Vanneongelma; tunnistaminen ja hankinta
Vanneongelma; tunnistaminen ja hankinta
Viikko sitten tuli ostettua Continental IC2 215/55R16 -nastarengassarja. Asennusvaiheessa myyjäfirma ei huomauttanut vanteiden kunnosta. Tiesin kyllä niissä olevan kulumaa ja hapettumaa mutta silti tuli yllätyksenä, että yksi rengas oli tyhjentynyt kokonaan vanteen huonon kunnon vuoksi. Kaiken lisäksi rouvani ei ollut huomannut tilannetta vaan oli ajanut tyhjällä renkaalla - tosin vain lähimmälle huoltoasemalle asti - ja rengas oli vaurioitunut ajokelvottomaksi.
Tänään rengasliikkeessä todettiin vanteen päästävän ilmat ulos renkaan reunalta ja edes runsas rengasliiman käyttö ei ongelmaa poistanut kokonaan. Myös toisen vanteen arvioitiin vuotavan hieman yllä mainitusta syystä. Edessä olisi siis ainakin kahden uuden tai parempikuntoisen vanteen hankinta. Saab Webshopista yritin etsiä samanlaisia vanteita mutta tuloksetta.
Tunnistaako joku vanteiden mallin? Onko kyseessä edes originaalivanne?
https://www.dropbox.com/s/fwimawdaa3nup ... 1.jpg?dl=0
Jos jollakulla on tarjota kaksi samanlaista, hyväkuntoista vannetta, voi niitä tarjota tässä ketjussa tai yksityisviestillä.
Tänään rengasliikkeessä todettiin vanteen päästävän ilmat ulos renkaan reunalta ja edes runsas rengasliiman käyttö ei ongelmaa poistanut kokonaan. Myös toisen vanteen arvioitiin vuotavan hieman yllä mainitusta syystä. Edessä olisi siis ainakin kahden uuden tai parempikuntoisen vanteen hankinta. Saab Webshopista yritin etsiä samanlaisia vanteita mutta tuloksetta.
Tunnistaako joku vanteiden mallin? Onko kyseessä edes originaalivanne?
https://www.dropbox.com/s/fwimawdaa3nup ... 1.jpg?dl=0
Jos jollakulla on tarjota kaksi samanlaista, hyväkuntoista vannetta, voi niitä tarjota tässä ketjussa tai yksityisviestillä.
9-3 SC 2.0T -09
#7877
#7877
Re: Vanneongelma; tunnistaminen ja hankinta
Itse itselleni vastaten: kyseessä lienee ALU47 (joku voinee varmistaa), jota en ainakaan kotimaisista nettikaupoista löytänyt.
Vaikkei tämä osto-osio varsinaisesti olekaan, voi minulle tarjota myös neljää hyväkuntoista originaalia 16" aluvannetta, jos ALU47:ää ei löydy. Tällöin vaihdan koko sarjan.
Vaikkei tämä osto-osio varsinaisesti olekaan, voi minulle tarjota myös neljää hyväkuntoista originaalia 16" aluvannetta, jos ALU47:ää ei löydy. Tällöin vaihdan koko sarjan.
9-3 SC 2.0T -09
#7877
#7877
Re: Vanneongelma; tunnistaminen ja hankinta
Eikö sisäkumi ole vaihtoehto?
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Vanneongelma; tunnistaminen ja hankinta
Kysyin asentajalta, että voisiko kokeilla sisäkumin kanssa mutta ei suostunut kokeilemaan. Tiedä sitten miksi.
9-3 SC 2.0T -09
#7877
#7877
Re: Vanneongelma; tunnistaminen ja hankinta
Löytyy 4kpl Saab 10 Spoke 16" aluvanteet -06 Sportcombi 2.0TS-autosta. Olleet uutena talvipyörinä, jäi ylimääräiseksi, kun laitoin uudet uudet talvirenkaat kesäpyörien vanteille (17") ja ostin kesärenkaat vanteilla 18". Saa viidelläkympillä, mutta ovat Hyvinkäällä./Users/maurisaarnio/Documents/1b.jpeg
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Re: Vanneongelma; tunnistaminen ja hankinta
Kuinka kuvat saa viestiin?
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!
Re: Vanneongelma; tunnistaminen ja hankinta
Foorumilainen llama Keski-Suomen suunnalta ehti tarjota ALU 47 -settiä. Hän lähettää kuvia vanteista lähipäivinä ja jos jostain syystä en päädy hankkimaan niitä, palaan asiaan. Toisaalta kuljetus Hyvinkäältä onnistuisi tuttavieni kyydissä kätevästi.
9-3 SC 2.0T -09
#7877
#7877
Re: Vanneongelma; tunnistaminen ja hankinta
yleensähän rengasasentaja purkaessaan huomioi vanteen reunan kunnon ja korjaa sen ennen uuden renkaan asennusta ellei sitä erikseen ole kielletty
surkuhupaisaa että korjausta ei edes ehdoteta tehtäväksi jos vanteen reuna on happiseeraantunut. olisko käydä toisessa asian osaavassa rengasliikkeessä jossa rengas puretaan vanteelta ja vanne fiksataan ilmaa pitäväksi ennen renkaan asennusta ja varmistetaan vuotokokeella että ilmat pysyy sisällä.
surkuhupaisaa että korjausta ei edes ehdoteta tehtäväksi jos vanteen reuna on happiseeraantunut. olisko käydä toisessa asian osaavassa rengasliikkeessä jossa rengas puretaan vanteelta ja vanne fiksataan ilmaa pitäväksi ennen renkaan asennusta ja varmistetaan vuotokokeella että ilmat pysyy sisällä.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Vanneongelma; tunnistaminen ja hankinta
mestari: Näinhän asian kuuluisi mennä. En ollut aiemmin asioinut kyseisessä liikkeessä. Tarjous oli hyvä ja asiakaspalvelu toimiston puolella oivallista. Lisäksi ostotilanteessa esitettiin liikkeen puolelta toive, että asiakas pysyttelee myyntitiloissa. Se on toisaalta ymmärrettävää, koska yrityksen kyseisessä toimipisteessä asioi enimmäkseen raskasta työkalustoa. Siksipä en ollut läsnä asennustyön aikana enkä siten huomannut vanteen putsauksesta mainita.
Kun kysyin rengasliikkeen ainoalta läsnäolevalta työntekijältä rengasvauriosta aiheutuvien lisäkulujen jakautumisesta, esitti hän mielipiteenään että koska renkaalle ei ole hankittu minkäänlaista rengasturvaa (ei saatavilla Continentalin renkaille) maksaa asiakas sekä renkaan, että rengastyöt. No, jää nähtäväksi. Aion kyllä pyytää firmalta vastaantuloa asiassa.
Kun kysyin rengasliikkeen ainoalta läsnäolevalta työntekijältä rengasvauriosta aiheutuvien lisäkulujen jakautumisesta, esitti hän mielipiteenään että koska renkaalle ei ole hankittu minkäänlaista rengasturvaa (ei saatavilla Continentalin renkaille) maksaa asiakas sekä renkaan, että rengastyöt. No, jää nähtäväksi. Aion kyllä pyytää firmalta vastaantuloa asiassa.
9-3 SC 2.0T -09
#7877
#7877
Re: Vanneongelma; tunnistaminen ja hankinta
Asiasta hiukan vasemmalle. Olin nyt ajellut 4talvea 235 45/17" nastoilla ja täksi 5dennen talven kunniaksi tuli hommattua 16" vanteet johon Hankookin nastarenkaat kokoa 205 55 16". Autosta tuli todella levoton vertaa tuohon 17" renkaaseen. Pienikin tuuli ohjaa mihin sattuu motarilla ja mutkaisella tiellä aivan hirveä ameriikan lötkö Nyt toki pitoa löytyy eritavalla ja etanolin kulutus pieneni kaupunkiajossa 1.5litraa, joten kaikkea ei näköjään saa. Katsotaan miten lumisella kelillä toimii.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Vanneongelma; tunnistaminen ja hankinta
Paineet? Aika kovia ilmanpaineita vaatii nuo muut uudemmat Saabit: vanha kolkki 2,5, ogfemma 2,8 ja ngfemma 3 bar tuollaisiin normikokoisiin talvirenkaisiinsa.patu kirjoitti: Pienikin tuuli ohjaa mihin sattuu motarilla ja mutkaisella tiellä aivan hirveä ameriikan lötkö
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Vanneongelma; tunnistaminen ja hankinta
Ja vanteen et? Sillä on aika iso merkitys ajo-omituisuuksiin.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Vanneongelma; tunnistaminen ja hankinta
Jaa a.. Mitä nuo ng93 10puolaiset mahtaa olla ja paineita joku 2,5bar. Farkussa ja sedanissa täysin identtiset sarjat.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Re: Vanneongelma; tunnistaminen ja hankinta
Katopas kulkeissas millainen olkaprofiili noissa renkaissa on.
Tästä on juttua monessa vitjassa, meikäläisenkin kommentoimana. Kolkki on tosi herkkä renkaan muodolle. Terävä olkakulma tekee ajamisesta todella "sporttisen" - pienikin sauma tai mukura asvaltissa tuntuu kuin herne prinsessan patjan alla.
Kokeilin kerran viirussa oikein hyviltä tuntuvia 235x45R17 HyväVuosi pyöriä (ET 38) avoon ja siitä tuli aivan hirveä ajaa. Pyöreäolkaisilla renkailla kolkista saa siedettävän, femman veroista ei kai millään.
Tästä on juttua monessa vitjassa, meikäläisenkin kommentoimana. Kolkki on tosi herkkä renkaan muodolle. Terävä olkakulma tekee ajamisesta todella "sporttisen" - pienikin sauma tai mukura asvaltissa tuntuu kuin herne prinsessan patjan alla.
Kokeilin kerran viirussa oikein hyviltä tuntuvia 235x45R17 HyväVuosi pyöriä (ET 38) avoon ja siitä tuli aivan hirveä ajaa. Pyöreäolkaisilla renkailla kolkista saa siedettävän, femman veroista ei kai millään.
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 71
- Liittynyt: Pe Elo 15, 2014 16:42
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Vanneongelma; tunnistaminen ja hankinta
Itsellä on kesäsenä alu45(5-spoke Vector) orkkikset ja niissä jotkin auton mukana tulleet Kormoranit (225/45 17). Ajettavuudeltaan erittäin hyvä, suht teräväolkaiset.
Talvisena alu28 (3-spoke sport "klingonit") Gislavedin (225/45 17) teräväolkaisilla nastoilla. Auton ajettavuus pysyy kutakuinkin samana, tosin kulkee suorempaan.
Eli mitenkä lie lopullinen muutos ,
Alu45 7.5"x17" et41
Alu28 7"x17" et49
Talvisena alu28 (3-spoke sport "klingonit") Gislavedin (225/45 17) teräväolkaisilla nastoilla. Auton ajettavuus pysyy kutakuinkin samana, tosin kulkee suorempaan.
Eli mitenkä lie lopullinen muutos ,
Alu45 7.5"x17" et41
Alu28 7"x17" et49
99 -82 2d, 9-3ss 2.0t biopower -my09
EX: 3x tonnari, 3x 9-5og, 3x 9-3ng
Saabit perheessä x7 (9-3 og ja ng sekä 9-5 og ja ng)
EX: 3x tonnari, 3x 9-5og, 3x 9-3ng
Saabit perheessä x7 (9-3 og ja ng sekä 9-5 og ja ng)