Puristuspaineet nolla

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
unnah
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ke Elo 27, 2014 18:18
Paikkakunta: Oulu

Puristuspaineet nolla

Viesti Kirjoittaja unnah »

Saab 9-3 2.0 turbo vuosimalli 2003 :Moottori B207L.Sammu hetken päästä kun olin käynnistänyt.Etsittiin vikaa.Saa polttoainetta ja iskee myös kipinän.
Kun moottoria yritti käynnistää,niin pyöri niin kuin ei olisin puristuksia koneessa.Tänään sitten mittasin puristuspaineet,kun sain hommatua puristupainemittarin.Kaikissa sylintereissä näyttää paineeksi PELKKÄÄ NOLLAA.Luulin että puristuspainemittari on rikki.Ei olut.Testasin pumppaamalla mittariiin painettta polkupyörämittarilla,niin mittari näytti painetta.
Onko muilla tullut vastaa ongelmaa :roll:
markkula
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 19:33
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Puristuspaineet nolla

Viesti Kirjoittaja markkula »

Nokka-akselin pultti poikki?
9-5 2.0 Tid 2010
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Puristuspaineet nolla

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Teittekö mitään remonttia ennen tätä.. ja jos niin mitä, vai ilmenikö yhtä-äkkiä tyhjästä?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
unnah
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ke Elo 27, 2014 18:18
Paikkakunta: Oulu

Re: Puristuspaineet nolla

Viesti Kirjoittaja unnah »

Ei ollut nokka-akselin pulttipoikki.Käytin venttikopan pois .Ei näy silmämääräisesti mitän vikaa.
Moottoriin ei ole tehty mitään remonttia.
aamulla ajoin autolla noin 10 km,jonka jälkeen auto seisoi parkissa 20 minuttia.Käynnistin auton.Laitoin pakin päälle ja alkoin pakittamaan.
Auto liikkui muutaman metrin ja sitten sammui.Ei kuulunut mitään epämääräisä ääntä kun sammui.Kokeilin startata ei edes yrittänytkäyntiin
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Puristuspaineet nolla

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Taitaa ollla jako pielessä, ketju hypännyt rikkoutuneen kiristimen tai muun syyn takia ja aika hyvällä todennäköisyydellä on nyt venttiilejä osunut mäntiin.
Voi koittaa laittaa jako kohdalleen ja mittaa puristukset uudestaan mutta pahoin pelkään että kansiremppaa luvasss, ja mahdollisesti jakopääkin
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
unnah
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ke Elo 27, 2014 18:18
Paikkakunta: Oulu

Re: Puristuspaineet nolla

Viesti Kirjoittaja unnah »

Otin kannen pois.Imuventtiilit osuneet mäntiin :twisted: Syynä kiinnileikannut ohjustehostimen pumppu.
Osat tilattu remonttia varten saksasta.Nyt ootellaan osia :roll:
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3431
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Puristuspaineet nolla

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Mulla vastaava tapaus odottaa korjausta. Pitääkin tutkia onko pumppu jumissa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Puristuspaineet nolla

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

On niitä tullut aiemminkin vastaan. Saattaa liittyä siihen ilmiöön kun akselistefa vuotaa moottoriöljyä tehostinnesteen puolelle ja sen mikstuuran ominaisuudet voi olla poikkeavia.
Jos niitä kokonaisia kansia saa vielä edullisesti niin kannattaa harkita sitä vaihtoehtoa kunnostamisen sijaan. Ja jakopää samalla, siellä voi olla ohjaimia rikki tapahtuneen seurauksena.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
unnah
"Tuplakaasari"
Viestit: 69
Liittynyt: Ke Elo 27, 2014 18:18
Paikkakunta: Oulu

Re: Puristuspaineet nolla

Viesti Kirjoittaja unnah »

suorsa kirjoitti:
Pe Heinä 05, 2019 20:13
Mulla vastaava tapaus odottaa korjausta. Pitääkin tutkia onko pumppu jumissa.
Tarkista myös ettei imunokka-akselin kuusiokolo pää(ohjaustehostimen pumpun pää)pyöri tyhjää.
Itsellä pyörii tyhjää tuo pää.Eli kun ohjaustehostimen pumppu leikkasi kiinni meni jako sekaisin.Imuventtiilit solmuuun,Niin myös meni tuo imunokka-akseli romuksi.
Että näin.
Vastaa Viestiin