9-3 2003 SS TiD 2.2 jätti tielle, dieseli loppu?
9-3 2003 SS TiD 2.2 jätti tielle, dieseli loppu?
Terve!
Vaimo lähti käymään kaupassaja ja ajotietokone näytti, että D.T.E on 35km. Aiemmin siis ikinä ei ole jättänyt tielle. Nohn nytpä jätti. Startti hyrrää hyvin ja muutenkaan ei mitään sähkövikaan viittaavaa. Ei vaan käynnisty. Itselläni on vinha tunne, että ajotietokone näytti väärin ja menovesi loppui. Tietääkö kukaan, vaatiiko se tankki nyt ilmausta tms. et lähtis käyntiin? Juoksin 3L viereiseltä Nesteeltä dieseliä ja laitoin tankkiin, ei auttanut.
Kyllä tulee taas turhia kuluja!
Vaimo lähti käymään kaupassaja ja ajotietokone näytti, että D.T.E on 35km. Aiemmin siis ikinä ei ole jättänyt tielle. Nohn nytpä jätti. Startti hyrrää hyvin ja muutenkaan ei mitään sähkövikaan viittaavaa. Ei vaan käynnisty. Itselläni on vinha tunne, että ajotietokone näytti väärin ja menovesi loppui. Tietääkö kukaan, vaatiiko se tankki nyt ilmausta tms. et lähtis käyntiin? Juoksin 3L viereiseltä Nesteeltä dieseliä ja laitoin tankkiin, ei auttanut.
Kyllä tulee taas turhia kuluja!
Re: 9-3 2003 SS TiD 2.2 jätti tielle, dieseli loppu?
Joko virallisesti ilmaat sen tai sitte lorota vaikka 10l ainetta, ja sitte hinaat sen käyntiin. Muutaman metrin nyppäys riittää, jos muuten kunnossa. Saa sen startillaki käyntiin, mut vaatii hyvän akun ja järjenkäyttöä startin kuumenemisen suhteen.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: 9-3 2003 SS TiD 2.2 jätti tielle, dieseli loppu?
Uudemmissa, ainakin -06 ei näytä enää 35km, vaan kun 40km on jäljellä, tulee ilmoitus: Refull fuel now. Ei näytä noin pieniä määriä enää välttämättä oikein, siksi muutettu käytäntöä.
966
966
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
-
- "Hirsch"
- Viestit: 737
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: 9-3 2003 SS TiD 2.2 jätti tielle, dieseli loppu?
Onko uudemmissa myös toiminto, joka sammuttaa moottorin ennen varsinaista dieselin loppumista? Tällöin ei tule ilmaamis ongelmia.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: 9-3 2003 SS TiD 2.2 jätti tielle, dieseli loppu?
Tuskimpa, tällä on vaan haluttu estää "ajattelemattomien" tien päälle jääminen. Ei mikään ajotietokone voi tietää joka autoyksilön ajettavaa matkaa kilometrin tarkkuudella.
966
966
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Re: 9-3 2003 SS TiD 2.2 jätti tielle, dieseli loppu?
Pajalla ilmattu. Ei lähde. Epäilivät että rele mennyt kun ei polttoaine liiku. Toivottasti ei ole pumppu levinnyt. Maanantaina kerkeävät tutkimaan asiaa. Isoa laskua peläten!
Re: 9-3 2003 SS TiD 2.2 jätti tielle, dieseli loppu?
Itellä kans 2,0t SS vector vm. 2003 bensamittari tehnyt yllärin. Ei voi luottaa. Bensakanisteri aina mukana varalta. Onneksi bensakoneessa ei niin iso ongelma... Toki katalysaattori ja bensapuppu voi tykätä huonoa.
Saab 9-3 2.0t SE 5d -01
Saab 900i -92
Saab 9-3 SS 2.0t Vector -03
Saab 9-3 2.0 SE 5d -98
ex. Saab 9000 2.0i 16 -91
ex. Saab 900 -87
ex. Saab 900 -88
ex. Saab 99 Combi Coupé -78
Saab 900i -92
Saab 9-3 SS 2.0t Vector -03
Saab 9-3 2.0 SE 5d -98
ex. Saab 9000 2.0i 16 -91
ex. Saab 900 -87
ex. Saab 900 -88
ex. Saab 99 Combi Coupé -78
Re: 9-3 2003 SS TiD 2.2 jätti tielle, dieseli loppu?
2,2Tid on todella kelju ilmattava... Tankissa pitää olla reilusti polttoainetta että ilmaantuu. Itellä ei tuo OG93 diiseli ilmaantunut vaikka tankissa oli 1/4 ainetta vaan piti käydä kanisterilla hakemassa lisää. Sen jälkeen vasta ilmaantui, kun koko polttoainelinja oli kauttaaltaan tyhjä.TumppiK kirjoitti:Pajalla ilmattu. Ei lähde. Epäilivät että rele mennyt kun ei polttoaine liiku. Toivottasti ei ole pumppu levinnyt. Maanantaina kerkeävät tutkimaan asiaa. Isoa laskua peläten!
Eli ihan ensimmäisenä polttoainetta lisää tankkiin ja reilusti. Sen jälkeen normaalisti reilu ilmaus. Sitten käynnistämään, kun startti alkaa pyöriä kaasu pohjaan ja lopetat starttaamisen vasta kun kierrokset nousevat selvästi. Pidät hetken aikaa autoa kaasulla käynnissä.
2,2Tidissä ei ole siirtopumppua tietääkseni myöskään uudemmissa. Joten mihin pajan rele viittaa...?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Kaasari"
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti Maalis 16, 2021 10:17
Re: 9-3 2003 SS TiD 2.2 jätti tielle, dieseli loppu?
Terve,
Lyhyesti: Lähtee käyntiin kun vaan lisää diisseliä tankkiin.
1,9 TiD 9-3 2006 kone sammui kun alamäessä lähes tyhjän tankin sisältö liikkui etureunaan ja polttoaineen saanti loppui.
Laitettiin tankkiin 5l dieseliä ja pariin kertaan pelkät virrat päälle autoon (ajatuksena että mahdolliset siirtopumput ehtii kuljettaa hieman ainetta putkissa).
Sitten vaan 15-30 sekuntia pitkä yhtämittainen starttisykli niin lähti ihan hyvin käyntiin. Ei tarvinnut ilmata tai mitään.
Varmaan hyvä muutenkin jos on varma että moottori on sammunut polttoaineen loppumisen myötä niin ei turhaan koita starttailla tyhjällä tankilla vaan ensin litkut tankkiin ja pitkä startti. Eräässä toisessa diesel autossa vaati yhteensä yli minuutin starttauksen ennenkuin lähti käyntiin. Esim. 30sek + 15sek + 15sek.
Lyhyesti: Lähtee käyntiin kun vaan lisää diisseliä tankkiin.
1,9 TiD 9-3 2006 kone sammui kun alamäessä lähes tyhjän tankin sisältö liikkui etureunaan ja polttoaineen saanti loppui.
Laitettiin tankkiin 5l dieseliä ja pariin kertaan pelkät virrat päälle autoon (ajatuksena että mahdolliset siirtopumput ehtii kuljettaa hieman ainetta putkissa).
Sitten vaan 15-30 sekuntia pitkä yhtämittainen starttisykli niin lähti ihan hyvin käyntiin. Ei tarvinnut ilmata tai mitään.
Varmaan hyvä muutenkin jos on varma että moottori on sammunut polttoaineen loppumisen myötä niin ei turhaan koita starttailla tyhjällä tankilla vaan ensin litkut tankkiin ja pitkä startti. Eräässä toisessa diesel autossa vaati yhteensä yli minuutin starttauksen ennenkuin lähti käyntiin. Esim. 30sek + 15sek + 15sek.