patu kirjoitti:Nyt kun alkoi nahka paukkumaan tässä keskustelussa, niin mistä kannattaa nykyään hankkia puolinahkaiset penkinpäälliset istuinosaan linearin penkkeihin? Toiveissa olisi tosin vaihtaa jos sopivat sattuu löytymään, niin paremmin tuetut penkit..
Marmorilta. VIN-numerolla tulee oikea, ellei itse halua selvittää osanumeroa EPC:stä.
Itse uusin omaan autooni istuinosan nahan. Nahkaosa marmorilta 220 euroa. Selkänojaan nahan osuus olis ollut vajaat 300 euroa, mutta sitä ei tarvinnut uusia kun ei ole rikki. Sport-istuinosan foami maksaa 150 euroa ja siihen päälle vielä lämmityselementti, selkänojan foamin hintaa en tiedä.
Kiitoksia. Alkanut tämän kesän aikana halkeilemaan aika monesta kohtaa. Aluksi mietin nahan korjausta, mutta aika monta kohtaa halkeillut niin on melkein turha yrittää kikkailla liimoilla.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Tein itse ja säästin.. Projekti jatkuu jos näyttää huomenna hyvältä autoon kiinnitettynä
[img[/img]
[/img[/img]
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
patu kirjoitti:Nyt kun alkoi nahka paukkumaan tässä keskustelussa, niin mistä kannattaa nykyään hankkia puolinahkaiset penkinpäälliset istuinosaan linearin penkkeihin? Toiveissa olisi tosin vaihtaa jos sopivat sattuu löytymään, niin paremmin tuetut penkit..
Loppuunajetun projektikertomuksesta lainattua:
AZP kirjoitti:
Tällä välin myös kuskin penkki sai uutta ihoa, tällä kertaa aitoa sellaista. Auto oli kaksi päivää Reijo Kulmalan käsittelyssä autoverhoomo Classicissa, eikä jälkeä kyllä tarvitse hävetä. Kuskin penkistä korjattiin kaikki rikkoutuneet tekonahkaosat aidolla nahalla, eli uusiksi meni sekä istuinosan että selkänojan molemmat reunaosat, kuin myös isuinosan ovenpuolein ulkosivu. Hintaa 220 euroa, eli halpaahan tämä ei loppuunajettuun autoon ollut, mutta ainakin nyt voi sanoa, että kilsat ei näy autossa sisällä, ei sitten missään. Paitsi mittarissa tietty.
Tämä oli siis melko tarkkaan kolme vuotta sitten. Hain itse 58 oirolla uuden persosan lämmitinelementin marmorilta, ja se asennettiin verhoomossa osana tuota projektia.
Menee hiukan otsikon ohitse... Miten muuten nuo sähköpenkkien ympäryysmuovit irtoavat pois ja samoin ne säätöjen nappulat?
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
patu kirjoitti:Menee hiukan otsikon ohitse... Miten muuten nuo sähköpenkkien ympäryysmuovit irtoavat pois ja samoin ne säätöjen nappulat?
Muovit on sellaisilla klipsuilla kiinni, joita on hyvä painaa ennen kuin vetää niitä koloistaan irti. Ota penkki irti niin näät missä on kiinni. Nappulat pitäisi lähteä vetämällä. niitä ei kuitenkaan tarvi irroittaa, jos otat istuinosan irti rungosta. Riittää kun irroittaa sen ympärysmuovin siitä rungosta.
Juu kiitoksia, täytyy perehtyä. Pitäisi toisestakin autosta penkki repäistä hantin puolelta pois.. Pitää ihme sirinää, kun ketään ei istu
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
patu kirjoitti:Juu kiitoksia, täytyy perehtyä. Pitäisi toisestakin autosta penkki repäistä hantin puolelta pois.. Pitää ihme sirinää, kun ketään ei istu
Mukavia noi kaikenmaailman kitinät, sirinät ja natinat. Tuntuu, että aina tulee uusi ääni jostain ku joku sattuu häviämään. Huoh.
Penkki lähtee helposti irti, nosta yläasentoon ja suht eteen. Tämä auttaa penkin purkamisessa. Virrat pois ja penkin takaa kiskoista pultit auki. Sitten ne vapautuu etuhahloista ja pääsee kikkailemaan sen penkin oviaukosta pois. Siinä kannattaa olla varovainen, ettei kolhi kiskoilla sisustaa ja rattia. Käännä eka penkki selälleen, sitte kyljelleen niin sen saa kätevästi tuotua ulos.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Moniko tilasi nuo nahkaiset sisäkahvat?
Oliko hyvät, kannattiko? Tekisi mieli itsekin laittaa mutta hinta vähän jarruttelee kun alkuperäisetkin on pysyneet yllättävän hyvässä kuosissa...
Kuvat kiinnostaisi myös... Tuohan taitaa olla se pelkkä päällimmäinen osa joka lähtee nykäisemällä irti eli ei tarvitse edes ovipahvia irroittaa?
Jos vähänkään on samantuntuista kuin noissa itse verhoilluissa, niin suosittelen. Narinat loppuivat ja tuntuma on taivaallinen ohuisiin muoveihin vertaillessa. Tuli jopa laadukkaan tuntuinen ovesta.
Pahvia ei tarvitse irroittaa, ainoastaan pitää varoa muovisia lukituskynsiä kuoressa.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Ei muuten kenelläkään ole nurkissa ylimääräisenä puolinahkapenkin istuinosaa, jonka voisi lahjoittaa harjoittelukäyttöön? Toki selkäosakin käy.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)