Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Eski »

Noista saapeista ttid on selvä voittaja. Et ilmeisesti ole ajanut vectorilla, jos voit edes harkita linearia :twisted: Ttdissä et tarvitse lämpötolppaa, koska autossa on eberi ja se on aina lähtövalmis alle 30min eberöinnillä... Jos tuohon hintaan tekevät jakopään, niin kannattaa vielä varmistaa että tekevätkö sen orkkisosilla. Itse en uskaltaisi ajaa tarvikevesipumpulla, koska sillä voi tuhota koko koneen ja orkkisosilla on 3v takuu...

Eski
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Entä se imusarjan vaihto uudempaan, jotta läpät ei riko konetta :?:
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Eski »

Ainakin kannattaisi tsekata miten tukossa imari jo on ja pahimmassa tapauksessa uusi imari tilaukseen neobrossilta ja vaihto jakopääremontin yhteydessä...

Bensakoneesta menee jakoketju vaihtoon seuraavaksi ja sehän se vasta kallis homma onkin :twisted:

Eski
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13195
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ande92 kirjoitti:
Ma Kesä 24, 2019 15:43
Molemmissa on hyväkuntoiset renkaat ja huoltokirjat vaikutti hyviltä. Ttdi:hin luvattiin tehdä remminvaihto kyseiseen hintaan. Koriltaan molemmst ovat ruosteettomia. Eniten huolestuttaa molempien autojen ajomäärät, että paljonko huolettomia kilometrejä noilla +200tkm ajetuissa autoissa on.

Myös kun en omista töpselipaikkaa, niin mitäköhän bensaturbo tykkää kylmäkäynnistyksistä 🤔. Dieselin kohdalla taas pelkään pätkäajon tappavan koneen.
Noilla tiedoin menee Saabit kyllä hinta/speksitasoltaan aika tasan, ja valinta on siis makukysymys noiden mainitsemieni ominaisuuksien välillä.

TTiD automaattivectorissa saa kyllä tyyriimmän tason kyytiä melkein samalla rahalla. Ja ehkäpä se merkittävin noilla kilsoilla epäilyttävä isot remontit on juurikin mainitut, eli ottomoottorillisessa jakoketjun venahtamisesta auheutuva remontti ja TTiD:ssä se imusarja. Ei näissä kummempiä noilla kilsoilla ole yleensä ollut, ellei alustan kuluvia osia lasketa, ja niitä menee kaikista autoista.
Eski kirjoitti:
Ma Kesä 24, 2019 16:23
Et ilmeisesti ole ajanut vectorilla, jos voit edes harkita linearia :twisted:
Olen ajanut Vectorilla ja silti selvinnyt 4,5 vuotta Linearilla vetämättä ranteita auki. Toisaalta olen ajanut myös Berlingoa ja ajelen silti edelleen Saabilla, joten kai tömä on jotain masokismia :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6437
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, kannattaa muistaa, että vaikka näistäkin vehkeistä löytyy vikoja, niin ne on aika halpoja hommia, jos huoltaa vehkeet ajoissa ennen täystuhon iskua. Eihän ne imusarjan läpät kaikista ttidestä ole irronneet, eikä edes etujouset katkenneet, mutta tieto lisää tuskaa. Halvempaa kuitenkin kuin taikasana vag-tsi-dsg -paketti, jonka tsi-jakopään ja dsg-lootan remontti maksaa enemmän kuin nuo saapit yhteensä :twisted:

Eski
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13195
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kyllä, näistä tämänkin ketjun potentiaalisten vikojen listauksista huolimatta täytyy muistaa, että NG-kolkki on melko kestävä ja vähävikainen automalli. Moottori- ja vaihteistoversioon katsomatta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7341
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kuhan öljyt vaihtaa säännöllisesti ja akku kunnos ja kerran viikossa ajaa koneen lämpöseks niin bensalla pärjää aina.

Kyllähän toi 200tkm on simmone et varmasti jotain laitettavaa varmasti tulee.
Oma tids 18x000 ajettu, jarrut aivan loppu. Imusarjan oon jo hommannu et saa vaihtaa samal ku jakohihnan.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2146
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja anv »

Ande92 kirjoitti:
Ma Kesä 24, 2019 15:43
Myös kun en omista töpselipaikkaa, niin mitäköhän bensaturbo tykkää kylmäkäynnistyksistä 🤔. Dieselin kohdalla taas pelkään pätkäajon tappavan koneen.
Mulla olevassa 1.8t:ssä oli lohkolämmitin rikki kaksi talvea täällä Oulun korkeudella. Sitä ei käynnistyksien yhteydessä edes huomannut mistään, vaikka pakkanen keikkui päälle kolmessakympissä pitkiäkin aikoja. Eli lähtee/kukkuu hyvin lämmittämättäkin.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja petrisa »

En tosiaan tuosta TTID:stä sen tarkemmin koneen osalta tiedä kuin mitä täällä muut ovat raportoineet. Siihen liittyi tuo imusarja läppineen.

Sitä vastoin B207 bensakoneeesta on kokemusta runsain mitoin.
Erittäin kestävä kone ja myös turbo. Jakopään remonttia on turha pelätä, kun se ei petä äkkiä ja aiheuta siten tuhoja. Eikä se välttämättä vaadi remonttia vielä pitkään aikaan. Omallani on ajettu 312 tkm ja jakopää avaamatta. Se jakopää alkaa jo hyvissä ajoin antamaan "äänimerkkiä" kun on huollon/korjauksen tarpeessa. Jos siitä ei välitä, niin sitten asiat voi mennä huonosti.

Käyntiin lähtö ei tuottane onhgelmia vaikka ei lämmitystolppaa olekaan bensakoneen osalta talvella. Etanolin kanssa en tiedä, kun itse en ole sitä joutunut ilman lämmitystä tai lämmintä tallia käyttämään. Koekeilumielessä olen etanollla startannut -20 lämpötilasta ilman lämmitystä ja käyntiin lähti, tosin ensin hörähti ja kävi pari kolme sekuntia kunnes sammui, mutta toisella startilla jäi nätisti käyntiin.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
zenga
"Ruisku"
Viestit: 145
Liittynyt: Ti Marras 20, 2012 14:15

Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja zenga »

Jos Saabia meinaat ja musiikin kuuntelu yhtään kiinnostaa niin varmista, ettei autossa ole pelkästään 4 kaiuttimen soitinta.
9-3 SC 1.8t M5 -08 "BioPower stage1"
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13195
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja AZP »

Täyden tehtaan varusteluettelon saa muuten näkyviin syöttämällä auton valmistenumeron hakuun osoitteessa thesaabsite.com ja klikkaamalla siitä vielä täydet tiedot näkyville. Valmistenumeron taas saa rekisteritunnuksella esim. Bilteman kotisivujen ajoneuvohausta.

Sieltä nopeasti katsoen selvisi että siinä bensamanuaalissa on mainittu 4 kaiuttimen järjestelmä, dieselissä on 7 kaiutinta. Dieselissä myös sporttialusta, eli 10 mm matalampi, ym. lisäherkkuja.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja SS »

petrisa kirjoitti:
Ti Kesä 25, 2019 09:12
Sitä vastoin B207 bensakoneeesta on kokemusta runsain mitoin.
Erittäin kestävä kone ja myös turbo. Jakopään remonttia on turha pelätä, kun se ei petä äkkiä ja aiheuta siten tuhoja. Eikä se välttämättä vaadi remonttia vielä pitkään aikaan. Omallani on ajettu 312 tkm ja jakopää avaamatta. Se jakopää alkaa jo hyvissä ajoin antamaan "äänimerkkiä" kun on huollon/korjauksen tarpeessa. Jos siitä ei välitä, niin sitten asiat voi mennä huonosti
Tasapainoakselin ketjun kiristin voi hajota yllättäen, toki tuon ei pitäisi samalla muuta rikkoa. Nää nyt on semmoisia joihin ei kannata valintaa kuitenkaan perustaa, ei semmoista konetta olekaan mistä ei jotain voisi hajota.

Pelkästään audiopuolen takia valitsisin noista kahdesta dieselin, se 4 kaiuttimen setti on kauhea. Kannattaa nyt kuitenkin ihan eka käydä koeajamassa ainakin vastaavalla tekniikalla varustettua.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
tsaarela
"Hölösuu"
Viestit: 3346
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

zenga kirjoitti:
Ti Kesä 25, 2019 13:11
Jos Saabia meinaat ja musiikin kuuntelu yhtään kiinnostaa niin varmista, ettei autossa ole pelkästään 4 kaiuttimen soitinta.
Toisaalta -07 -> on jo Kenraalin konsernimankka, joka ei ole päivityksen kannalta niin painajaismainen kuin se vanhempi kuituhassäkkä.

Mutta joo, 4 ja 7 kaiuttimen välinen ero on kuin yöllä ja päivällä. Boset lienee sitten ihan oma lukunsa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2146
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja anv »

Minusta kaiuttimia suurempi ongelma on radion kuuluvuus. Joskus luin palstalta että antenni on kytketty vain toiseen takasivulasin antenniin, mutta molemmissa laseissa tuo antenni on ja myös kytkettävissä. Ei omaa kokemusta kytkennöistä, mutta huono tuo antenni on.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
wasd
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: La Heinä 06, 2019 08:37

Re: Saab 9-3 facelift 07-> harkinnassa

Viesti Kirjoittaja wasd »

Mors,

Itellä olis kans harkinnassa 9-3:nen ja tosiaan bensaversiona. Näköpiirissä olis farkku 1.8t BioPower vm. -08.
Niin saisko tästä hieman enempi plussia ja miinuksia.
Keskustelu täällä, kun näytti olevan enemmänkin juuri tuosta dieselistä, joka ei itselle ole mielekäs.

Lisäks tosta kiinnostaisi tietää, että saako tuolla BioPowerin stage-ohjelmoinnilla tosiaan kulutustakin alemmas, kun tehot nousee?
Oon tästä lukenut parista paikasta.
Vastaa Viestiin