Saab 9-3 1.8t biopower 2007 ongelma
Re: Saab 9-3 1.8t biopower 2007 ongelma
Kansiremppa. Uusia kansia ei ole kuin jos jollain jemmassa. Uuden koneen hinta vajaa vuosi sitten Saabilla viitisen tonnia.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Kaasari"
- Viestit: 40
- Liittynyt: Ke Kesä 19, 2019 20:51
- Paikkakunta: Oulu
Re: Saab 9-3 1.8t biopower 2007 ongelma
Nyt kun tarkastelin vaihtoehtoja tarkemmin, menee tämä venttiilihomma kyllä vähän monimutkaiseksi.
Seuraavassa ketjussa mainitaan, että Biopower-venttiilit eivät semmoisenaan sovi bensamallin kanteen, vaan venttiilien istukat pitäisi myös vaihtaa ilmeisesti malliin 55556421.
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=165573
Noh, näitäpä ei enää ole saatavilla. Biopower-kansia ei ole enää uutena saatavilla. Moottoreita ei ole käytännössä enää uutena saatavilla. Taitaa olla niin, että vaihtoehdot ovat vähissä, kun moottori alkaa lahoamaan noin 7 vuotta liian myöhään
Onko olemassa tarvikeimuventtiilejä, jotka vastaisivat bensamallia semmoisenaan ja jotka kestäisivät ainakin toiset 150 tuhatta kilometriä? Osanumero siis 55192156. Autodocin nopeassa listauksessa ainakin löytyy vaihtoehtoisia valmistajia: https://www.autodoc.fi/autonosat/oem/55192156
Toinen vaihtoehto on sitten lähteä tonkimaan romuttamoita ja etsimään vanhemmanmallista kantta hyvillä venttiileillä. Kolmas vaihtoehto sitten laittaa koko auto paaliin, mutta ei sekään oikein tunnu mielekkäältä, kun muuten sen verran hyvin pidetty yksilö kyseessä alle 170000 kilometrin ajomäärällä.
Seuraavassa ketjussa mainitaan, että Biopower-venttiilit eivät semmoisenaan sovi bensamallin kanteen, vaan venttiilien istukat pitäisi myös vaihtaa ilmeisesti malliin 55556421.
https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=165573
Noh, näitäpä ei enää ole saatavilla. Biopower-kansia ei ole enää uutena saatavilla. Moottoreita ei ole käytännössä enää uutena saatavilla. Taitaa olla niin, että vaihtoehdot ovat vähissä, kun moottori alkaa lahoamaan noin 7 vuotta liian myöhään
Onko olemassa tarvikeimuventtiilejä, jotka vastaisivat bensamallia semmoisenaan ja jotka kestäisivät ainakin toiset 150 tuhatta kilometriä? Osanumero siis 55192156. Autodocin nopeassa listauksessa ainakin löytyy vaihtoehtoisia valmistajia: https://www.autodoc.fi/autonosat/oem/55192156
Toinen vaihtoehto on sitten lähteä tonkimaan romuttamoita ja etsimään vanhemmanmallista kantta hyvillä venttiileillä. Kolmas vaihtoehto sitten laittaa koko auto paaliin, mutta ei sekään oikein tunnu mielekkäältä, kun muuten sen verran hyvin pidetty yksilö kyseessä alle 170000 kilometrin ajomäärällä.
Saab 9-3 2.0t SC M6 MY08 Biopoweroitu
Re: Saab 9-3 1.8t biopower 2007 ongelma
Alakertaa saa vielä ainakin äskettäin maptunilla oli. Sisältää vesipumpun. Halpa.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015