NG kolkkin kytkinremontti

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
makezq
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 09:21
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

NG kolkkin kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja makezq »

Eli nyt rupesi tekemään mieli menoja enemmän ja ahdinpäivitys on lähellä. Toi vakiokytkin on kyllä pelannut ihan jees napen 230hv/350nm softalla, mutta ton ahtimen jälkeen sen vaihtaminen taitaa olla välttämättömyys. Mitä vaihtoehtoja on laittaa tilalle ? Aeron ? Viisaammat neuvokoon :roll:
Wapexi
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: La Huhti 01, 2017 00:56

Re: NG kolkkin kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja Wapexi »

9-5 aeron kytkin tilalle kestää vähintään sen 450nm.
Tomi V
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: To Helmi 16, 2017 19:16
Paikkakunta: Lehmo

Re: NG kolkkin kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja Tomi V »

Miulle laitettiin maptunin 450 nm kytkin ja uusi kaksoismassa ja työsylinteri. 6 vaihteinen siis kyseessä stage 1 virityksellä. Hyvin on pelannut ja kestänyt ainakin nuo eSID:n mittaamat 231 hp ja 364 nm :D ja tuntuma kytkimessä ja ajettavuudessa on alkuperäisen tuntuinen.
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
makezq
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Tammi 24, 2017 09:21
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: NG kolkkin kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja makezq »

aijuu, unohtui viel mainita et 5v manuaali kyseessä :D
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: NG kolkkin kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

5v manuaali ja jos vielä kiinteällä vauhtipyörällä niin 9-5 aeron kytkinpaketti on ylivoimainen hinta/pito -suhteessa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Tomi V
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: To Helmi 16, 2017 19:16
Paikkakunta: Lehmo

Re: NG kolkkin kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja Tomi V »

Ihan näin mielenkiinnosta jälkikäteen niin olisiko tuo 9-5 aeron setti käynyt tuohon miun kaksoismassalla olevaan 6 vaihteiseen? Vaihtoehtoja solloin puntaroitiin ja päädyttiin tilaamaan varmasti tuohon autoon sopivat osat.
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Wapexi
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: La Huhti 01, 2017 00:56

Re: NG kolkkin kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja Wapexi »

Ei olisi sopinut, ainoastaan 5-v kovalla vauhtipyörällä johon sopii.
maiden838
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Maalis 01, 2017 20:37

Re: NG kolkkin kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja maiden838 »

Tässä jälkikäteen kyselen että mistä sen näkee että onko kiinteä vai kaksoismassa ilman koneen levittämistä? Itse kyllä tilasin neolta sen maptunin 450nm kytkimen vuosi sitten ja sattui käymään 5v-manuaaliin.
9-3 SS Aero -05 stage1/biopower
Tomi V
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: To Helmi 16, 2017 19:16
Paikkakunta: Lehmo

Re: NG kolkkin kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja Tomi V »

Miulla ainakin kuuli kun auto käynnissä :lol:
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Di17
"Turbo"
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Touko 05, 2017 20:47

Re: NG kolkkin kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja Di17 »

Tomi V kirjoitti:
Pe Tammi 11, 2019 07:10
Miulla ainakin kuuli kun auto käynnissä :lol:
Miltä se kuulostaa? Itsellä on nykyisessä viisivaihteisessa kolkissa edellisen omistajan laittama femman kytkin, mutta ei ole mitään tietoa millaisilla palikoilla se sinne on istutettu. Kuuntelua kyllä häiritsee vähän muokattu pakoputki :D
Aloitteleva saabisti - 9-3 SC 2.0
Tomi V
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: To Helmi 16, 2017 19:16
Paikkakunta: Lehmo

Re: NG kolkkin kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja Tomi V »

Siis miulla oli alkuperäinen kytkin kaksoismassavauhtipyörineen paikallaan ennen remonttia. Mitenhän tuota ääntä nyt kuvailis. Sellanen roklatus kytkin ylhäällä. Kytkin pohjassa ei mitään ääntä. Ei tuosta kaikki ylimääräiset äänet hävinny vieläkään vaikka kaikki osat kytkimessä uutta. Vähentyi kuitenkin. Tuleneeko sitten vaihdelaatikosta vai mistä vai kuuluuko tuosta kaksoismassasta kuuluakkin ääntä vaikka ei sökö olekkaan? Ei oo kuitenkaan muuttunu pahemmaksi ja kaikki pelaa niin en oo jaksanu kiinnittää huomiota.

Kylmänä ei kuulu mitään. Vasta kun ajaa esim. 10 km ja jättää auton pyörimään tyhjäkäyntiä niin kuulee kyllä selvästi. Ja edelleen kytkintä polkemalla häviää.
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
laiho
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Helmi 27, 2019 09:15
Paikkakunta: tampere

Re: NG kolkkin kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja laiho »

Paljonkos näillä kaksoismassoilla keskimäärin ajaa ennen kun on vaihtokunnossa? Uus kytkin jo hommattuna tohon 6-vaihteiseen mutta rupesin miettimään että pitäskö vp vaihtaa samalla kertaa vaikkei vielä pidäkään meteliä. Reilu 200tkm mittarissa
Saab 9-3 2.0t -09 biopower
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: NG kolkkin kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Bensa vai diiisselikoneella ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
laiho
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ke Helmi 27, 2019 09:15
Paikkakunta: tampere

Re: NG kolkkin kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja laiho »

vesa67 kirjoitti:
La Maalis 16, 2019 16:18
Bensa vai diiisselikoneella ?
Bensa
Saab 9-3 2.0t -09 biopower
Tomi V
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: To Helmi 16, 2017 19:16
Paikkakunta: Lehmo

Re: NG kolkkin kytkinremontti

Viesti Kirjoittaja Tomi V »

Eihän tuo kaksoismassa kovin paljoa maksa tuohon työn määrään nähden mikä tuossa kytkinrempassa on niin itse päädyin ainakin vaihdattamaan kaikki osat kerralla uusiin.
9-3 SC Vector -09 (biopoweroitu)
Vastaa Viestiin