Saab 9-3 1.8i -05
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 1
- Liittynyt: La Loka 20, 2018 13:31
Saab 9-3 1.8i -05
Lämmityslaitteen puhallin "sirahtelee".. onko laakeri voideltavissa?
Re: Saab 9-3 1.8i -05
Eipä se käytännössä ole. Moottori ja puhallin ovat samaa kokonaisuutta. Samalla vaivalla kun puhaltimen irroittaa, niin laittaa uuden tilalle. Itellä aikanaan n. viikon verran ääntämisen alkamisesta puhallin meni mykäksi. Puhallin vaihtuu apukuljettajan jalkotilasta ja huomioitavaa on että puhaltimen ilmakaulan yhdistyminen auton ilmanjakoyksikköön vaatii huolellisuutta, ettei se jää vuotamaan sieltä takimmaisesta kulmasta. Aiheuttaa kivaa vihellystä jouduin aikoinaan irroittamaan puhaltimen uudestaan, kun tuli huonosti laitettua ensimmäisellä kerralla.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Saab 9-3 1.8i -05
Se on juuri noin kuten edellä kerrottiin.
Voitelu on vain hetken apu sirinään. Sen verta joutuu töitä tekemään ja epämukavassa asennossa vänkärin jalkatilassa, että kannattaa suosiolla laittaa uusi puhallin.
Tuo puhaltimen ilmanohjaimen asettelu kohdilleen on tosiaan tehtävä huolella. Pelkkä vihellys ei ole ongelma vaan myös se, että puhallin puhaltaa suoraan kylmää ilmaa kuskin jalkoille, jos ilmaohjaimet eivät ole kohdillaan. Muutoin ulkoilma ei mene kaikki ilmanjakoyksikölle ja lämppärin kennolle vaan osa ilmasta suoraan keskitunnelin takaa kuskin jaloille.
Voitelu on vain hetken apu sirinään. Sen verta joutuu töitä tekemään ja epämukavassa asennossa vänkärin jalkatilassa, että kannattaa suosiolla laittaa uusi puhallin.
Tuo puhaltimen ilmanohjaimen asettelu kohdilleen on tosiaan tehtävä huolella. Pelkkä vihellys ei ole ongelma vaan myös se, että puhallin puhaltaa suoraan kylmää ilmaa kuskin jalkoille, jos ilmaohjaimet eivät ole kohdillaan. Muutoin ulkoilma ei mene kaikki ilmanjakoyksikölle ja lämppärin kennolle vaan osa ilmasta suoraan keskitunnelin takaa kuskin jaloille.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)