Moottori 207R

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
387
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Moottori 207R

Viesti Kirjoittaja 387 »

Saako tuon etonolilla toimimaan. Onko muuta huomioitavaa. Auto 93 -08 auto.
Hese
Nuutti Niiranen
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: La Elo 11, 2018 17:54

Re: Moottori 207R

Viesti Kirjoittaja Nuutti Niiranen »

Saa toimimaan, stage1. Muuta huomioitavaa: Tehot kasvaa ja :saab: ista tulee paljon mukavampi ajaa. Ö-pohja kannattaa käyttää auki, ja polttoaineen suodatin vaihtaa parin tankillisen jälkeen, koska E85 liuottaa paskaa irti melko tehokkaasti.
R versiossa ei tarvitse vaihtaa mitään osia autoon, pelkkä softa riittä

ps. Oma B207R softattu Kalle Kivirannan toimesta reilu viikko sitten, toimii mahtavasti. Iso kiitos hänelle.
9-3 2.0T AERO '06
Ensimmäinen oma auto
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Moottori 207R

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Nuutti Niiranen kirjoitti: Ö-pohja kannattaa käyttää auki, ja polttoaineen suodatin vaihtaa parin tankillisen jälkeen, koska E85 liuottaa paskaa irti melko tehokkaasti.
Ei tarvitse öljypohjaa käyttää auki näissä koneissa. Se ongelma koskee noita vanhempia konetyyppejä. Näissä B207-koneissa ei tarvitse kun on ihan eri moottorirakenne.
Tuo polttoainesuodattimenkin vaihto tarve on vähän niin ja näin. Se tosin helppo homma, kun on erillinen suodatin linjastossa auton alla takarenkaan etupuolella.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Nuutti Niiranen
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: La Elo 11, 2018 17:54

Re: Moottori 207R

Viesti Kirjoittaja Nuutti Niiranen »

Aivan mahtavaa, kiitoksia tiedosta. Polttoaineen suodatin taisi olle 7€ enkä tiedä milloin viimeksi vaihdettu omassa autossa, joten sen vaihdan ainakin, mutta säästyn aika paljolta kun ei tarvitse pohjaa avata. Lueskelin tuon E85 osalta ja ajattelin, että ehkä parempi avata omastakin, kun ei ole tietoa viimeisestä puhdistuksesta :mrgreen:
9-3 2.0T AERO '06
Ensimmäinen oma auto
387
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Pe Loka 21, 2005 18:00
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Moottori 207R

Viesti Kirjoittaja 387 »

Niin voiko ajaa etanolilla ilman softausta. ja vielä Amerikan tuonti saakohan kilpien väliin ilman ongelmia
Hese
TMKS
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 12:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Moottori 207R

Viesti Kirjoittaja TMKS »

Ei siis voi ajaa ilman ohjelmistomuutosta. Kannattaa lisäksi huomioida, että US-malleissa ei ole helposti vaihdettavaa polttoaineensuodatinta vaan se sijaitsee tankin sisällä.
9-3 SC 2.0T -09
#7877
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Moottori 207R

Viesti Kirjoittaja petrisa »

TMKS kirjoitti:Ei siis voi ajaa ilman ohjelmistomuutosta. Kannattaa lisäksi huomioida, että US-malleissa ei ole helposti vaihdettavaa polttoaineensuodatinta vaan se sijaitsee tankin sisällä.
Itselläni on alkupään B207, jossa myös suodatin tankissa pumpun yhteydessä. Etanolilla nyt ajettu kohta 7 vuotta ilman ongelmia ja ei ole suodatinta vaihdettu.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
TMKS
Matalapaineturbo
Viestit: 162
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 12:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Moottori 207R

Viesti Kirjoittaja TMKS »

Vaihtotarpeeseen en varsinaisesti ottanut kantaa, totesin vain tosiasian, jos joku suodatinvaihtoa US/CA-autoon suunnittelee.
9-3 SC 2.0T -09
#7877
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Moottori 207R

Viesti Kirjoittaja petrisa »

TMKS kirjoitti:Vaihtotarpeeseen en varsinaisesti ottanut kantaa, totesin vain tosiasian, jos joku suodatinvaihtoa US/CA-autoon suunnittelee.
Joo, en sitä tarkoittanutkaan.
Eikä sitä tankissa olevaa suodatinta kannata alkaa vaihtamaankaan niin kauan kuin mitään ongelmia suodatin/pumppu suunnalla ei ole. Se ei ole tarkoitettukaan huolto kohteeksi vaan korjattavaksi.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Vastaa Viestiin