Saab 1.9 TTID 180hv vm.2008 / Ongelma ahtopaineen kanssa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
MZ83
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: La Loka 06, 2018 20:03

Saab 1.9 TTID 180hv vm.2008 / Ongelma ahtopaineen kanssa

Viesti Kirjoittaja MZ83 »

Hei,

Minulla on Saab 9-3 1.9 TTID 180hv farmari, jossa on sellainen ongelma, että ahtopaine nousee laiskasti ja kone vaikuttaa ajoittain hengettömältä aikaisempaan verrattuna. Lisäksi noin 3000 kierroksen jälkeen on havaittavissa jonkin asteista hyytymistä. Autoon on vaihdettu turbo ja EGR-venttiili, mutta ongelma ei ole poistunut kokonaan. Ennen turbon vaihtoa ahtopaine heittelehti voimakkaasti 3000 kierroksen jälkeen, mikä aiheutti nykimistä, eikä ahtopainemittari muutenkaan noussut punaiselle asti. Turbon ja EGR-venttiilin vaihdoista huolimatta ilmiö esiintyy edelleenkin jonkin asteisena aikaisempaan verrattuna. Mikä koneessa voi olla vielä vialla? Korjaamot eivät tunnu enää löytävän syytä tähän ilmiöön.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saab 1.9 TTID 180hv vm.2008 / Ongelma ahtopaineen kanssa

Viesti Kirjoittaja SS »

Ahtoletkut, alipaineletkut ja ahtopainetta ohjaavat magneettiventtiilit nyt ainakin ekana tulee mieleen.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Saab 1.9 TTID 180hv vm.2008 / Ongelma ahtopaineen kanssa

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Viallinen paineanturi imusarjassa aiheuttaa ahtopaineen voimakasta heittelyä juuri 3000rpm jälkeen. Auto menee myös limb home tilaan paineen heittelyn jälkeen, mutta toimii taas kun auton käynnistää uudelleen. Kannattaa tarkastaa anturin/johtojen kunto, on helpossa paikassa ja vain yhdellä ruuvilla kiinni.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Vastaa Viestiin