessa tuolla askilla?

Nyt askissa 2,4l Redline MTL, ootteko huomannut 3,2l öljymäärällä vaikutusta meteliin hiljentävästi, toki helppo testatakin =)

Vai pitääkö aski avata ja shimmata vähän tiukemmaksi kenties? kokemuksia/sovelluksia?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: F40 kova vauhtipyörä kytkin +700Nm

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ainakin femman 5-vaihteisessa SRE:n kytkimessä se ääni tulee kytkinakselin boorien välyksestä kytkinlevyyn. Pidemmän päälle näkee miten kytkinlevyn boorien hampaat on takoutuneet terävämmiksi. Työtahdin iskut tulee läpi kiinteän vauhtipyörän ja -kytkinlevyn ...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: F40 kova vauhtipyörä kytkin +700Nm

Viesti Kirjoittaja arto »

Juuri näin ja tuon F40 rakenne sellainen, että kytkimen läpi tulevat iskut saavat askin äänet aika koviksi. Ei enää jokapäiväiseen ajoon miellyttävät.

Kaksoismassa vauhtipyörä ei taida tätä holset leikkiä kestää? En viitsi edes kokeilla.

Mutta mitenköhän nuo jousitetut sintterit, onko kokemuksia vähentääkö ääniä kovalla vauhtipyörällä tuon F40 kanssa?
Ja miten kestää 700Nm vääntöjä pidemmän päälle? 50tkm olis ihan jees elin ikä omassa käytössä.
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1774
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: F40 kova vauhtipyörä kytkin +700Nm

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Siis tämä on nyt femmaan liittyvää keskustelua vaiko ng-kolkkiin sovelletuista femman kytkintarvikkeista?
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: F40 kova vauhtipyörä kytkin +700Nm

Viesti Kirjoittaja mikaels »

vesa67 kirjoitti:Ainakin femman 5-vaihteisessa SRE:n kytkimessä se ääni tulee kytkinakselin boorien välyksestä kytkinlevyyn. Pidemmän päälle näkee miten kytkinlevyn boorien hampaat on takoutuneet terävämmiksi. Työtahdin iskut tulee läpi kiinteän vauhtipyörän ja -kytkinlevyn ...

Onko mitään arviota millaisilla kilometreillä tuo kalkatus alkaa? Tuskin se heti kuuluu ja harva laatikko selviää kalkatusvaiheeseen?

Onko tuo F40 laatikon kytkinakseli sitten hieman erilainen ja kalkattaa sen takia enemmän?

Mielestäni tästä kalkatuksesta ei oli hirveästi valitettu. Ainoa selkeä muutos mikä SRE kytkimeen päivittäessä mainittu on hieman jäykempi kytkinpoljin. Jäykkä poljin ei ole mikään ongelma, mutta mitään kalkatusta en kyllä halua.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
Vastaa Viestiin