Saab 9-3 -04 2.0 Aero tyhjäkäynti seilaa + limp modea pukkaa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
hanex
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 21:31
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Saab 9-3 -04 2.0 Aero tyhjäkäynti seilaa + limp modea pukkaa

Viesti Kirjoittaja hanex »

Moro,

Asiasta on ollut keskusteluakin, mutta ei suoranaista läpimurtoa ole asiaan, niin nostetaan Topic ylös omaan ongelmaan. Tuo tehnyt tuota kokoajan kun olen tuon omistanut n. 5kk (pari vuotta kuulemma ollut tuollainen jo). Oston jälkeen olen seuraavat tehnyt ja vieläkin samaa ja nyt jostain syystä tänään oltiin Limpissä 4krt :D toki lähtee pois kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Pitkään aikaan ei ole tuota Limppiä sentään tehnyt ja nyt innostui taas. Ja E85:llä mennään.

Eli alla kaikkea mitä tällä hetkellä tehty, liittyen asiaan tai ei.
-Pensapumppu (hajosi totaalisesti)
-Uus MAF -sensori
-Tänään putsasin kaasuläppäkotelon (ja tosiaan limpissä 2krt ennen tätä, ei apua).
-Perus ilmanputsarin vaihtoa jne
-Venttiilikopan tiiviste kans vaihettu (jos nyt tälläseen vois ees vaikuttaa, vuodon takia uusittu)
-Öljyt uuet (ei varmaan nämäkään mitään asiaan vaikuta)

Vikakoodeja lueskellaan mm. eSidillä, mutta mitään Techiä ei mulla ole enkä niistä arvoista mitään tajuaisikaan ilman apua. Noistakaan ei mitään sen kummempaa ole vielä löytynyt, nyt oli kyllä jokin MAF ristiriita vika vasta tullut. Mitenköhän noita vuotoja osaisi etsiä vai onnistuisikohan noi jossain Åströmillä?. Ois mulla uus kampiakselin asentotunnari kans, mutta ei viittis huvikseen kokeilla, oisko kuitenkin jotain vuotovikaa? Ideoita mitä vois vielä ite tutkailla "parkkis" olosuhteissa. Eipä tuo sinällään haittaa edes, mutta tuo taas uusiutunut Limp tilaan meno alkoi hieman huolestuttamaan...
Saab 9-3 2.0 Aero -04 (E85)
pullakuski
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ke Marras 21, 2012 20:23
Paikkakunta: Vantaa

Re: Saab 9-3 -04 2.0 Aero tyhjäkäynti seilaa + limp modea pukkaa

Viesti Kirjoittaja pullakuski »

Hei.
Itselläni 2:sta eri koneesta on lähtenyt suuttimien adapterikupit liikkeelle. Oireina juurikin kummallinen tyhjäkäynti ja maf -virhe.
Itse diagnosoin vian ruikkimalla brake cleaneria suuttimien juureen, jolloin tyhjäkäynti muuttui huomattavasti vuotavien suuttimien kohdalla.
Korjaus on suuttimien ja tukin poisto ja kuppien uudelleen liimaus.
Mottoreina R -koneet -03 ja -05.
9-3 ss Aero FF -03
#5802
hanex
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 21:31
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Re: Saab 9-3 -04 2.0 Aero tyhjäkäynti seilaa + limp modea pukkaa

Viesti Kirjoittaja hanex »

Löyty tuolta alipaineletkusta läheltä öljytikkua tuosta 90asteen kulmasta ratkeama, letku lähes poikki. Nyt Biltemasta kulmaan valmiiksi taitetusta bensaletkusta joka oli ulkomitoiltaan vahvempaa, mutta sisämitat samaa niin viritelty uusi kulma ja muutamien kymmenien kilometrien testiajon jälkeen ei nyt ainakaan limppiin mennyt ja tuntuu, että tyhjäkäynti olisi nyt tasaista tuolla ~700 kierroksen tuntumassa johon se sitten tasaantuu. Alkuun se pidättelee siellä ~900, mutta jonkin ajan päästä tipauttaa tuonne. Aikaisemmin itsekaasutteli useamman satakierrosta valtoimenaan. Onko kukaan remppaillut tuota? Osanumerohan on koko hässäkälle 55352994.

Seurataan tilannetta, mutta aika hyvältä vaikuttaa. Toki tuon kulmaletkun voisi joskus laittaa ihan alkuperäisen jos jostain löytysi ettei tuota koko putkihärdelliä tarvitsisi ostaa? Jos sillä merkitystä on. Nyt vedin vielä paremmalla kuin jousiklemmari tuon "suoralta" lähtevän osan kiinni, koneen puoleen meni vielä vanha jousiklemmari, vaikutti äkikseltään tiiviiltä.

Samantien sitten Volvoonkin samanmoista remppaa kun on yksi letku ollut halki vaikka en mitään ihmeellistä toiminnassa ole huomannutkaan, nyt uudella letkunpätkällä tuntuisi, että tomaatti Volvo olisi jotenkin pirteämpi reagoimaan kaasun liikkeisiin, voiko tuommoisilla noin yleensä ottaen olla tuollaiseen vaikutusta, vai onko tuo vain kuvitelmaa ? :)

https://photos.app.goo.gl/x8wEXBDCSxz3Tvwc9
Saab 9-3 2.0 Aero -04 (E85)
APS
"Turbo"
Viestit: 277
Liittynyt: Ma Heinä 27, 2015 12:24
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saab 9-3 -04 2.0 Aero tyhjäkäynti seilaa + limp modea pukkaa

Viesti Kirjoittaja APS »

Mulla tekee ihan samaa itsekaasuttelua. Ja 90° mutkassa myös murtumaa. En ole vain saanut aikaiseksi tilata Neolta, https://www.neobrothers.co.uk/outlet-ho ... 5591-p.asp
Rauhoittaisikohan omassakin tyhjäkäynnin...
9-3 SC TiDS MY08 + purettuna 9-3 SS 2,0t MY04
hanex
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Tammi 04, 2005 21:31
Paikkakunta: Oulunsalo
Viesti:

Re: Saab 9-3 -04 2.0 Aero tyhjäkäynti seilaa + limp modea pukkaa

Viesti Kirjoittaja hanex »

APS kirjoitti:Mulla tekee ihan samaa itsekaasuttelua. Ja 90° mutkassa myös murtumaa. En ole vain saanut aikaiseksi tilata Neolta, https://www.neobrothers.co.uk/outlet-ho ... 5591-p.asp
Rauhoittaisikohan omassakin tyhjäkäynnin...
Itellä ainakin vieläkin vaikuttaisi hyvältä tuon jälkeen. Ei ole näköjään pahanhintainen koko hässäkkä tuolta tilattuna. Kysäsin huvikseni Åströmin kautta niin tulisi maksamaan 89e. Voisi ehkä jossain vaiheessa tilata Neolta itsekin jos laittas tuon oman virityksen tilalle. Kokeilehan ja kerro sitten kokemukset miten kävi :)
Saab 9-3 2.0 Aero -04 (E85)
Vastaa Viestiin