Saabiin stage 1
- vitusaabisti
- "Koeajolla"
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ke Loka 10, 2018 17:38
Saabiin stage 1
Terve, tosiaan kuten otsikko kertoo niin olisi tarkotus hommailla se stage 1. Netistä olen jonkun verran lukenut tuosta, mutta haluaisin täältä varmistuksen osaavalta/tietävältä henkilöltä, että paljonkos semmonen maksais, paljonko tulis tehoja lisää tohon 1.8t malliin jossa vakiona 150heppaa ja tarviiko vaihtaa osia. Lahdessa tosiaan asustelen ja voisin tulla kohtuu matkan päähän käyttämään autoni osaavalla äijällä ja jos tekiä löytyy (kohtuu matkan päästä) niin mulle vaan suoraan viestiä niin sovitaan tarkemmin ajankohdasta! on mallia 9-3 1.8t 2004
Re: Saabiin stage 1
Otapa yhteys Kangasalla majailevaan nimimerkki Vesa67:aan. Saat vastauksen kaikkiin näihin kysymyksiin.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
-
- "Kaasari"
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2018 23:33
- Paikkakunta: Oulu
Re: Saabiin stage 1
Jcarlsonin ohjelmalla saa 220hp/330nm rajoitettuna, että vakio kytkinkin kestäisi.vitusaabisti kirjoitti:Terve, tosiaan kuten otsikko kertoo niin olisi tarkotus hommailla se stage 1. Netistä olen jonkun verran lukenut tuosta, mutta haluaisin täältä varmistuksen osaavalta/tietävältä henkilöltä, että paljonkos semmonen maksais, paljonko tulis tehoja lisää tohon 1.8t malliin jossa vakiona 150heppaa ja tarviiko vaihtaa osia. Lahdessa tosiaan asustelen ja voisin tulla kohtuu matkan päähän käyttämään autoni osaavalla äijällä ja jos tekiä löytyy (kohtuu matkan päästä) niin mulle vaan suoraan viestiä niin sovitaan tarkemmin ajankohdasta! on mallia 9-3 1.8t 2004
Itsellä kyseinen toiminut ilman osien vaihtoa samassa vehkeessä
Tekijä löytyi iisalmesta, kiitokset hänelle.
Hintaa oli 200€.
Saab 9-3 -08 1.8t
Re: Saabiin stage 1
PK-seudullakin pari osaajaa joista Hook:n softista itselläni kokemusta.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Saabiin stage 1
Itselläni oli nimimerkin Nappe softa vastaavassa autossa n. 7v. ja toimi kuin tauti. Mies majailee ymmärtääkseni edelleen pääkaupunkiseudulla.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
-
- "Kaasari"
- Viestit: 37
- Liittynyt: Ke Marras 28, 2018 23:33
- Paikkakunta: Oulu
Re: Saabiin stage 1
Täältä löytyy ainakin osa JC:n softien virallisista jälleenmyyjistä ja tarkempaa tietoa softista:
viewtopic.php?f=60&t=165983
viewtopic.php?f=60&t=165983
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saabiin stage 1
Ei se vakio kytkin kestä, suosiolla heti aeron kytkin ensimmäisen vuoden jälkeen kun se vanha on luistatettu loppuun. Btw., softais maksoi 85e..ja on toiminut 5 vuotta moitteettomsti myös etanolilla (9-3 2007)Satokangas kirjoitti: ↑Ke Joulu 19, 2018 23:00Jcarlsonin ohjelmalla saa 220hp/330nm rajoitettuna, että vakio kytkinkin kestäisi.vitusaabisti kirjoitti:Terve, tosiaan kuten otsikko kertoo niin olisi tarkotus hommailla se stage 1. Netistä olen jonkun verran lukenut tuosta, mutta haluaisin täältä varmistuksen osaavalta/tietävältä henkilöltä, että paljonkos semmonen maksais, paljonko tulis tehoja lisää tohon 1.8t malliin jossa vakiona 150heppaa ja tarviiko vaihtaa osia. Lahdessa tosiaan asustelen ja voisin tulla kohtuu matkan päähän käyttämään autoni osaavalla äijällä ja jos tekiä löytyy (kohtuu matkan päästä) niin mulle vaan suoraan viestiä niin sovitaan tarkemmin ajankohdasta! on mallia 9-3 1.8t 2004
Itsellä kyseinen toiminut ilman osien vaihtoa samassa vehkeessä
Tekijä löytyi iisalmesta, kiitokset hänelle.
Hintaa oli 200€.
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
Re: Saabiin stage 1
Ehkä hieman aiheen ohi kun tässä ketjussa bensaohjelmasta puhutaan, mutta:
Maptunin sivulla listattu Biopowerille 220hv ja 240hv, miksiköhän? https://www.maptunparts.fi/virityssarja ... 6/mt5/4023 Luulisi, että kannattaisi tuo 240hv ottaa jos siihen ei muuta eroa ole kuin eri suuttimet ja on halvempikin.
Maptunin sivulla listattu Biopowerille 220hv ja 240hv, miksiköhän? https://www.maptunparts.fi/virityssarja ... 6/mt5/4023 Luulisi, että kannattaisi tuo 240hv ottaa jos siihen ei muuta eroa ole kuin eri suuttimet ja on halvempikin.
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
#4674
-
- "Hirsch"
- Viestit: 735
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: Saabiin stage 1
220 jos tankissa on bensiini.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: Saabiin stage 1
Kysyjä tarkoitti kahta eri versiota biopowerille
Ei eroa bensa vs etanoli tehossa.
Noissa kahdessa eri biopower konversioissa on eri suuttimet. Siitä hintaero. Isommilla suuttimilla halvempi hinta. Tehoakin sitten etanolilla enemmän.
Kumpi sitten kannattaa...enpä tiedä. Varmaan joku palstalla tietää onko jokin merkiitävä asia noiden suuttimien valinnassa?
Ei eroa bensa vs etanoli tehossa.
Noissa kahdessa eri biopower konversioissa on eri suuttimet. Siitä hintaero. Isommilla suuttimilla halvempi hinta. Tehoakin sitten etanolilla enemmän.
Kumpi sitten kannattaa...enpä tiedä. Varmaan joku palstalla tietää onko jokin merkiitävä asia noiden suuttimien valinnassa?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 735
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: Saabiin stage 1
Minulla meni ainakin kytkin ensi polkasulla 2.0t biopowerista kun otin tuon JC;n ohjelman ilman rajattua vääntöä. Tämä oli kyllä tiedossa ja 450nm kytkin jo tilauksessa. Jos aikoo vakio kytkimällä pärjätä niin...?
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: Saabiin stage 1
Niin, noissa kaikissa softauksissa tulee vääntöä sen 330+Nm, että sitten siitä voi miettiä onko tarpeen kytkimeen kajota.Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti: ↑Ma Tammi 21, 2019 15:10Minulla meni ainakin kytkin ensi polkasulla 2.0t biopowerista kun otin tuon JC;n ohjelman ilman rajattua vääntöä. Tämä oli kyllä tiedossa ja 450nm kytkin jo tilauksessa. Jos aikoo vakio kytkimällä pärjätä niin...?
Automaatin kanssahan tätä em. ongelmaa ei ole .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Saabiin stage 1
Foorumin kautta olen paremmin asiaan perehtyneiltä ymmärtänyt että TD04-11T:llä teho jää muuttujista huolimatta aina alle 230hv koska tuotto ei yksinkertaisesti riitä. Ilmeisesti tuo Maptunin lupaama 240hv hyvin optimistinen etanolilupaus on parempi käyttää suoraan isompaan ahtimeen ja pääsääntöisesti lähteä siitä liikkeelle?
Tämä on siis tähän väliin pelkkä toteamus, ei omakohtainen faktatieto. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Tämä on siis tähän väliin pelkkä toteamus, ei omakohtainen faktatieto. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 735
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: Saabiin stage 1
Ahtimen lisäksi taitaa vakio suuttimet myös rajoittaa. Kumpi siinä sitten ensin ehtii rajoittaa. Ilmeisesti suuttimet jos ne vaihtamalla saa vähän enemmän tehoa tuossa topiikin aloittajan maptun esimerkissä. Itse jätin ahtimen ja suuttimet vakioksi toistaiseksi.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).