Olisi mielenkiintoista tietää kuinka todennäköisesti ketju jossakin vaiheessa rupeaa oireilemaan? Ja ilmeisesti kyse ei ole itse ketju vaan ohjurit tms??
Olen toki kuullut että ketjuremontteja on näihin tehty, mutta monella eri merkillä ajaneena olen myös havainnut ilmiön jossa esimerkiksi muutamasta yksilöstä paukahtaa jokin kriittinen osa, sen jälkeen kyseisestä mallista tulee helposti se legendaarinen "näissähän sitten menee tämä rikki".
Eli jos ketjun kesto todella on luokkaa 250tkm, kannattako ostajien tosiaan laskea se aina ostohinnan päälle väistämättömänä toimenpiteenä, ja myyjien markkinoida bensa Saabeja ketjuremontti edessä ja huomioitu hinnassa? Vai onko niin että joissakin yksilöissä on tullut eteen ongelmia?
Itsellä on nimittäin tässä tapauksessa oma lehmä vähän ojassa, bensa/etanoli -laitteella, tosin 250tkm alueelle on vielä pitkä matka.
Uutta ostamassa
Re: Uutta ostamassa
Viimeksi muokannut Gnek, To Syys 20, 2018 09:41. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Uutta ostamassa
Omalla Saabillani on kohta ajettu 300tkm. Minkäänlaisia havaintoja ketjuremontin tarpeesta ei toistaiseksi ole. Auto käy niin kylmänä kuin lämpimänäkin aivan samalla tavalla kuin se on aina käynyt. Tämän vuoksi en itse ole suunnittelemassa mitään ketjuremonttia edes ennakoivana toimenpiteenä. Minulla on ainakin sellainen käsitys, että osa näistä ketjuremonteista on tehty juuri ennakolta. Onko syynä sitten tieto, että joillekin näitä on ihan aiheesta tehty. Tästä sitten tuleekin äkkiä se käsitys, että näihin on tehtävä ketjuremontti xxxtkm kilometrin kohdalla.
Itse olen ainakin vahvasti siinä käsityksessä, että ei näistä ketju laukea täysin yllättäen ja tuhoa tee. Ennakko "äänivaroitusta" tulee ihan selvästi. Käytännössä samassa koneessa, joka Opelilla on 2,2 vapaastihengittävä, ketjuremontteja tehdään melko säännöllisesti n. 200tkm kohdalla. Tämä johtuu heikommasta ketjunkiristäjästä kuin mitä turbomallissa käytetään. Tämäkin alkaa kylmänä ensisekuntien aikana ääntämään jo hyvissä ajoin ennen laukeamista. Mikäli tuosta ei välitä, on tietenkin edessä usein katastrofi.
Itse olen ainakin vahvasti siinä käsityksessä, että ei näistä ketju laukea täysin yllättäen ja tuhoa tee. Ennakko "äänivaroitusta" tulee ihan selvästi. Käytännössä samassa koneessa, joka Opelilla on 2,2 vapaastihengittävä, ketjuremontteja tehdään melko säännöllisesti n. 200tkm kohdalla. Tämä johtuu heikommasta ketjunkiristäjästä kuin mitä turbomallissa käytetään. Tämäkin alkaa kylmänä ensisekuntien aikana ääntämään jo hyvissä ajoin ennen laukeamista. Mikäli tuosta ei välitä, on tietenkin edessä usein katastrofi.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Uutta ostamassa
B207-moottoriin sitä ei tarvi ennakoivasti tehdä, äänestä kuulee kyllä milloin sen aika on.petrisa kirjoitti:Omalla Saabillani on kohta ajettu 300tkm. Minkäänlaisia havaintoja ketjuremontin tarpeesta ei toistaiseksi ole. Auto käy niin kylmänä kuin lämpimänäkin aivan samalla tavalla kuin se on aina käynyt. Tämän vuoksi en itse ole suunnittelemassa mitään ketjuremonttia edes ennakoivana toimenpiteenä. Minulla on ainakin sellainen käsitys, että osa näistä ketjuremonteista on tehty juuri ennakolta. Onko syynä sitten tieto, että joillekin näitä on ihan aiheesta tehty. Tästä sitten tuleekin äkkiä se käsitys, että näihin on tehtävä ketjuremontti xxxtkm kilometrin kohdalla.
Itse olen ainakin vahvasti siinä käsityksessä, että ei näistä ketju laukea täysin yllättäen ja tuhoa tee. Ennakko "äänivaroitusta" tulee ihan selvästi. Käytännössä samassa koneessa, joka Opelilla on 2,2 vapaastihengittävä, ketjuremontteja tehdään melko säännöllisesti n. 200tkm kohdalla. Tämä johtuu heikommasta ketjunkiristäjästä kuin mitä turbomallissa käytetään. Tämäkin alkaa kylmänä ensisekuntien aikana ääntämään jo hyvissä ajoin ennen laukeamista. Mikäli tuosta ei välitä, on tietenkin edessä usein katastrofi.
9³SS Turbo X '08
-Janne
-Janne
Re: Uutta ostamassa
Sitä mieltä minäkin olen.jjasco kirjoitti:
B207-moottoriin sitä ei tarvi ennakoivasti tehdä, äänestä kuulee kyllä milloin sen aika on.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)