Moottori 207R
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: La Elo 11, 2018 17:54
Re: Moottori 207R
Saa toimimaan, stage1. Muuta huomioitavaa: Tehot kasvaa ja ista tulee paljon mukavampi ajaa. Ö-pohja kannattaa käyttää auki, ja polttoaineen suodatin vaihtaa parin tankillisen jälkeen, koska E85 liuottaa paskaa irti melko tehokkaasti.
R versiossa ei tarvitse vaihtaa mitään osia autoon, pelkkä softa riittä
ps. Oma B207R softattu Kalle Kivirannan toimesta reilu viikko sitten, toimii mahtavasti. Iso kiitos hänelle.
R versiossa ei tarvitse vaihtaa mitään osia autoon, pelkkä softa riittä
ps. Oma B207R softattu Kalle Kivirannan toimesta reilu viikko sitten, toimii mahtavasti. Iso kiitos hänelle.
9-3 2.0T AERO '06
Ensimmäinen oma auto
Ensimmäinen oma auto
Re: Moottori 207R
Ei tarvitse öljypohjaa käyttää auki näissä koneissa. Se ongelma koskee noita vanhempia konetyyppejä. Näissä B207-koneissa ei tarvitse kun on ihan eri moottorirakenne.Nuutti Niiranen kirjoitti: Ö-pohja kannattaa käyttää auki, ja polttoaineen suodatin vaihtaa parin tankillisen jälkeen, koska E85 liuottaa paskaa irti melko tehokkaasti.
Tuo polttoainesuodattimenkin vaihto tarve on vähän niin ja näin. Se tosin helppo homma, kun on erillinen suodatin linjastossa auton alla takarenkaan etupuolella.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 9
- Liittynyt: La Elo 11, 2018 17:54
Re: Moottori 207R
Aivan mahtavaa, kiitoksia tiedosta. Polttoaineen suodatin taisi olle 7€ enkä tiedä milloin viimeksi vaihdettu omassa autossa, joten sen vaihdan ainakin, mutta säästyn aika paljolta kun ei tarvitse pohjaa avata. Lueskelin tuon E85 osalta ja ajattelin, että ehkä parempi avata omastakin, kun ei ole tietoa viimeisestä puhdistuksesta
9-3 2.0T AERO '06
Ensimmäinen oma auto
Ensimmäinen oma auto
Re: Moottori 207R
Niin voiko ajaa etanolilla ilman softausta. ja vielä Amerikan tuonti saakohan kilpien väliin ilman ongelmia
Hese
Re: Moottori 207R
Ei siis voi ajaa ilman ohjelmistomuutosta. Kannattaa lisäksi huomioida, että US-malleissa ei ole helposti vaihdettavaa polttoaineensuodatinta vaan se sijaitsee tankin sisällä.
9-3 SC 2.0T -09
#7877
#7877
Re: Moottori 207R
Itselläni on alkupään B207, jossa myös suodatin tankissa pumpun yhteydessä. Etanolilla nyt ajettu kohta 7 vuotta ilman ongelmia ja ei ole suodatinta vaihdettu.TMKS kirjoitti:Ei siis voi ajaa ilman ohjelmistomuutosta. Kannattaa lisäksi huomioida, että US-malleissa ei ole helposti vaihdettavaa polttoaineensuodatinta vaan se sijaitsee tankin sisällä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Moottori 207R
Vaihtotarpeeseen en varsinaisesti ottanut kantaa, totesin vain tosiasian, jos joku suodatinvaihtoa US/CA-autoon suunnittelee.
9-3 SC 2.0T -09
#7877
#7877
Re: Moottori 207R
Joo, en sitä tarkoittanutkaan.TMKS kirjoitti:Vaihtotarpeeseen en varsinaisesti ottanut kantaa, totesin vain tosiasian, jos joku suodatinvaihtoa US/CA-autoon suunnittelee.
Eikä sitä tankissa olevaa suodatinta kannata alkaa vaihtamaankaan niin kauan kuin mitään ongelmia suodatin/pumppu suunnalla ei ole. Se ei ole tarkoitettukaan huolto kohteeksi vaan korjattavaksi.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)