Uusi saabisti :)

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
juhaz_619
"Turbo"
Viestit: 223
Liittynyt: Su Maalis 01, 2009 09:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi saabisti :)

Viesti Kirjoittaja juhaz_619 »

Juu teretulemast vaan kyllä tätä kautta on saatu niin monta neuvoa/vinkkiä ja myöskin varaosaa halvalla...Ja aina on tullut saapit kuntoon minun kulkuvälineen softasi NAPPE ja hyvin on toiminut tulpat vaihdoin ja etanolilla siitä lähtien ajellut suosittelen softausta kyllä piristyy auto kummasti ja ajomukavuus paranee...Tosin nyt on saabi pajalla kun muija veti kyljen tolpan jalkaan... :facepalm_man:
Juha Reinikka Saabisti toisessa polvessa
RIP SAAB 9000 3.0 V6 AT GRIFFIN VM-95 RIP
Myyty Saab 9-3 -07 at5
Jäsen #4605
Honkanen
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 20:18

Re: Uusi saabisti :)

Viesti Kirjoittaja Honkanen »

Jos hieman muokkaan kysymystä 👀 elikkäs itselläni on ongelma sisäilmapuhaltimen kanssa kun jää puhaltamaan vaikka auto sammuksis. viewtopic.php?f=13&t=8802 tässä keskustelua samaisesta aiheesta jonka takia en viitsi tehdä uutta keskustelua, mutta sellainen kysymys olisi että onko kyseessä sama osa vaikka uudempi korimalli? Youtubesta löytynyt videoita samasta ongelmasta, mutta kun vaihtavat sellaista osaa mitä minulta ei löydy 😅
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi saabisti :)

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Puhallin ei tosiaan ole sama tässä uudemmassa 9-3 mallissa. Säädintä on lisäksi kahta mallia, joko manuaaliselle ilmastoinnille tai automaattiselle.

Minulla ei ainakaan ole tietoa mikä FET (kanavatransistori) siellä on. Ehkä joku tätä palstaa lukeva tietää. Ellei, niin silloin se täytyy vain tarkistaa ja hankkia samanlainen tai vastaava.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Honkanen
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 20:18

Re: Uusi saabisti :)

Viesti Kirjoittaja Honkanen »

petrisa kirjoitti:
Su Helmi 23, 2020 17:45
Puhallin ei tosiaan ole sama tässä uudemmassa 9-3 mallissa. Säädintä on lisäksi kahta mallia, joko manuaaliselle ilmastoinnille tai automaattiselle.
Tosiaan itselläni manuaalinen ilmastointi ja voiko olla mahdollista että nopeuden säätö paneelista jää jumiin? Aluksi toimii hyvin kun auton käynnistää ja sitten jossain vaiheessa jää puhaltamaan sillä nopeudella jonka on paneelista valinnut.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4619
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi saabisti :)

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Ei ole vika manuaalisessa säätimessä panelissa, koska sen ohjaus on virtalukon takana. Näin ollen puhallin sammuu, kun virrat on pois. Mikäli puhallin jää päälle vaikka virrat on sammuksissa, syy on puhaltimen säädinyksikössä puhaltimen yhteydessä. Sinne tulee jatkuva virta jolloin FETin mennessä rikki se alkaa johtamaan säädinpanelin ohjauksesta huolimatta.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
ajelija
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Helmi 25, 2020 08:23

Uusi saabisti :)

Viesti Kirjoittaja ajelija »

Osapäivä saabisti ilmoittautuu myös joukkoonne. Autona tosin Cadillac BLS Wagon 1.9ttid 6-manual.
Aina arvostanut Saab autoja mutta silti eräänlainen viha/rakkaus suhde ja siksi varmaan en halunnut 100% Saab autoa pihaan muitten erimerkkisten kaveriksi.
Kavereiden saapikkaita mielellään kyllä korjaillut ja huomannut samalla laatuautoiksi=)
Honkanen
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Su Kesä 23, 2019 20:18

Uusi saabisti :)

Viesti Kirjoittaja Honkanen »

Tuli joku aika sitte hommattua tuollaanen 9-3 aero -04 automaatti (b207r). Onko nykypäivänä kannattavaa vielä laittaa viinalle vai kannattaako vain pysyä normaalis? Jos on kannatusta viinalle, niin voisiko joku kertoa/linkata tarvittavat osat että ohjelmisto onnistuu? 😁 :saab:
Nestor Vector
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Su Tammi 12, 2020 13:18
Paikkakunta: Manse

Re: Uusi saabisti :)

Viesti Kirjoittaja Nestor Vector »

Honkanen kirjoitti:
Su Huhti 04, 2021 23:50
Tuli joku aika sitte hommattua tuollaanen 9-3 aero -04 automaatti (b207r). Onko nykypäivänä kannattavaa vielä laittaa viinalle vai kannattaako vain pysyä normaalis? Jos on kannatusta viinalle, niin voisiko joku kertoa/linkata tarvittavat osat että ohjelmisto onnistuu? 😁 :saab:
Kannattanee perehtyä haulla aiheeseen. Varmaan nämä on kysytty niin moneen kertaan, ettei monikaan enää noteeraa..? Ite meinaan viinat softata ihan vaan tehon ja kokeilun merkeissä. Kallistahan tuo litku on..
markkula
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Ke Touko 13, 2009 19:33
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Uusi saabisti :)

Viesti Kirjoittaja markkula »

Lukekaa aluksi vaikka tuosta ensimmäisestä ketjusta otsikolla UKK/FAQ.
Siellä on yleisimmät aiheet valmiiksi puitu ja vähimmillään linkki löytyy.
9-5 2.0 Tid 2010
2004
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Huhti 07, 2021 09:32

Re: Uusi saabisti :)

Viesti Kirjoittaja 2004 »

Täällä myös uusi saabisti kyselee miten piristää edullisesti -04 b207e 150hv. 175-200 voisi olla sopiva. Onko tekijöitä pirkanmaalla?
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5616
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi saabisti :)

Viesti Kirjoittaja tturku »

Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
Tooni
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ma Helmi 10, 2020 23:15
Paikkakunta: Inkoo

Re: Uusi saabisti :)

Viesti Kirjoittaja Tooni »

2004 kirjoitti:
Ke Huhti 07, 2021 10:00
Täällä myös uusi saabisti kyselee miten piristää edullisesti -04 b207e 150hv. 175-200 voisi olla sopiva. Onko tekijöitä pirkanmaalla?
Täältä saat vaikka ilmaseks bsr stage1 boksin :mrgreen: tarpeettomana pyörii nurkissa, enkä ihmettele ettei kelleen kelpaa kun sitä niin paljon on parjattu :roll:
Ng9-3ss 1.8t my03 stage3 E85
Jaappanialaisia gc8 imbreza, evo3 ja hondia enimmäkseen crx:ästä accordiin
Vagilaisia erheitä diisseli astra(oli hyvä) mb cls350cgi,vw vento 1.8i
Chevy caprice classic stw 350 (rotta-auto)
Ford focus st60
Kawasaki Z 750 vm2010
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Uusi saabisti :)

Viesti Kirjoittaja SS »

Tooni kirjoitti:
Ke Huhti 07, 2021 13:45
2004 kirjoitti:
Ke Huhti 07, 2021 10:00
Täällä myös uusi saabisti kyselee miten piristää edullisesti -04 b207e 150hv. 175-200 voisi olla sopiva. Onko tekijöitä pirkanmaalla?
Täältä saat vaikka ilmaseks bsr stage1 boksin :mrgreen: tarpeettomana pyörii nurkissa, enkä ihmettele ettei kelleen kelpaa kun sitä niin paljon on parjattu :roll:
Ei taida olla BSR softan siirtäminen ihan noin helppoa :wink:
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
Tooni
"Viggen"
Viestit: 506
Liittynyt: Ma Helmi 10, 2020 23:15
Paikkakunta: Inkoo

Re: Uusi saabisti :)

Viesti Kirjoittaja Tooni »

^miksi niin? En ole perehtynyt moiseen, luulis kai pelittävän missä autossa vaan?

Edit:Vai johtuuko tuosta niiden vin-räätälöidystä hommasta🤔

Niin ja tuolle tod.näk on jo hakija niin sittenpä sen näkee :D ei kai se ilmaseksi laatikoksi ole aiheeton kokeilla?
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3487
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Uusi saabisti :)

Viesti Kirjoittaja SS »

Tooni kirjoitti:
Ke Huhti 07, 2021 19:36
^miksi niin? En ole perehtynyt moiseen, luulis kai pelittävän missä autossa vaan?

Edit:Vai johtuuko tuosta niiden vin-räätälöidystä hommasta🤔

Niin ja tuolle tod.näk on jo hakija niin sittenpä sen näkee :D ei kai se ilmaseksi laatikoksi ole aiheeton kokeilla?
Softa on tehty tietylle alustanumerolle, ei toimi toisessa yksilössä. Jos auton ECU:n ohjelmoi softalla joka on tehty toiseen autoon, ajonesto ei tykkää. Sitä en tiedä suostuuko purkki edes ohjelmoimaan ECU:a jos VIN ei täsmää. Jos suostuu, kokeilun tuloksena voi olla toimimaton ECU.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Vastaa Viestiin