eber ei tomi kylmänä
eber ei tomi kylmänä
mikähän minun eberiin tuli.. ei lähde ajastimella ollenkaan käyntiin, käsikäytölläkään ei aina lähde, varsinkaan täysin kylmästä. Kylmästä kun kokeilee laittaa päälle, ilmastointiin tulee valot noin 5 sekunniksi, ilmastoinnin valot sammuvat ja eberi menee off-asentoon.
auton lämmetessä toimii taas normaalisti? (ei koodeja)
voiko johtua sisäpuhaltimen moottorista kun se rupeaa olemaan vaihtokunnossa?
auton lämmetessä toimii taas normaalisti? (ei koodeja)
voiko johtua sisäpuhaltimen moottorista kun se rupeaa olemaan vaihtokunnossa?
Re: eber ei tomi kylmänä
Entäs ajossa ollessa, toimiiko normaalisti ja pysyykö eberin merkkivalo aina päällä ulkolämpötilan ollessa alle 8?
Varmuuden vuoksi linkit pariin muuhun topikkiin:
viewtopic.php?f=48&t=88865
viewtopic.php?f=15&t=187125
Varmuuden vuoksi linkit pariin muuhun topikkiin:
viewtopic.php?f=48&t=88865
viewtopic.php?f=15&t=187125
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: eber ei tomi kylmänä
Ennen lähti päälle heti, mutta nykyään ei.
Kun auto lämpenee niin lähtee päälle automaattisesti ja sitten saa myös manuaalisesti.
Kun auto lämpenee niin lähtee päälle automaattisesti ja sitten saa myös manuaalisesti.
Re: eber ei tomi kylmänä
Entä se merkkivalo? Sammuuko sekin? Jos kyllä, niin alhainen akkujännite voisi moista aiheuttaa, mutta myöskin ohjausyksikkövika.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: eber ei tomi kylmänä
Akun kunto ja latausjännite kannattaa ainakin tarkastaa. ”Kylmänä” tarkoittaa että auto on myös seissyt jonkun aikaa ilman latausta, kun taas ”lämpimänä” tarkoittaa että kone on hetki sitten käynyt, eli akku on saanut latausta. Jos löytyy hyvää akkulaturia, niin sillä voi myös testata, eli laturi kiinni vaikka yöksi autoon ja aamulla kokeilee lähteekö Eberi kylmänä toimimaan paremmin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: eber ei tomi kylmänä
Merkkivalo sammuu myös, ohjainyksikkö vaihdettu tammikuussa, ei luulisi näkn nopeasti hajoavan.
Mittaan akun aamulla
Mittaan akun aamulla
Re: eber ei tomi kylmänä
linkki
https://www.youtube.com/watch?v=3Fd1i17cRhc
akkukin on nyt testattu ja näyttää 12.5v 24/h seisonnan jälkeen, ei luulisi akussa olevan vikaa.? (tämän jälkeen)----------->
ctekin laturilla latasin vielä niin näytty aluksi akunvaraustasoksi 3tolppaa ja kun oli yön ladannut niin oli täydet, ekan käynnistys yrityksen jälkeen tippui takaisin 3 tolppaan.?
Mystinen vika kun lähtee toimimaan auton lämmetessä, eli juuri silloin kun sitä ei enää tarvita.
https://www.youtube.com/watch?v=3Fd1i17cRhc
akkukin on nyt testattu ja näyttää 12.5v 24/h seisonnan jälkeen, ei luulisi akussa olevan vikaa.? (tämän jälkeen)----------->
ctekin laturilla latasin vielä niin näytty aluksi akunvaraustasoksi 3tolppaa ja kun oli yön ladannut niin oli täydet, ekan käynnistys yrityksen jälkeen tippui takaisin 3 tolppaan.?
Mystinen vika kun lähtee toimimaan auton lämmetessä, eli juuri silloin kun sitä ei enää tarvita.
Re: eber ei tomi kylmänä
Minusta tuo 12.5V on hiukkasen liian vähän. Akku on kuitenkin kuluva osa ja vielä suht halpa. Vaihtaisin sen ensimmäisenä.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: eber ei tomi kylmänä
Mittaa vielä laatausjännite. Akun navoista jännite, kun koneessa kierroksia 2000 rpm ja ei mitään lämmittimiä päällä. Pitäisi olla 14V. Ehjällä akullakin latausjänniteongelmat aiheuttaa kaikenlaista hämärää sähköissä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: eber ei tomi kylmänä
Kannattaisi lukea vikakoodit tekillä, niin voisi päästä jäljille. Meidän ttidissä eberin vesipumppu aiheutti tuon tapaisen vian, että kylmänä ei lähtenyt käyntiin, mutta heti kun koneen sai käyntiin niin sitten heräsi myös eberi. Tekillä varmistui että vika on vesipunpussa, tosin marmoritiskillä senkin osan hinta oli noin 500e...
Eski
Eski
Re: eber ei tomi kylmänä
nyt vaihdettu uusi akku = ei vaikutusta, kävin akun mittauttamassa ja oli huonossa kunnossa.
Laturi oli kunnossa.
Voiko alhainen jäähdytysnesteenmäärä vaikuttaa eberin toimintaan? pöntössä on puoleenväliin asti nestettä (katkoviivaan)?
täytyy tästä kun kerkeää niin lisäillä.
Laturi oli kunnossa.
Voiko alhainen jäähdytysnesteenmäärä vaikuttaa eberin toimintaan? pöntössä on puoleenväliin asti nestettä (katkoviivaan)?
täytyy tästä kun kerkeää niin lisäillä.
Re: eber ei tomi kylmänä
Jos siellä paisuntasäiliössä on kuitenkin näkyvillä nestettä, niin ei se nesteen määrä voi oikein Eberin toimintaan vaikuttaa. Laite on niin alhaalla, että siellä kyllä nesteet on paikoillaan, vaikka säiliössä hieman vajausta olisikin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: eber ei tomi kylmänä
juu ok ja lisäilin nestettä ei vaikutusta.
mitenkäs tuo kapistuksen saa tuolta pois jos tarkistaisin hehkun? vai saako hehkun pois ilman laitteen irroitusta?
mallihan on D5WS
mitenkäs tuo kapistuksen saa tuolta pois jos tarkistaisin hehkun? vai saako hehkun pois ilman laitteen irroitusta?
mallihan on D5WS
Re: eber ei tomi kylmänä
Kyllä se irrottaa tarttee, ja jos laitteen purkaa niin samalla ehkä kannattaa uusia muutakin kuluvaa osaa.
En nyt jaksa tässä mobiililaitteella hakea, mutta dieselpuolella on pitkä eberitopic josta löytyy irrotusohjeet. Tiivistettynä:
1. Eberin pakoputki irti, mun piti tuon takia käydä auton alla löysäämässä kiinnikettä. Kaikki muu hoitui yläkautta.
2. Vesiletkut lyttyyn vaikka letkupihdeillä
3. Vesiletkut ja polttoaineletku irti laitteen kyljestä ylhäältä
Jossain välissä lopussa eberiä voi irrottaa pidikkeestään niin saa liitäntöjä paremmin hollille. Niin joo ja ihan eka akun johto, sähköpistoke eberin kyljestä ja moottorin nostokorva niin saa hieman lisätilaa. Samoin eberin imuilmaputki irti, Irtoaa ihan nostamalla sieltä lokerosta josta eberi saa paloilmaa.
Aika ahdas väli tuo on, mutta ei mahdoton tai kovin aikaavievä temppu.
Edit: Eberiä pitää kiinnikkeessään yksi pultti laitteen läpi ja lisäksi kuskin puoleisella sivulla on pari aika tiukkaa kynttä. Kannattaa hakea netistä kuvia niin hahmottaa millainen tuo on.
En nyt jaksa tässä mobiililaitteella hakea, mutta dieselpuolella on pitkä eberitopic josta löytyy irrotusohjeet. Tiivistettynä:
1. Eberin pakoputki irti, mun piti tuon takia käydä auton alla löysäämässä kiinnikettä. Kaikki muu hoitui yläkautta.
2. Vesiletkut lyttyyn vaikka letkupihdeillä
3. Vesiletkut ja polttoaineletku irti laitteen kyljestä ylhäältä
Jossain välissä lopussa eberiä voi irrottaa pidikkeestään niin saa liitäntöjä paremmin hollille. Niin joo ja ihan eka akun johto, sähköpistoke eberin kyljestä ja moottorin nostokorva niin saa hieman lisätilaa. Samoin eberin imuilmaputki irti, Irtoaa ihan nostamalla sieltä lokerosta josta eberi saa paloilmaa.
Aika ahdas väli tuo on, mutta ei mahdoton tai kovin aikaavievä temppu.
Edit: Eberiä pitää kiinnikkeessään yksi pultti laitteen läpi ja lisäksi kuskin puoleisella sivulla on pari aika tiukkaa kynttä. Kannattaa hakea netistä kuvia niin hahmottaa millainen tuo on.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: eber ei tomi kylmänä
Kyllä näillä tiedoilla jo irroitus onnistuu joten kiitokset tästä