Vertailua

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Vertailua

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Tuolta osoitteesta http://www.saab-edu.com näyttää löytyvän myös 9³ SS:n pikaopas, jossa autoa (1.8t) vertaillaan Audi A4:een, Mersun C -malliin, Bemarin 300 -sarjaan ja Volvo S60:een. Näyttäisi siltä, että Saabissa olisi kaikista pienin tavaratila lähes kaikissa vertailuissa (eivät ole selvittäneet Volvon tavaratilan suuruutta) :evil:

http://www.saab-edu.com/brochures/Pocket_Guide_A03E.pdf

Vertailu on ym. 2003 autoille.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Volvossa muistaakseni 440litran kontti, mutta aika hankala sinne on mitään saada, kun tila on niin matala ja täyttöaukko pieni....
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Rommitommi kirjoitti:Volvossa muistaakseni 440litran kontti, mutta aika hankala sinne on mitään saada, kun tila on niin matala ja täyttöaukko pieni....
Eli sekin on isompi kuin Saabin 421 litran kontti.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Kaikki osa-alueet on kompromisseja ja sport sedanissa en laittaisi hirveästi painoarvoa takakontin tilavuudelle. Wagon malleissa se on tärkeämpi vertailukohta koska siinä painotetaan rajusti tavaratilaa muiden asioiden kustannuksella.

Onneksi se Combi tulee suht pian markkinoille niin on enemmän valinnanvaraa eikä pakkopullaa.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

TuuSaR kirjoitti:Onneksi se Combi tulee suht pian markkinoille niin on enemmän valinnanvaraa eikä pakkopullaa.
Nii-in. Olisi saanut tulla markkinoille jo vuosi sitten, koska silloin auton valinta oli "pakkopullaa". Mulle ehdotettiin firmassa Opel Vectraa tai Renault Lagunaa, mutta sain pitkällisen väännön jälkeen itselleni Saabin. Ja kun 9³:sta ei ollut tarjolla muuta kuin Sport Sedan, niin sehän se oli sitten pakko ottaa.

No täytyy olla tyytyväinen siihen, mitä on saanut (eli tuohon Sport Sedaniin) :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
nipa
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 20:18
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja nipa »

Hei Sensonic, tosimagee autohan sulla on, kuten kuvastakin näkyy ;)
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

nipa kirjoitti:Hei Sensonic, tosimagee autohan sulla on, kuten kuvastakin näkyy ;)
Joo, kyllähän sillä ajaa ennemmin kuin turpaansa ottaa :wink:

Ei vaan, kun huristelin sillä pari viikkoa sitten Vuokatista Helsinkiin, niin on se melko oiva peli matka-ajossa. Tosin ohitukset ovat yhtä tuskaa :evil:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Aero04

Viesti Kirjoittaja Aero04 »

Turbo Sensonic kirjoitti: Tosin ohitukset ovat yhtä tuskaa :evil:
Ei suinkaan.. Juuri tämän auton myötä olen oppinut pitämään ohittelusta. :wink:
On se kyllä harmi että Saabi tekee turbottomia (lue: vajaatehoisia) koneita näinkin urheilulliseen sedaniin.
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Mieluummin yksi vanhanaikainen moottori valikoimassa kuin että Turbo Sensonic ajelis jollain rellulla tänä päivänä...
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

TuuSaR kirjoitti:Mieluummin yksi vanhanaikainen moottori valikoimassa kuin että Turbo Sensonic ajelis jollain rellulla tänä päivänä...
Ei se Rellun turbokone hullumpi ole :wink:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Aero04

Viesti Kirjoittaja Aero04 »

TuuSaR kirjoitti:Mieluummin yksi vanhanaikainen moottori valikoimassa kuin että Turbo Sensonic ajelis jollain rellulla tänä päivänä...
Se on kyllä taivahan tosi. :D
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Aero04 kirjoitti:
TuuSaR kirjoitti:Mieluummin yksi vanhanaikainen moottori valikoimassa kuin että Turbo Sensonic ajelis jollain rellulla tänä päivänä...
Se on kyllä taivahan tosi. :D
Joo, tai :evil: pelilla 8O
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Rommitommi kirjoitti:Ei se Rellun turbokone hullumpi ole :wink:
Ensinnäkin: se "ranskanleipä" turbokoneella maksaa 32 100 €, eli enemmän kuin mulle oli asetettu raja (30000 €), minkä auto sai maksaa.

Toiseksi: henkilökohtaisesti en koske pitkällä tikullakaan noihin "ranskanleipiin" :wink:

Kolmenneksi: merkkiuskollisuutta pitää sentään sen verran löytyä, että ei lähde ajelemaan ihan millä tahansa merkeillä :wink: Eikös ruåttalaisetkin sanoa, että "endast Saab gäller"? :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Hyvin on lähtenyt tämä 9-3SS keskustelut käyntiin. Ei se paha voi olla tuo 1,8i-moottori, kun tehot on 122hp (muistinko oikein?). Itse olen ajanut monta vuotta 100 heppaisella 99:llä ja tarvittaessa on päässyt silläkin ohi 8)

Niin. Se miksi lähdin tänne eri osastolle kirjoittamaan on se, että ei se pieni takakontti ole mikään harmi, este, tjsp. huono asia. Se on pojat vain hidaste. Tässä sitten kuva viime kesältä, kun pakkasin perheen kimpsut ja kampsut 99:n 350 litraiseen konttiin. Ja annetaan tehtävä: etsi kuvasta lasten rattaat ja kyseessä ei ole mitkään matkarattaat.

Kuva
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

dimebak kirjoitti:Hyvin on lähtenyt tämä 9-3SS keskustelut käyntiin. Ei se paha voi olla tuo 1,8i-moottori, kun tehot on 122hp (muistinko oikein?). Itse olen ajanut monta vuotta 100 heppaisella 99:llä ja tarvittaessa on päässyt silläkin ohi 8)
No ei se nyt voi "ihan paha" olla, koska Saab on sen Sport Sedanin moottorivalikoimiin ottanut, mutta kyllä tuo moottori alkaa silloin tällöin v*tutt*m**n, varsinkin ohitustilanteissa. Ja on se aika äänekäskin vielä 8O Mutta matka-ajoa tuolla 1.8i:llä taittaa ihan mukavasti. Ja auton alusta on ihan helvetin hyvä vakioalustaksi. Tehoa on tosiaan 122 hv (en muista kierroslukua) ja vääntöä 167 Nm (3800 rpm).
dimebak kirjoitti:Niin. Se miksi lähdin tänne eri osastolle kirjoittamaan on se, että ei se pieni takakontti ole mikään harmi, este, tjsp. huono asia. Se on pojat vain hidaste. Tässä sitten kuva viime kesältä, kun pakkasin perheen kimpsut ja kampsut 99:n 350 litraiseen konttiin. Ja annetaan tehtävä: etsi kuvasta lasten rattaat ja kyseessä ei ole mitkään matkarattaat.

Kuva
Ihan hyvä, että kirjoitit ja kuvakin on asiallinen Kuva. Pienellä järjestelyllä saa lähes ihmeitä aikaa autoa pakattaessa. Joskus on kuitenkin aika turhauttavaa pakata kamoja tuohon Sport Sedaniin, kun on tottunut NG900/OG9-3:n tavaratilamittoihin, johon saa mahdutettua melkein mitä vaan. Jopa Saloran 32" televisio mahtui NG900:n takakonttiin :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin