particulate filter full
particulate filter full
Saab 9-3 1.9tid vm.06
Eli tuli tuollainen teksi autoon ja auto rupesi röpöttämään?
Voiko tuo tehdä röpötystä ja omituista hajua?
Onko tämä nyt se dpf eli hiukkas suodatin? (Eka dieselini)
Pystyykö tekemään jotain vai meneekö koko palikka uusiksi?
Eli tuli tuollainen teksi autoon ja auto rupesi röpöttämään?
Voiko tuo tehdä röpötystä ja omituista hajua?
Onko tämä nyt se dpf eli hiukkas suodatin? (Eka dieselini)
Pystyykö tekemään jotain vai meneekö koko palikka uusiksi?
-
- "Hirsch"
- Viestit: 901
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: particulate filter full
Röpötyksestä en tiedä, mutta hajua saattaa olla.
Kanki läpi filtteristä ja ohjelmaa sisään.
Kanki läpi filtteristä ja ohjelmaa sisään.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: particulate filter full
Kyllähän sille saappikorjaamolla techillä saa regeneroinnin päälle, Saattaa auttaa, jos dpf on vielä pelastettavissa tai sitten ei. Muutamalla satasella noita filttereitä saa tarvikkeena uusia tai neobrossilta purkuosia -> https://www.neobrothers.co.uk/exhaust-system-1514-c.asp
Toinen vaihtoehto on tyhjentää pönttö asiallisesti irroittamalla se ja leikkaamalla pönttö auki yläpuolelta, jotta katsuri ei huomaa ja ladata dpf:n tapposofta sisään... Tästähän ollaan jo julkisuudessa hyvin huolissaan, kun sitten mustaa savua puskevat diisselit tuhoaa koko maailman
Eski
Toinen vaihtoehto on tyhjentää pönttö asiallisesti irroittamalla se ja leikkaamalla pönttö auki yläpuolelta, jotta katsuri ei huomaa ja ladata dpf:n tapposofta sisään... Tästähän ollaan jo julkisuudessa hyvin huolissaan, kun sitten mustaa savua puskevat diisselit tuhoaa koko maailman
Eski
Re: particulate filter full
Myös Op-Comilla onnistuu pakkopoltto, jolla suodatin saattaisi olla vielä pelastettavissa. En ajaisi autolla yhtään ennen kuin tuota on kokeiltu. Lisäajelut vain lisää todennäköisyyttä että ei tule pakkopoltolla kuntoon.
Tulee tuo sitten pakkopoltolla, suodattimen vaihdolla tai sen poistamisella, kannattaa tutkia kunnolla mahdolliset tekniset syyt suodattimen tukkeutumiseen. Ainakin ahtovuodot tarkastukseen.
Tulee tuo sitten pakkopoltolla, suodattimen vaihdolla tai sen poistamisella, kannattaa tutkia kunnolla mahdolliset tekniset syyt suodattimen tukkeutumiseen. Ainakin ahtovuodot tarkastukseen.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hirsch"
- Viestit: 901
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: particulate filter full
Ensimmäisen pöntön leikkasin auki, mutta loput olen vain hakannut tyhjäksi, niin säästyy hitsailuilta. Etsi-toiminnolla löytyy aika paljon juttua aiheesta. Toki saa tässäkin keskustella.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: particulate filter full
AZP kirjoitti:Myös Op-Comilla onnistuu pakkopoltto, jolla suodatin saattaisi olla vielä pelastettavissa. En ajaisi autolla yhtään ennen kuin tuota on kokeiltu. Lisäajelut vain lisää todennäköisyyttä että ei tule pakkopoltolla kuntoon.
Tulee tuo sitten pakkopoltolla, suodattimen vaihdolla tai sen poistamisella, kannattaa tutkia kunnolla mahdolliset tekniset syyt suodattimen tukkeutumiseen. Ainakin ahtovuodot tarkastukseen.
Veikkaan syyksi lyhyttä ajoa kun oli muutto ja siinä tuli ajeltua kärryn kanssa aikapaljon pientä matkaa.
P.s. auton kilometrit 420TKM
Mistä saisi Op-Comin ostettua? meneekö ebay hommiksi?
Re: particulate filter full
Siinä tapauksessa kannattaa tarkistaa myös moottoriöljyn taso. Suattaa olla aika reilusti löpöä öljyn seassa ja aika monta dpf-konetta on "räjähtänyt" kun tuo öljyliemi lopulta syttyy huohotuksen kautta koneessa... DPF-diisseliä ei ole tehty pätkäajoon, jolloin se ei pysty tekemään dpf:n puhdistuspolttoa loppun, vaan se jää aina kesken.
Eski
Eski
Re: particulate filter full
Tuolla metodilla vaan menee katalysaattorikin.P.Y-J. Kannisto kirjoitti:Ensimmäisen pöntön leikkasin auki, mutta loput olen vain hakannut tyhjäksi, niin säästyy hitsailuilta. Etsi-toiminnolla löytyy aika paljon juttua aiheesta. Toki saa tässäkin keskustella.
Ihan ekana kokeilisin pakkopolttoa testerillä ja selvittäisin onko ahtovuotoa tai jotain muuta vikaa joka aiheutaisi savutusta.
DPF poltto haiskahtaa kumin käryltä, ihan notmaalistikin. Polton ollessa käynnissä autoa ei kannata sammuttaa vaan käyttää tai ajella kunnes poltto valmis, jos mahdollista.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: particulate filter full
Op-comin saa varmaan helpoiten ebaysta ostettua. Hintaa alle 20 oiroa. Monelta harrastajalta löytyy myös lainaan.
Noilla kilsoilla voi olla DPF vanhuuttaan tukossa tai ainakin tukkeutua helpommin kuin uutena. Pätkäajo voi kyllä sen tukkia jolloin saattaisi tulla pakkopoltolla kuntoon.
Noilla kilsoilla voi olla DPF vanhuuttaan tukossa tai ainakin tukkeutua helpommin kuin uutena. Pätkäajo voi kyllä sen tukkia jolloin saattaisi tulla pakkopoltolla kuntoon.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hirsch"
- Viestit: 901
- Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 08:04
- Paikkakunta: Huittinen / Ypäjä
Re: particulate filter full
Samalla tosiaan pääsee tuosta katiskastakin.SS kirjoitti: Tuolla metodilla vaan menee katalysaattorikin.
Ihan ekana kokeilisin pakkopolttoa testerillä ja selvittäisin onko ahtovuotoa tai jotain muuta vikaa joka aiheutaisi savutusta.
DPF poltto haiskahtaa kumin käryltä, ihan notmaalistikin. Polton ollessa käynnissä autoa ei kannata sammuttaa vaan käyttää tai ajella kunnes poltto valmis, jos mahdollista.
Taitaa tuo vuotava egrräkin tukkia filtteriä.
Saab 9-5 Vector -03 450 tkm
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Numerossa 040 538 0231 autetaan kohtalontovereita, on tekkii ja miggii
Re: particulate filter full
Tähän hätään voi olla, ettei OpCom ehdi saapua, tai riippuu miten paljon autoa päivittäin tarvitsee, joten paikkakuntaa vaan esille, niin saattaa OpCom löytyä läheltäkin. Toki se OpCom kannattaa hankkia myöhempää tarvetta varten.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: particulate filter full
petrisa kirjoitti:Tähän hätään voi olla, ettei OpCom ehdi saapua, tai riippuu miten paljon autoa päivittäin tarvitsee, joten paikkakuntaa vaan esille, niin saattaa OpCom löytyä läheltäkin. Toki se OpCom kannattaa hankkia myöhempää tarvetta varten.
Paikkakunta = Pori joo täytyy laittaa tilaukseen myöhempää varten.
Tuolla pystyy muutenkin lukemaan vikakoodit?
Re: particulate filter full
Jep, ainakin osan vikakoodeista. Kaikkia koodeja ei saa luettua millään muulla kuin techillä...
Eski
Eski
Re: particulate filter full
Tarkennetaan tuota viestiä .... valtaosan vikakoodeistaEski kirjoitti:Jep, ainakin osan vikakoodeista. Kaikkia koodeja ei saa luettua millään muulla kuin techillä...
Eski
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: particulate filter full
Tämän mukaan Raumalta löytyisi lähin TECH2:
viewtopic.php?f=23&t=137045
OP-COM:eille ei taida vastaava listausta löytyä. Noiden kiinapalikoiden toimivuus on vähän niin ja näin, pätee kaikkiin testereihin. Oma OP-COM ei oo koskaan toiminut kun sitä oikeasti tarvitsisi, muulloin testatessa kyllä
viewtopic.php?f=23&t=137045
OP-COM:eille ei taida vastaava listausta löytyä. Noiden kiinapalikoiden toimivuus on vähän niin ja näin, pätee kaikkiin testereihin. Oma OP-COM ei oo koskaan toiminut kun sitä oikeasti tarvitsisi, muulloin testatessa kyllä
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2