9-3 SC:n kausisäilytys

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Avatar
llama
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: To Elo 28, 2008 17:30
Paikkakunta: Jyväskylä

9-3 SC:n kausisäilytys

Viesti Kirjoittaja llama »

Allekirjoituksen 9-3 on jäämässä harrastepeliksi ja talvehtii ensi talven lämpimässä tallissa. Tallissa pitäisi olla vähintään +10 °C jatkuvasti.

Vaihtoehtoina olen miettinyt joko:
1) Liikennekäytöstä poisto. Bensaa tankkiin + säilytysaine. Lisää ilmaa renkaisiin tai säilytysrenkaat alle. Akunkenkä irti? Vasta keväällä ajoon.
2) Kevyemmälle vakuutukselle. Talvirenkaat alle. Hetkeksi ajoon 1-2 kk välein, kun on kuiva keli. Tankkiin välillä lisää tuoretta bensaa.

Onko suosituksia kumpi olisi autolle parempi? Muuta huomioitavaa? Tai onko oikeasti mitään väliä - seisoohan myymättömät autot liikkeissäkin pitkiä aikoja. :)
9-3 SC 1.8t BioPower Vector M6 MY10 | 9-5 Wagon 2.3t BioPower Linear Sport M5 MY05
Ex: 9-3 SS 1.8t Linear A5 MY07, 9-3 2.0t SE MY99
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5312
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: 9-3 SC:n kausisäilytys

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Jätät mihin jätät. Katot vaan ettei homehdu eikä mätäne. Bensan säilöntäaineet on samassa sarjassa RVS:n ym. taikatahnojen kans. Varmasti lähtee käytiin vuodenki jälkeen. Ihan kokemuksella puhun.

Renkaat pompottaa pitkän seisonnan jälkeen ekat kilsat, mut kyl ne siit notkistuu.

Jos akku on kii ilman latailua, niin syväpurkautuu vuodes varmasti. Toisaalta toiset akut kestää sitä eri tavalla kuin toiset. Kysy vaikka Piikkiön Atelta, jolla on muutaman kerran syväpurkautunut laatuakku edelleen käytös. Ja vanha ku mikä. Ite ottaisin vain miinuskengän irti...
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Di17
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Touko 05, 2017 20:47

Re: 9-3 SC:n kausisäilytys

Viesti Kirjoittaja Di17 »

Akunkin voi latailla parin kuukauden välein ja auton laittaa nostaa pukkien päälle, jos haluaa välttää renkaiden flat spotit.

Mitään omaa kokemusta ei kausisäilytyksestä ole, mutta jos ruohonleikkuri toimii edellisen kesän bensoilla, niin miksei autokin. Itse ajaisin auton syksyllä talliin, poistaisin liikennekäytöstä ja ottaisin keväällä taas ajoon.
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
cc
"Viggen"
Viestit: 539
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Re: 9-3 SC:n kausisäilytys

Viesti Kirjoittaja cc »

Jos kerran on lämmin talli niin sinne vaan koko talveksi. Akusta miinuskenkä irti ja renkaisiin 3,5 bar painetta. No voi sen pukeillekin nostaa.
Sisään joku kosteudenkerääjä. Toista litraa kerää vettä talvessa lämpimässäkin tallissa. Bensasta ei tarvi murehtia, samoilla lähtee keväällä käyntiin. Akkua latailee tarpeen mukaan, viimeistään ennen käyttöönottoa, yllättävän hyvin nykyiset "laatuakut" pitää varauksen.
Näin on cabbea seisotettu talvet, keväällä öljynvaihto, rengaspaineet normaaliksi ja ajoon.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
Avatar
llama
"Ruisku"
Viestit: 109
Liittynyt: To Elo 28, 2008 17:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 9-3 SC:n kausisäilytys

Viesti Kirjoittaja llama »

Kiitos kommenteista. Eiköhän se ole sitten selkeintä jättää koko talveksi seisontaan. Säästyy vakuutusrahojakin.
9-3 SC 1.8t BioPower Vector M6 MY10 | 9-5 Wagon 2.3t BioPower Linear Sport M5 MY05
Ex: 9-3 SS 1.8t Linear A5 MY07, 9-3 2.0t SE MY99
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: 9-3 SC:n kausisäilytys

Viesti Kirjoittaja aero »

Voihan ne talvipyörät ruuvata alle seisontaa vartenkin ja poistaa liikennekäytöstä, niin jos tekee talvella mieli kruisailla (kattoo vaan että on pakkasta eikä suolaa), niin ei muuta kuin netistä klik-klik ajoon, auto tulille ja ränn.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin