Jousien muutoskatsastus.

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Jousien muutoskatsastus.

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Kävin eilen katsastamassa tuota meidän Ttid:tä ja yritin samalla muutoskatsastaa eibach jouset mutta pieleen meni.. TUV paperi oli sekä mittauslappu pyöränkulmista, mutta mittauslapussa oli kaksi tulosta punaisella sekä siitä puuttui mitta pyöränkaaresta pyörännapaan, sekä asentajan allekirjoitus. Sekä sitten se lätkäs mulle traficom:n C115 osaluettelon käteen että se pitää täyttää.. Mitä helvettiä siitä osaluettelosta edes pitää täyttää kun ei siinä ole mainittu mitään jousien vaihdosta, ja eikö tuo TUV lappu kerro mitä on vaihdettu ja mistä?
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13191
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Jousien muutoskatsastus.

Viesti Kirjoittaja AZP »

Mene sinne suuntauksen tehneeseen liikkeeseen ja pyydä siihen lappuun ne puuttuvat mitat ja allekirjoitus. Jos ei säädöt vihreille onnistu, niin voit vaikka kysyä löytyykö korjaamon mittauslaitteesta mahdollisuys syöttää ne raja-arvot itse, niin pääsee itse määrittelemään ne luvut vihreiksi.

Mitkä saadöt muuten oli punaisella? Oliko casteri?

Osaluettelo liittynee muutosprosentteihin, eli jousien vaihdosta lasketaan 2 % auton osista vaihdetuiksi. Ettei kukaan vain puljaa korinvaihtosaappia :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Jousien muutoskatsastus.

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Eilen soittelin kaverille kuka sääti kulmat ja yritetään tänään säätää/kikkailla uudestaan jos ehditään.. Mutta joo vasen etu caster 2.08`kun rajat 2.24-3.24` sekä oikea etu camber -1.34`kun rajat on -1.24-0.24` Auto kulkee nyt todella suoraan ja hyvin, ei vetele kiihdytyksissä eikä urissa. Täytyy yrittää runoilla jotain siihen osaluetteloon.. Meinasin saada vielä sakot tiistaina poliisilta kun tuo auton katsastus meni pitkäksi ja se ei nyt sitten mennytkään läpi vaikka yleensä saabien katsastus on ollut läpihuuto juttu..
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
aero
-
Viestit: 8670
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Jousien muutoskatsastus.

Viesti Kirjoittaja aero »

Ei kai siihen lappuun mitään tartte satuilla, eikös siihen voi sopivaan kohtaan ihan suoraan kirjoittaa osat mitä on vaihdettu, millaiset ne on ja mistä ovat peräisin.

Tyyliin "Jouset, Eibach tuotenro XXX-YYY, hankintapaikka ZZZ (tai vaikka rekkari AAA-000, jos käytetyt ja tiedossa mistä autosta, tai sitten vaan "käytetyt")" kohtaan akselistot, sekä etu- että taka-. Tai jos ei tuo kelpaa, niin kyllä se inssi auttaa ja kertoo että mitä siihen pitää täyttää ja miten. Jos ei auta, niin raha kelpaa kyllä toiselle katsastustoimijalle.

Jos joku muu miettii, miltä lomake näyttää, niin tuosta: https://asiointi.trafi.fi/omatrafi-form ... omake/C115
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 953
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Jousien muutoskatsastus.

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Jatkossa sitten, kun säädetään kulmia muutoskatsastusta varten, niin muistakaa mainita että se tulee muutoskatsastusta varten.
Tämä siksi, että siinä suuntauslapussa täytyy olla kaikki arvot toleranssien sisällä, myös ne joihin ei ole säätöä olemassa ja jotka ovat olleet jo tehtaalla pielessä.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Vastaa Viestiin