nykimistä -04 sport sedanissa
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe Huhti 05, 2019 00:18
nykimistä -04 sport sedanissa
Elikkäs osattasko täällä neuvoa mistä lähteä vikaa etsimään, kun -04vm sport sedan aj.340tkm aloitti nykimisen. Normaalissa ajossa ei vikaa, mutta kun kaasun painaa pohjaan niin tuntuu nykimistä hetken aikaa ja sen jälkeen taas ampaisee kunnolla liikkeelle? Autossa on joku ohjelma, mutta en tiedä yhtään kenen laittama/tekemä.
Tulpat vaihdettiin, mutta ei auttanut asiaa vaan kun kokeili kiihdyttää niin noin 10sek ajan moottorin vikavalo vilkkui, ei siis palanut kokoaikaa vaan vilkutteli valoa ja sama nykiminen jatkui...
Tulpat vaihdettiin, mutta ei auttanut asiaa vaan kun kokeili kiihdyttää niin noin 10sek ajan moottorin vikavalo vilkkui, ei siis palanut kokoaikaa vaan vilkutteli valoa ja sama nykiminen jatkui...
Re: nykimistä -04 sport sedanissa
Ensimmäiseksi kannattaa varmaan tarkistuttaa tuo softa, jonkun foorumilaisen gurun kanssa, ohjelmiakin on huonoja ja sitten toimivia.
Tulpat , puolat, ja koska kilometrejä jo takana, niin kampiakselin asentoanturikin voi olla kohta vaihtokelpoinen, vaikka
ei itse tuota nykimistä suoraan aiheuttaisikaan. Lisäksi kaikenlaiset ahto ja alipainevuodot voivat aiheuttaa kyseisiä oireita.
Tulpat , puolat, ja koska kilometrejä jo takana, niin kampiakselin asentoanturikin voi olla kohta vaihtokelpoinen, vaikka
ei itse tuota nykimistä suoraan aiheuttaisikaan. Lisäksi kaikenlaiset ahto ja alipainevuodot voivat aiheuttaa kyseisiä oireita.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: nykimistä -04 sport sedanissa
Kampiakselin anturia en lähtisi näillä oireilla vaihtamaan, kun sen vika yleensä aiheuttaa huonoa käynnistyvyttä etenkin lämpimällä koneella.
Sitävastoin puola(t) vanhetessaan johtavat juurikin kuvattuihn oireisiin. Toimivat normiajossa ihan hyvin mutta kovemmilla ahdoilla alkaa pätkimään.
Toki syytähän ehkä olisi arvailujen sijaan katsoa testerillä vikamuisti ja mahdollisesti arvoja ajon aikana kiihdyttäessä. Mikäli tuo sytytyspuoli näyttäisi olevan kunnossa niin seuraavaksi vikaa voi olla riittämättömässä polttoaineessa. Lähinnä polttoaineen paine: pumppu, paineensäädin tai sitten polttoaine suutinvika.
Sitävastoin puola(t) vanhetessaan johtavat juurikin kuvattuihn oireisiin. Toimivat normiajossa ihan hyvin mutta kovemmilla ahdoilla alkaa pätkimään.
Toki syytähän ehkä olisi arvailujen sijaan katsoa testerillä vikamuisti ja mahdollisesti arvoja ajon aikana kiihdyttäessä. Mikäli tuo sytytyspuoli näyttäisi olevan kunnossa niin seuraavaksi vikaa voi olla riittämättömässä polttoaineessa. Lähinnä polttoaineen paine: pumppu, paineensäädin tai sitten polttoaine suutinvika.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe Huhti 05, 2019 00:18
Re: nykimistä -04 sport sedanissa
Vikakoodit luettu tänään ei mitään koodeja löytynyt, seuraavaksi tuli mieleen voisko bensansuodatin olla vaihtokkunnossa, kun vedot löytyy kumminkin hetken nykimisen jälkeen eli voisko kerätä bensanpainetta kun sen jälkeen kun nykiminen loppuu niin ampaisee kyllä liikkeelle?petrisa kirjoitti: ↑Pe Huhti 05, 2019 08:08Kampiakselin anturia en lähtisi näillä oireilla vaihtamaan, kun sen vika yleensä aiheuttaa huonoa käynnistyvyttä etenkin lämpimällä koneella.
Sitävastoin puola(t) vanhetessaan johtavat juurikin kuvattuihn oireisiin. Toimivat normiajossa ihan hyvin mutta kovemmilla ahdoilla alkaa pätkimään.
Toki syytähän ehkä olisi arvailujen sijaan katsoa testerillä vikamuisti ja mahdollisesti arvoja ajon aikana kiihdyttäessä. Mikäli tuo sytytyspuoli näyttäisi olevan kunnossa niin seuraavaksi vikaa voi olla riittämättömässä polttoaineessa. Lähinnä polttoaineen paine: pumppu, paineensäädin tai sitten polttoaine suutinvika.
Re: nykimistä -04 sport sedanissa
Jos tuo 340tkm rullattu ja alkuperäinen pumppu niin pitkälle on sillä kyllä päästy .
Pumppu mun veikkaus ja suodatin kannattaa uusia aina jos ei tietoa onko sille mitään tehty.
Pumppu mun veikkaus ja suodatin kannattaa uusia aina jos ei tietoa onko sille mitään tehty.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe Huhti 05, 2019 00:18
Re: nykimistä -04 sport sedanissa
Tässä just vaihtamassa tuota bensansuodatinta, mutta ei tahdo toinen ”pikakiinnike” irrota, oisko jollain vinkkejä antaa miten koittaa irrottaa?
Re: nykimistä -04 sport sedanissa
Houkuttelua ja kitkuttelua. Hiekka siellä liittimessä jarraa.
Tuliko oikeat tulpat. Nämä on sairaalloisen tarkkoja että on oikea ngk tyyppi. En muista mikä löytyy kyllä keskusteluista.
Näijen pensa konneijen kans on vähä niin että käjet saa ennen starttia ristiä että lähteekö käymään ja joka kiihytyksen jäläkeen kylymärinki alkaako pätkimään ja vikavalo tuikkimaan....
Tuliko oikeat tulpat. Nämä on sairaalloisen tarkkoja että on oikea ngk tyyppi. En muista mikä löytyy kyllä keskusteluista.
Näijen pensa konneijen kans on vähä niin että käjet saa ennen starttia ristiä että lähteekö käymään ja joka kiihytyksen jäläkeen kylymärinki alkaako pätkimään ja vikavalo tuikkimaan....
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe Huhti 05, 2019 00:18
Re: nykimistä -04 sport sedanissa
Huippua porukkaa täällä kun niin nopeasti saa apua! Bensansuodattimen vaihto ei auttanut, joten seuraavaksi puola(t) pitäisi varmaan katsella, mutta antaisiko vikakoodia tuollainen motomaatin vikakoodilaite jos niissä häikkää olisi? Jos ei puolissa vikaa niin sitten bensapumppua vaihtelemaan!
Re: nykimistä -04 sport sedanissa
Niin...että vedot löytyykin hetken kuluttua nykimisen jälkeen .sport sedani kirjoitti: ↑Pe Huhti 05, 2019 10:34Vikakoodit luettu tänään ei mitään koodeja löytynyt, seuraavaksi tuli mieleen voisko bensansuodatin olla vaihtokkunnossa, kun vedot löytyy kumminkin hetken nykimisen jälkeen eli voisko kerätä bensanpainetta kun sen jälkeen kun nykiminen loppuu niin ampaisee kyllä liikkeelle?petrisa kirjoitti: ↑Pe Huhti 05, 2019 08:08Kampiakselin anturia en lähtisi näillä oireilla vaihtamaan, kun sen vika yleensä aiheuttaa huonoa käynnistyvyttä etenkin lämpimällä koneella.
Sitävastoin puola(t) vanhetessaan johtavat juurikin kuvattuihn oireisiin. Toimivat normiajossa ihan hyvin mutta kovemmilla ahdoilla alkaa pätkimään.
Toki syytähän ehkä olisi arvailujen sijaan katsoa testerillä vikamuisti ja mahdollisesti arvoja ajon aikana kiihdyttäessä. Mikäli tuo sytytyspuoli näyttäisi olevan kunnossa niin seuraavaksi vikaa voi olla riittämättömässä polttoaineessa. Lähinnä polttoaineen paine: pumppu, paineensäädin tai sitten polttoaine suutinvika.
Ei oikein tunnu sopivan kuitenkaan polttoainepumpun tai suodattimen vikaan. Suodatinhan on jo nyt sitten vaihdettukin, ilman tulosta. Mikäli pumpussa olisi vikaa niin tuskin se sitten taas kovan kiihdytyksen aikana yllättäen alkaisi toimia, kun muistetaan, että se on sähköinen pumppu, joka toimii koko ajan "täysillä". Jos pumpussa olisi vika, niin mitä pidempään kiihdyttää sitä varmemmin tuotto loppuu ja nykiminen alkaa. Nythän näin ei käykään vaan veto palautuu.
Vika voisi olla paremminkin polttoainejakotukin paineen säätimessä, joka takertelee eikä ensialkuun ahtojen noustessa imusarjassa ehdi mukaan nostamaan polttoainepainetta samaan tahtiin. Tuo säätimen toiminta kannattaa testata tai sitten vaihtaa suosiolla, kun ei kallis osa ole.
Motonetin testerit tuskin mitään saa aikaan, vaan syytä olisi kääntyä Tech2 tai OpCommin puoleen
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: nykimistä -04 sport sedanissa
Tuo moottorivikavalon vilkkuminen tarkoittaa käsittääkseni ongelmaa seossuhteessa. Tällöin pitäisi kaasu nostaa välittömästi niin, ettei valo vilku enää. Katalysaattori tai itse moottori voi tuosta nimittäin ottaa kipeää. Itsellä vilkkui, kun oli iso ahtovuoto turbon jälkeen ja kaikki mitattu ilma ei mennytkään moottoriin.
Muuten tuo nykiminen ahdoilla sopisi puolavikaan. Valokin varmaan vilkkuu, kun tarpeeksi tulee syttykatkoksia. Tuosta pitäisi jäädä kyllä koodi muistiin, mutta tiedä sitten, saako kaikilla lukijoilla tuon muistin esille.
Tarvikepuolat eivät muuten välttämättä tässä autossa pelaa. NeoBrosilta Englannista saa alkuperäiset vähän päälle 200 euron.
Muuten tuo nykiminen ahdoilla sopisi puolavikaan. Valokin varmaan vilkkuu, kun tarpeeksi tulee syttykatkoksia. Tuosta pitäisi jäädä kyllä koodi muistiin, mutta tiedä sitten, saako kaikilla lukijoilla tuon muistin esille.
Tarvikepuolat eivät muuten välttämättä tässä autossa pelaa. NeoBrosilta Englannista saa alkuperäiset vähän päälle 200 euron.
#7525
Aero 9-3 2003
Aero 9-3 2003
-
- "Kaasari"
- Viestit: 6
- Liittynyt: Pe Huhti 05, 2019 00:18
Re: nykimistä -04 sport sedanissa
Kyllä se vaan taitaa niin olla että auto vietävä Joensuun saab huoltamoon kun alkaa omat taidot loppua tähän paikkaan. Sellasta vielä tuosta viasta, että tasaisesti kaasua polkiessa pystyy kiihyttämään vaikka rajottimelle asti, mutta kun polkaiset suoraan kaasun pohjaan niin nykiminen ja vikavalon vilkkuminen alkaa.
Ja sit vielä, että vikahan ilmaantui sen jälkeen, kun tuli yksi päivä testattua nuita saabin tehoja ihan tosissaan kun testattiin paljon se menee 0-140km/h ja sen jälkeen vähän aikaa olin paikallaan ja kun ajamaan lähti ja lähti ohittamaan niin nykiminen tuli esiin.
Ja sit vielä, että vikahan ilmaantui sen jälkeen, kun tuli yksi päivä testattua nuita saabin tehoja ihan tosissaan kun testattiin paljon se menee 0-140km/h ja sen jälkeen vähän aikaa olin paikallaan ja kun ajamaan lähti ja lähti ohittamaan niin nykiminen tuli esiin.