eber ei tomi kylmänä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3489
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: eber ei tomi kylmänä

Viesti Kirjoittaja SS »

No hyvä. Kannattaa varata pieni lemmari polttoaineletkun takaisin kiinnitystä varten. Siellä eberin alakulmassa on myös liitos putkessa, mutta viisaammat on ohjeistaneet ettei sitä kannata avata. On muovia ja hajoaa kuitenkin, helpompaa irrottaa polttoaineletku suoraan laitteen kyljestä.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
msiikila
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: La Loka 20, 2018 14:36

Re: eber ei tomi kylmänä

Viesti Kirjoittaja msiikila »

Sellanen nyt vielä ennen kuin revin kapistuksen irti, että voiko viallinen hehku aiheuttaa tuollaista?

Luulisi jos rikki, niin ei sytytä lainkaan.?
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3489
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: eber ei tomi kylmänä

Viesti Kirjoittaja SS »

Tuskin vika hehkussa on, hehkun sukka sen sijaan voi aiheuttaa huonoa syttymistä ja savutusta. Oliko tosta jo luettu vikakoodit?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
msiikila
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: La Loka 20, 2018 14:36

Re: eber ei tomi kylmänä

Viesti Kirjoittaja msiikila »

Tutkiskelin huoltokirjaa ja muita kuitteja kun historia on tallessa ja sihti on uusittu 19.9-17, mutta hehkusta ei ole minkäännäköistä tietoa.
vesipumppu ja ohjainlaite tammikuussa.

vikakoodit tarkistettu ja ei ollut mukamas mitään.
petromies
"Viggen"
Viestit: 575
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: eber ei tomi kylmänä

Viesti Kirjoittaja petromies »

Mysteeriltä vaikuttaa. Onko auton kello asetettu oikeaan aikaan?
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
msiikila
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: La Loka 20, 2018 14:36

Re: eber ei tomi kylmänä

Viesti Kirjoittaja msiikila »

Noniin,nyt käyty toisessa firmassa luetuttamassa koodit ja ohjainlaite vikaa näytti. :twisted:

Onko korjaus mahdoollista vai uuden osto edessä?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: eber ei tomi kylmänä

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jos eberiä on korjattu tänä vuonna ja ohjauslaite uusittu jossain saappikorjaamolla, niin osilla on 3v takuu voimassa...

Eski
msiikila
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: La Loka 20, 2018 14:36

Re: eber ei tomi kylmänä

Viesti Kirjoittaja msiikila »

Joo soitin jo liikkeeseen josta ohjainlaite ostettu ja lupasivat lähettää uuden tulemaan. :D
msiikila
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: La Loka 20, 2018 14:36

Re: eber ei tomi kylmänä

Viesti Kirjoittaja msiikila »

Ilmoitan vielä, että nyt on ohjainlaite vaihdettu ja eberi toimii. :D :D
Trooper_75
"Turbo"
Viestit: 280
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:14

Re: eber ei tomi kylmänä

Viesti Kirjoittaja Trooper_75 »

msiikila kirjoitti:Ilmoitan vielä, että nyt on ohjainlaite vaihdettu ja eberi toimii. :D :D
On nämä laatulaitteita edulliseen 538 euron hintaan, jos kestää alle vuoden :D Oma ohjainlaite on matkalla varmuudeksi korjaukseen ja puhallinmoottorikin vaihtuu samalla tuoreempaan. Onko nyt niin, että asennuksessa kannattaa joka tapauksessa laittaa se puhaltimen maajohto eberin runkoon? Estääkö tämä toimenpide ohjainlaitteen uudelleen hajoamista?

Sattuisiko joku muistamaan millaisen polttoaineletkun halkaisijaltaan veditte sieltä muoviputkelta Eberiin (originaali muovihärpäke siis hajonnut)? Minusta se putki on ainakin alkuosastaan leveämpi (6 mm) kuin Eberin päässä (4 mm)? Pitääkö 6 mm letku Eberin päässä?

Pahoittelut, jos kysymykset ovat itsestään selvyyksiä mutta tässä ollaan ensimmäistä kertaa Eber-hommissa :)
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3489
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: eber ei tomi kylmänä

Viesti Kirjoittaja SS »

Maajohdon siirto on turhaa jos ohjainlaite on korjattu, ymmärtääkseni useimmiten ohjainlaitteessa pätkii puhaltimen maajohdon juotokset jotka on tehty huonosti. Toki muitakin vikoja noissa on kuulemma ollut. Taho jolla oman ohjainlaitteeni korjautin, ei ollut törmännyt uudestaan hajonneisiin ohjainlaitteisiin useamman vuoden kokemuksella. Edellisten kokemusten perusteella korjattu lienee kestävämpi kuin uusi :D

Letkun paksuuteen saa muut vastata kun en ole tuohon osuuteen koskenut.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Vastaa Viestiin