Saabiin stage 1

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Avatar
vitusaabisti
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Loka 10, 2018 17:38

Saabiin stage 1

Viesti Kirjoittaja vitusaabisti »

Terve, tosiaan kuten otsikko kertoo niin olisi tarkotus hommailla se stage 1. Netistä olen jonkun verran lukenut tuosta, mutta haluaisin täältä varmistuksen osaavalta/tietävältä henkilöltä, että paljonkos semmonen maksais, paljonko tulis tehoja lisää tohon 1.8t malliin jossa vakiona 150heppaa ja tarviiko vaihtaa osia. Lahdessa tosiaan asustelen ja voisin tulla kohtuu matkan päähän käyttämään autoni osaavalla äijällä :) ja jos tekiä löytyy (kohtuu matkan päästä) niin mulle vaan suoraan viestiä niin sovitaan tarkemmin ajankohdasta! :saab: on mallia 9-3 1.8t 2004
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saabiin stage 1

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Otapa yhteys Kangasalla majailevaan nimimerkki Vesa67:aan. Saat vastauksen kaikkiin näihin kysymyksiin.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Satokangas
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Marras 28, 2018 23:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabiin stage 1

Viesti Kirjoittaja Satokangas »

vitusaabisti kirjoitti:Terve, tosiaan kuten otsikko kertoo niin olisi tarkotus hommailla se stage 1. Netistä olen jonkun verran lukenut tuosta, mutta haluaisin täältä varmistuksen osaavalta/tietävältä henkilöltä, että paljonkos semmonen maksais, paljonko tulis tehoja lisää tohon 1.8t malliin jossa vakiona 150heppaa ja tarviiko vaihtaa osia. Lahdessa tosiaan asustelen ja voisin tulla kohtuu matkan päähän käyttämään autoni osaavalla äijällä :) ja jos tekiä löytyy (kohtuu matkan päästä) niin mulle vaan suoraan viestiä niin sovitaan tarkemmin ajankohdasta! :saab: on mallia 9-3 1.8t 2004
Jcarlsonin ohjelmalla saa 220hp/330nm rajoitettuna, että vakio kytkinkin kestäisi.
Itsellä kyseinen toiminut ilman osien vaihtoa samassa vehkeessä
Tekijä löytyi iisalmesta, kiitokset hänelle.
Hintaa oli 200€.
Saab 9-3 -08 1.8t
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4952
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Re: Saabiin stage 1

Viesti Kirjoittaja Tuha »

PK-seudullakin pari osaajaa joista Hook:n softista itselläni kokemusta.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Saabiin stage 1

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Itselläni oli nimimerkin Nappe softa vastaavassa autossa n. 7v. ja toimi kuin tauti. Mies majailee ymmärtääkseni edelleen pääkaupunkiseudulla.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, Toyota Yaris 1.5 Hybrid Active -23, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Satokangas
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ke Marras 28, 2018 23:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabiin stage 1

Viesti Kirjoittaja Satokangas »

Sellainen kuin @tobbana iisalmessa
Saab 9-3 -08 1.8t
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saabiin stage 1

Viesti Kirjoittaja SS »

Täältä löytyy ainakin osa JC:n softien virallisista jälleenmyyjistä ja tarkempaa tietoa softista:
viewtopic.php?f=60&t=165983
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
PA3
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2013 23:08
Paikkakunta: Pinjainen

Re: Saabiin stage 1

Viesti Kirjoittaja PA3 »

Satokangas kirjoitti:
Ke Joulu 19, 2018 23:00
vitusaabisti kirjoitti:Terve, tosiaan kuten otsikko kertoo niin olisi tarkotus hommailla se stage 1. Netistä olen jonkun verran lukenut tuosta, mutta haluaisin täältä varmistuksen osaavalta/tietävältä henkilöltä, että paljonkos semmonen maksais, paljonko tulis tehoja lisää tohon 1.8t malliin jossa vakiona 150heppaa ja tarviiko vaihtaa osia. Lahdessa tosiaan asustelen ja voisin tulla kohtuu matkan päähän käyttämään autoni osaavalla äijällä :) ja jos tekiä löytyy (kohtuu matkan päästä) niin mulle vaan suoraan viestiä niin sovitaan tarkemmin ajankohdasta! :saab: on mallia 9-3 1.8t 2004
Jcarlsonin ohjelmalla saa 220hp/330nm rajoitettuna, että vakio kytkinkin kestäisi.
Itsellä kyseinen toiminut ilman osien vaihtoa samassa vehkeessä
Tekijä löytyi iisalmesta, kiitokset hänelle.
Hintaa oli 200€.
Ei se vakio kytkin kestä, suosiolla heti aeron kytkin ensimmäisen vuoden jälkeen kun se vanha on luistatettu loppuun. Btw., softais maksoi 85e..ja on toiminut 5 vuotta moitteettomsti myös etanolilla (9-3 2007)
Volvo S60 T3 R-Design -11
9-3 1.8t SC -06
9000 2.0t -98
Pontiac Firebird Trans Am TA6.6 1979
Suzuki gsx1250fa
cealdyn
"Ruisku"
Viestit: 119
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 21:40
Paikkakunta: Juva

Re: Saabiin stage 1

Viesti Kirjoittaja cealdyn »

Ehkä hieman aiheen ohi kun tässä ketjussa bensaohjelmasta puhutaan, mutta:

Maptunin sivulla listattu Biopowerille 220hv ja 240hv, miksiköhän? https://www.maptunparts.fi/virityssarja ... 6/mt5/4023 Luulisi, että kannattaisi tuo 240hv ottaa jos siihen ei muuta eroa ole kuin eri suuttimet ja on halvempikin.
9000 CDE 2.3TA -96 Stage1 170tkm
#4674
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 735
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Re: Saabiin stage 1

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

220 jos tankissa on bensiini.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabiin stage 1

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Kysyjä tarkoitti kahta eri versiota biopowerille :!:
Ei eroa bensa vs etanoli tehossa.

Noissa kahdessa eri biopower konversioissa on eri suuttimet. Siitä hintaero. Isommilla suuttimilla halvempi hinta. Tehoakin sitten etanolilla enemmän.

Kumpi sitten kannattaa...enpä tiedä. Varmaan joku palstalla tietää onko jokin merkiitävä asia noiden suuttimien valinnassa?
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 735
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Re: Saabiin stage 1

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Minulla meni ainakin kytkin ensi polkasulla 2.0t biopowerista kun otin tuon JC;n ohjelman ilman rajattua vääntöä. Tämä oli kyllä tiedossa ja 450nm kytkin jo tilauksessa. Jos aikoo vakio kytkimällä pärjätä niin...?
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Saabiin stage 1

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:
Ma Tammi 21, 2019 15:10
Minulla meni ainakin kytkin ensi polkasulla 2.0t biopowerista kun otin tuon JC;n ohjelman ilman rajattua vääntöä. Tämä oli kyllä tiedossa ja 450nm kytkin jo tilauksessa. Jos aikoo vakio kytkimällä pärjätä niin...?
Niin, noissa kaikissa softauksissa tulee vääntöä sen 330+Nm, että sitten siitä voi miettiä onko tarpeen kytkimeen kajota.
Automaatin kanssahan tätä em. ongelmaa ei ole :D :wink: .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Gnek
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: Ma Joulu 25, 2017 19:13

Re: Saabiin stage 1

Viesti Kirjoittaja Gnek »

Foorumin kautta olen paremmin asiaan perehtyneiltä ymmärtänyt että TD04-11T:llä teho jää muuttujista huolimatta aina alle 230hv koska tuotto ei yksinkertaisesti riitä. Ilmeisesti tuo Maptunin lupaama 240hv hyvin optimistinen etanolilupaus on parempi käyttää suoraan isompaan ahtimeen ja pääsääntöisesti lähteä siitä liikkeelle?

Tämä on siis tähän väliin pelkkä toteamus, ei omakohtainen faktatieto. Korjatkaa toki jos olen väärässä.
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 735
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Re: Saabiin stage 1

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Ahtimen lisäksi taitaa vakio suuttimet myös rajoittaa. Kumpi siinä sitten ensin ehtii rajoittaa. Ilmeisesti suuttimet jos ne vaihtamalla saa vähän enemmän tehoa tuossa topiikin aloittajan maptun esimerkissä. Itse jätin ahtimen ja suuttimet vakioksi toistaiseksi.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Vastaa Viestiin