Neobrothersin "alustakitti"

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Neobrothersin "alustakitti"

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Pitäisi laittaa allekirjoituksen auto kerralla kuntoon alustaltaan, koska alkaa puslat olla finaalissa.

Onko tuo Neobrothersin setti kannattava ostos?

Eteen ajattelin Neolta aidot tukivarret, mutta taakse tuo "alternative" paketti, koska aitoakaan ei saa (ainakaan tuolla hinnalla).

https://www.neobrothers.co.uk/rear-susp ... 8901-p.asp

Iskareiksi tulee Bilstein B8 ja niille jotkut 45/30 madaltavat jouset, kääntölaakerit on vaihdettu 30 tkm sitten kuten myös koiranluut eteen.

Tarvitseeko em. palikoiden lisäksi vielä jotain vaihdella, tarkoitus olisi saada alusta sellaiseen kuntoon että kolinat ja muut loppuisivat kerralla.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
jjasco
"Viggen"
Viestit: 552
Liittynyt: Su Marras 01, 2015 21:56
Paikkakunta: Porvoo

Re: Neobrothersin "alustakitti"

Viesti Kirjoittaja jjasco »

Iskareiden ylälautaset.
9³SS Turbo X '08

-Janne
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Neobrothersin "alustakitti"

Viesti Kirjoittaja petrisa »

jjasco kirjoitti:Iskareiden ylälautaset.
Se on jännä juttu, että minulla on kahteen tällä alustalla olevaan autoon vaihdettu molempiin jouset eikä kuitenkaan noita ylälautasia. Molemmilla autoilla ajettu reilusti: 260/290tkm. Kääntölaakerit tietenkin vaihdettu, vaikkei niissä mitään vikaa ole ollutkaan. Silti ei kolise yhtään :D .

Samalla työllä ne lautasetkin menee, eipä siinä mitään. Suurimmat "murheet" on kiistatta jousi ja kääntölaakeri.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Neobrothersin "alustakitti"

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Omaan tuli B6+eibach pro kit ja on todella hyvä, mutta en ainakaan omaan ottaisi enään yhtään matalampaa/jäykempää.. Perä jää tuolla sarjalla ehkä hieman ylemmäs kuin keula (ainakin farkussa), mutta se ei ainakaan meidän käytössä haittaa yhtään kun yleensä aina on kuitenkin peräkontissa tavaraa ja/tai takapenkillä porukkaa. Suosittelen ostamaan myös taakse ne camper- ja aurauksen säätöpultit uudet, omassa kävi niin että heti ensimmäinen pultti katkesi puslan sisään ja sitä porailtiin sieltä sitten muutama tunti, homma jätettiin kesken ja tilalle laitettiin väliaikainen diy säätöpultti. Laitoin just kyselyä noista pulteista, muttereista ja aluslevyistä paikalliseen saab liikkeeseen, niin jos saisi vaihdettua vielä ennen talvea myös noi bumerangit ja "toe in" tangot sekä pitkittäistukivarren etupuslat.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
lentäväsaabisti
"Viggen"
Viestit: 516
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2013 00:48
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Neobrothersin "alustakitti"

Viesti Kirjoittaja lentäväsaabisti »

Mulla on nelipyöräsuuntaus tehty vuosi sitten, joten pultit lähtenevät auki.

Olen ollut käsityksessä että tuo B8 on lyhyempi iskari ja tarkoitettu madallusjousille, ja B6 on OEM-pituutta vastaava.. Ainakin tuon 30 mm haluan putoavan ja eikös 30 mm ole siinä ja siinä että toimii oikein normaalipituisen iskarin kanssa. Voi olla että puhun täyttä paskaakin, joten korjatkaa jos olen väärässä.
Saab 9-3 SC 1.8t BioPower Stage5 -09
Saab 9-3 SC 2.0T Aero XWD -10
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13195
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Neobrothersin "alustakitti"

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mulla myös Eibachin Pro-kit (-30mm edessä, - 15 mm takana) ja 225/45R17 -renkailla en voisi enempää madallusta ottaa. Mökkitiellä jo laahaa pakoputki maahan, samoin talvella saa olla jäisten keskipolanteiden kanssa tarkkana. Isommalla pyörällä tietenkin helpottaisi, tai jos ajot on vain sileillä asfalteilla, niin eri juttu. Perä tosiaan sen verran koholla, että siellä ei maavaran kanssa ongelmia, vaikka olisi vähän kuormaakin.

Talvella tolppia uusiessa ne ylälautaset tuli uusittua, mutta en kyllä keksinyt mikä niissä kuluisi niin että pitäisi vaihtaa, ellei ole jotenkin hajonneet. Ne on viralliselta nimeltään jotkut laakerit nekin, mutta ei niissä kyllä yhtään liikkuvaa osaa ole.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Neobrothersin "alustakitti"

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Lyhyemmällä iskarilla saat jouseen lisää esijännitystä mikä lisää varmasti x määrää alustan jäykkyyttä. Tai siis näin luulisin :) Muistaakseni ainakin tuo eibach pro kit on käypänen myös vakio iskareille. Kokeilemalla se selviää, mutta ainakin 9-5:ssa noi B8 tuntui aika hiton kovilta, mutta mistä sitä sitten kukanenkin tykkää niin se on asia erikseen.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Gnek
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Joulu 25, 2017 19:13

Re: Neobrothersin "alustakitti"

Viesti Kirjoittaja Gnek »

AZP kirjoitti:Mulla myös Eibachin Pro-kit (-30mm edessä, - 15 mm takana)
Pahoittelut pienestä keskustelun kaappaamisesta.

Mitä iskareita käytät?

Mulla on tällä hetkellä Aeron vakio sport alusta. Eibachin pro-kitistä ei ole vielä kokemusta Saabin kohdalla, muiden autojen kohdalla kuitenkin on. Mielestäni tämä vakio Aerossa käytettävä Sachsin sport iskari on luvattoman pintakova, olematta kuitenkaan oikeissa tilanteissa tarpeeksi jämäkkä. Jopa valkoiset tiemerkinnät tuntuvat takapuolessa, sekä 17" talvirenkailla ja 19" kesiksillä.

Tämä pintakova "tuntuma" siis siitä huolimatta että olen ajanut useilla eri alustasarjoilla.

Nyt tästä syystä suunnitteilla vakio iskarit pro-kitin kanssa, joka aikaisemmin on toiminut loistavasti.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13195
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Neobrothersin "alustakitti"

Viesti Kirjoittaja AZP »

Monroe Reflex mulla iskareina. Ihan toimiva paketti, tosin en ole mikään ratakuski, että osaisin vertailla eri alustasarjojen ja jousi+iskari -kombojen ominaisuuksia kovin tarkkaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Gnek
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Joulu 25, 2017 19:13

Re: Neobrothersin "alustakitti"

Viesti Kirjoittaja Gnek »

Kiitos AZP vastauksesta.

Ei tässä ratakokemuksista onneksi ole kyse :)
Yritän lähinnä päästä eroon alustasta joka on suunnilleen vakion korkuinen, mutta tuntumaltaan hieman hutiloiden rakennetun tuning alusta oloinen, varsinkin huonommalla tiellä.
Jaakko.H
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: Ti Maalis 28, 2017 07:09

Re: Neobrothersin "alustakitti"

Viesti Kirjoittaja Jaakko.H »

Mulla tuo Eibachin setti taas alla, välillä kävi Ta Technix coilit ja oli kyllä järkyttävää kyytiä. Suorastaan nautinto nykyään taas ajella kun alusta kunnossa pyöränkulmia myöden.
#7665
Vastaa Viestiin