Hei,
Minulla on Saab 9-3 1.9 TTID 180hv farmari, jossa on sellainen ongelma, että ahtopaine nousee laiskasti ja kone vaikuttaa ajoittain hengettömältä aikaisempaan verrattuna. Lisäksi noin 3000 kierroksen jälkeen on havaittavissa jonkin asteista hyytymistä. Autoon on vaihdettu turbo ja EGR-venttiili, mutta ongelma ei ole poistunut kokonaan. Ennen turbon vaihtoa ahtopaine heittelehti voimakkaasti 3000 kierroksen jälkeen, mikä aiheutti nykimistä, eikä ahtopainemittari muutenkaan noussut punaiselle asti. Turbon ja EGR-venttiilin vaihdoista huolimatta ilmiö esiintyy edelleenkin jonkin asteisena aikaisempaan verrattuna. Mikä koneessa voi olla vielä vialla? Korjaamot eivät tunnu enää löytävän syytä tähän ilmiöön.
Saab 1.9 TTID 180hv vm.2008 / Ongelma ahtopaineen kanssa
Re: Saab 1.9 TTID 180hv vm.2008 / Ongelma ahtopaineen kanssa
Ahtoletkut, alipaineletkut ja ahtopainetta ohjaavat magneettiventtiilit nyt ainakin ekana tulee mieleen.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saab 1.9 TTID 180hv vm.2008 / Ongelma ahtopaineen kanssa
Viallinen paineanturi imusarjassa aiheuttaa ahtopaineen voimakasta heittelyä juuri 3000rpm jälkeen. Auto menee myös limb home tilaan paineen heittelyn jälkeen, mutta toimii taas kun auton käynnistää uudelleen. Kannattaa tarkastaa anturin/johtojen kunto, on helpossa paikassa ja vain yhdellä ruuvilla kiinni.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002