XWD ei-eLSD eLSD:ksi?

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
rte
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Maalis 24, 2014 13:01

XWD ei-eLSD eLSD:ksi?

Viesti Kirjoittaja rte »

Onko tietoa tai peräti kokemusta voiko 9-3 XWD ei-eLSD:n muuttaa eLSD:llä varustetuksi? Otetaan esimerkiksi vaikkapa vm. 2010.

Jos tämä onnistuu, niin mitä kaikkea tämä vaatii? Haen siis seuraavan tyylistä tietoa:
- vanha takadifferentiaali (osanro 12 842 965) pois ja uusi ELSD:llä varustettu (osanro 12 842 967) tilalle
- vanha vasen takavetoakseli (osanro 12 778 059) pois ja uusi tilalle (osanro 12 778 061)

Miten sitten tietokonepuoli? Kun takadifferentiaalin ohjausyksikkö vaihtuu, niin
a) vaatiiko se ohjelmointia,
b) huomaako muut yksiköt muutoksen automaattisesti (ei ohjelmointia) vai
c) lähettääkö takadifferentiaalin ohjausyksikko tietoa väylään lainkaan?

Onko tietoa mitä eroa on EPC:ssä mainituilla takadifferentiaaleilla; osanrot 12 842 967 ja 12 845 058?
Avatar
timpetti
"Hölösuu"
Viestit: 1774
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki

Re: XWD ei-eLSD eLSD:ksi?

Viesti Kirjoittaja timpetti »

Mutu-vastauksena sanoisin että ohjainyksikkö vaatii ohjelmoinnin autoon.
Viimeksi muokannut timpetti, Ma Kesä 05, 2023 13:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Juniori
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Loka 13, 2018 20:57

Re: XWD ei-eLSD eLSD:ksi?

Viesti Kirjoittaja Juniori »

Vanha viestiketju mutta tähän asiaan kiinnostaisi saada tietoa jos jollain olisi jakaa.


-Onni
Vastaa Viestiin