Eli kun hurautan auton käyntiin kylmänä, nii käy ok mutta naksuu jonkin aikaa epämääräisesti. ja kun kone lämpenee nii naksunta loppuu. On niiku naks, naks naks..... Naks.... Naks naks.... ei mitää käryy mikä vois olla. Ja mitään vikavaloja ei syty.
No ainakin tuon tasapainoketjun kiristimen ja laahaimen uusiminen. Se on kuitenki paljo vähemmän kuin koko jakopää remppa. Kannattaa kuiteski yläkautta tarkistaa missä kunnossa jakoketju ja etulaahain on ennen remppaa. Jos on jotain hämminkiä niin sitten samalla koko jakopää.
Tuskin se nyt samantien hajoaa, hyvin ehtii tilata osat ulkomailta.
Tämän naputuksen vuoksi 9-3 ostaessa pitää päästä käynnistämään kone kylmänä....
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
TP ketju pyörittää mm. vesipumppua. Mikäli ketju pääsee hyppäämään pois rattaalta, niin tällöin vedenkierto loppuu luonnollisesti. Toki paikaltaan pois hyppäävä ketju aiheuttaa todennäköisesti jotain muutakin, ja vesipumppu on pienin murhe siinä vaiheessa.
Mitä aiemmin sen kuntoon laittaa, niin sitä vähemmällä pääsee.
Minähän myös kyselin aiemmin, että mistä tuo naksuminen tai rahina käynnistäessä johtuu. Mulla siis sama homma edessä.
Kävin kyselee jakopääpaketteja ja -remotteja, niin pelkät osat Suomessa on n. 1000e.
Samaisessa keskustelussa aiemmin nimimerkki "anavaan" linkitti pari jakopääpakettia ulkomailta:
Nuo olisi aika paljon halvempia, mutta kysymys kuuluu, uskaltaako noita tilata ja onko niissä kaikki tarpeellinen? Onko ketään joka olisi noita tilannut ja mistä?
Ainakin tuossa neobrothersin sarjassa näyttäs olevan kaikki laahainten pultteja myöten. Saman paketin tilasin reilu vuosi sitten. Uskaltaa tilata.
Kampiakselin ketjupyörä oli hieman erilainen kuin alkuperäinen mutta se ei haittaa. Alkuperäisessä oli sellainen joustohomma kun taas tarvike voipi olla tönkkö. Helppo oli chatilla kysyä.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99